• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efter SubC vart hamnar man sen?

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Då var resan för denna gången slut efter myyyyycket velande, provande, petande, diskuterande osv osv.

Början på slutet började i fredags då denna skånepojk (över 40) med fru skulle till Stockholm för lite jobb, frun föreslog att vi kanske skulle stanna till söndag och ha lite trevligt. Tänkte genast då att det kanske var dags att köra en seriös klockrunda, som ni ser i tråden har jag varit runt en del.

Hade lite objekt som alltid varit på tapeten, Rolex Explorer 2, Explorer 1, Panerai, Deep sea osv osv, alla de vanliga misstänkta har jag varit sugen på.

Efter lite jobb på fredagen tog vi oss en vinlunch på NK på lördagen och tog ett klockvarv där. Provade en Cartier Diver som var förvånande trevlig, var dock inte riktigt i köptagen, var mest ute att testa så mycket som möjligt för att sedan göra beslut. Vi fortsatte bort till Nymans dör det nog kom lite dräggel ur munnen, har aldrig varit där förut och tyckte de hade ett trevlig utbud.

Har sneglat lite på en Panerai 510 ett tag, även provat den hos Klarlund i Köpenhamn. Började ge mig på Panerai modellerna, de stora dykarna som jag älskar, någon flyback variant som var alldeles för dyr för denna gången, provade även 510 igen och någon Titan variant, var lite nervös för den helpolerade 510 men tyckte den satt skitbra trots storlek. Kunde inte göra beslut, var sugen på att prova något med 1950 boetten, då plockade de fram en 320 som de inte hade i montern och den tyckte jag satt ganska bra. Frun började bli otålig på ett bra sätt, typ köp nu något för faen :) Bubblet åkte fram....

Foto 2015-10-03 13 29 51.jpg


Jag kände hur jag sakta bröts ner, provade en halvtimme till, drack lite mer bubbel, förhandlade lite, fick lite extraprylar sen slog jag till!

Foto 2015-10-04 17 37 07.jpg


Är det något i botten?

Foto 2015-10-04 17 37 20.jpg


Något glansigt...
Foto 2015-10-04 17 39 16.jpg


Modell: PAM 320
Serie: Contemporary Luminor 1950 3 Days GMT Automatic
Typ: Herrklocka, Dress / Sportmodell
Diameter: Ø 44 mm
Boett: Borstat stål
Baksida boett: Repskyddat safirglas
Armband: Brunt läder, krokodil
Urtavla: Svart sandwich dial med självlysande markeringar arabiska siffor och indexmarkeringar, självlysande visare
Spänne: Bygelspänne i stål
Glas: Repskyddat safirglas
Bezel (ring): Stål, polerat
Urverk & Funktioner
Urverkstyp: Automatiskt, självuppdragande
Sekundvisare: Svepande
Urverk: Panerai in-house urverk P. 9001 med 29 juveler, 28800 vph
Gångreserv: 72 timmar
Datumangivelse: Datum
Vattenskydd: 30 ATM
Funktioner: - Gångreservindikator
- GMT-funktion
- Separat sekundvisning

Jag föll för GMT vilket jag velat ha och även har lite användning för i jobbet, borstad boett, polerad ring. Skit snyggt! Var lite "maffigare" än 510:an, lite högre, lite tyngre, mycket Panerai, 300m vattentålighet. Den checkade av tillräckligt många boxar för att passa.
Foto 2015-10-04 17 38 58.jpg

Foto 2015-10-04 17 38 41.jpg

Foto 2015-10-04 09 57 49.jpg

Fick även en tshirt storlek XL som mina starka 73kg inte riktigt bär upp men det är kul att få prylar, fick även beställa ett svart alligatorband och det känns som allt jag behöver för tillfället, brunt band och gummi i boxen sedan svart glans alligator, band för alla situationer. Gillade det bruna original bandet mycket mer än vad jag trodde, var helt inställt på något svart eller mörkare.
Foto 2015-10-04 17 41 25.jpg


Så tack för mig till nästa gång, hoppas någon har haft lika mycket glädje av tråden som jag, många trevliga inspiratörer här på forumet!

Måste även passa på att hylla Nymans lite, mycket trevlig bemötande trots att att jag var kungen av "svårt att bestämma mig". Kändes enormt kul att ha möjlighet att gå in och inte tänka köpa just där och då men sedan säga "fuck it", nu är det fan dags. Känns ångestfyllt och upphetsande på samma gång :)
Foto 2015-10-04 17 38 48.jpg
 
Senast ändrad:

Dronten

Cartier
Grymt snygg. Grattis!
Jag testade den där också när jag var inne för några veckor sedan, väldigt fin men lite för hög på min smala handled.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Vad är det för fel med det? Hade hellre fått en t-shirt som man kan träna i eller ha hemma än en penna, nyckelring eller dylikt som skulle hamnat i papperskorgen eller glömmas bort i någon låda. Kanske inte så kul om den var för stor men ändå
Läste aldrig något om någon giveaway. Så jag trodde du skämta och tyckte att han skulle ha giveaway :) missläste nog bara.
 

Golbica

Omega
Då var resan för denna gången slut efter myyyyycket velande, provande, petande, diskuterande osv osv.

Början på slutet började i fredags då denna skånepojk (över 40) med fru skulle till Stockholm för lite jobb, frun föreslog att vi kanske skulle stanna till söndag och ha lite trevligt. Tänkte genast då att det kanske var dags att köra en seriös klockrunda, som ni ser i tråden har jag varit runt en del.

Hade lite objekt som alltid varit på tapeten, Rolex Explorer 2, Explorer 1, Panerai, Deep sea osv osv, alla de vanliga misstänkta har jag varit sugen på.

Efter lite jobb på fredagen tog vi oss en vinlunch på NK på lördagen och tog ett klockvarv där. Provade en Cartier Diver som var förvånande trevlig, var dock inte riktigt i köptagen, var mest ute att testa så mycket som möjligt för att sedan göra beslut. Vi fortsatte bort till Nymans dör det nog kom lite dräggel ur munnen, har aldrig varit där förut och tyckte de hade ett trevlig utbud.

Har sneglat lite på en Panerai 510 ett tag, även provat den hos Klarlund i Köpenhamn. Började ge mig på Panerai modellerna, de stora dykarna som jag älskar, någon flyback variant som var alldeles för dyr för denna gången, provade även 510 igen och någon Titan variant, var lite nervös för den helpolerade 510 men tyckte den satt skitbra trots storlek. Kunde inte göra beslut, var sugen på att prova något med 1950 boetten, då plockade de fram en 320 som de inte hade i montern och den tyckte jag satt ganska bra. Frun började bli otålig på ett bra sätt, typ köp nu något för faen :) Bubblet åkte fram....

Foto 2015-10-03 13 29 51.jpg


Jag kände hur jag sakta bröts ner, provade en halvtimme till, drack lite mer bubbel, förhandlade lite, fick lite extraprylar sen slog jag till!

Foto 2015-10-04 17 37 07.jpg


Är det något i botten?

Foto 2015-10-04 17 37 20.jpg


Något glansigt...
Foto 2015-10-04 17 39 16.jpg


Modell: PAM 320
Serie: Contemporary Luminor 1950 3 Days GMT Automatic
Typ: Herrklocka, Dress / Sportmodell
Diameter: Ø 44 mm
Boett: Borstat stål
Baksida boett: Repskyddat safirglas
Armband: Brunt läder, krokodil
Urtavla: Svart sandwich dial med självlysande markeringar arabiska siffor och indexmarkeringar, självlysande visare
Spänne: Bygelspänne i stål
Glas: Repskyddat safirglas
Bezel (ring): Stål, polerat
Urverk & Funktioner
Urverkstyp: Automatiskt, självuppdragande
Sekundvisare: Svepande
Urverk: Panerai in-house urverk P. 9001 med 29 juveler, 28800 vph
Gångreserv: 72 timmar
Datumangivelse: Datum
Vattenskydd: 30 ATM
Funktioner: - Gångreservindikator
- GMT-funktion
- Separat sekundvisning

Jag föll för GMT vilket jag velat ha och även har lite användning för i jobbet, borstad boett, polerad ring. Skit snyggt! Var lite "maffigare" än 510:an, lite högre, lite tyngre, mycket Panerai, 300m vattentålighet. Den checkade av tillräckligt många boxar för att passa.
Foto 2015-10-04 17 38 58.jpg

Foto 2015-10-04 17 38 41.jpg

Foto 2015-10-04 09 57 49.jpg

Fick även en tshirt storlek XL som mina starka 73kg inte riktigt bär upp men det är kul att få prylar, fick även beställa ett svart alligatorband och det känns som allt jag behöver för tillfället, brunt band och gummi i boxen sedan svart glans alligator, band för alla situationer. Gillade det bruna original bandet mycket mer än vad jag trodde, var helt inställt på något svart eller mörkare.
Foto 2015-10-04 17 41 25.jpg


Så tack för mig till nästa gång, hoppas någon har haft lika mycket glädje av tråden som jag, många trevliga inspiratörer här på forumet!

Måste även passa på att hylla Nymans lite, mycket trevlig bemötande trots att att jag var kungen av "svårt att bestämma mig". Kändes enormt kul att ha möjlighet att gå in och inte tänka köpa just där och då men sedan säga "fuck it", nu är det fan dags. Känns ångestfyllt och upphetsande på samma gång :)
Foto 2015-10-04 17 38 48.jpg
Vad har du för omkrets på dina handleder? Den satt riktigt snyggt på dig
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Vad har du för omkrets på dina handleder? Den satt riktigt snyggt på dig

Typ 17cm, kanske lite under. Tycker själv att den sitter bra också, hade aldrig köpt den om jag inte kände så.

Kul att det bara inte är jag som tycker så :)

Jag var enormt osäker innan jag började prova. Trodde jag skulle ro hem något som inte hade 1950 boettan i bästa fall men när jag fick 320 på armen så tyckte jag att det gick bra.
 
Topp