• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efter Rolex, vart går man då?

Strindberg

Patek
2-Faktor
@OxleyStateHigh Uppskattar ditt utförliga svar!
Enda invändningen jag kan ha är att du verkar ha mycket fokus på det intryck klocka/V70/Myresjö ger. Jag tror dock (tyvärr) att du i många fall har rätt.
Det här får vi reda ut över en öl eller sju!
 
@OxleyStateHigh Uppskattar ditt utförliga svar!
Enda invändningen jag kan ha är att du verkar ha mycket fokus på det intryck klocka/V70/Myresjö ger. Jag tror dock (tyvärr) att du i många fall har rätt.
Det här får vi reda ut över en öl eller sju!
Ja, jag skriver inte hur jag skulle vilja att det är, jag skriver HUR det är.

Men visst är intrycket och utseendet hos en klocka viktigt. Hur mycket detta är "för sig själv" eller andra (=visa upp) varierar självklart. Jag kan dock konstatera att till skillnad från mina äldre (10+ år) www-forumerfarenhet så är de tekniska diskussionerna kring klockor nästan helt frånvarande på Klocksnack.se. Jag säger inte att detta är bra eller dåligt, jag bara konstaterar. Just tekniken bakom mekaniska klockor har aldrig, av någon anledning, intresserat mig så mycket ändå.

Så nog är det fokus på utseende / känsla. Hur mycket det är för att visa för andra varierar dock säkert. Alla är vi väl lite påfåglar?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Precis, vi är det vi konsumerar, om det sedan är en palestinasjal, ekologiska träsmycken, hipsterskägg, adidasmjukisbyxor, "innerstadslägenhet", Rolex eller senaste V70:n...

Vi ljuger bara mer eller mindre för oss själva (och andra).
Hipsterskägg är extra gott att konsumera. Jag brukar steka det i rejält med smör tillsammans med trattkantareller.
 
Ekologiskt smör hoppas jag?

OnT: hade jag cashen skulle jagköpa en MB&F Legacy machine 101.
Nja, ..., mekaniserad ståfräs... Oj, det var en annan
http://www.mbandf.com/machines/legacy-machines/lm1/#/intro

de gör koola klockor, men de har "jumpted the shark" med denna modell om du frågar mig...
MBF-HM4-Only-Watch-with-Gold-Panda-3.jpg
 
Topp