• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efter submariner - behöver dressare

sy4aveju.jpg


Omega AT 8500 med B-verket och guldring runt datumfönstret. Lånad bild.
 

Ejnork

Cartier
Gillar inte Zenithen. Gamla DJ lockar inte heller tyvärr.

Vad tror ni om IWC portofino? Ej chrono.

Omega AT är för lik subben IMO.

Reverso lockar men vill nog ha ett runt ur.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Haha, jag håller med. AT är en perfekt kompromiss mellan sport och dress. Fungerar till bägge. Och visst fungerar det till kostym.

Daniel+Craig+James+Bond+Movie+Skyfall+takes+_clHx9wis1al.jpg

Daniel+Craig+James+Bond+Movie+Skyfall+takes+XyKjCZ-2pn0l.jpg
Jag skulle hellre bära en submariner till kostym än en Aqua Terra & då har jag sågat det tidigare. Det känns som två likvärdiga klockor.

Min röst faller på Cartier. Santos de Cartier, eller Cartier Tank. För 30.000:- hittar du ett fint exemplar. Santosen har på senare dagar kommit som en uppdaterad variant som jag testade på, 32 mm. Här är en bild på den & SubC.

image-jpg.175313
 

Ejnork

Cartier
Jag köper klockor utifrån ett djupare intresse än "märkes-status". Om status är drivkraften för klockval blir det ju inga roliga inköp.

Hur du väljer att göra dina inköp lägger jag mig inte i. Var vänlig lägg dig inte i hur jag gör mina. Huruvida det blir roliga inköp eller ej vet du ju inget om eftersom du inte köper på det sättet.

Nåväl, IW356502 lockar och är rimlig i pris. Vad tror ni?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Hur du väljer att göra dina inköp lägger jag mig inte i. Var vänlig lägg dig inte i hur jag gör mina. Huruvida det blir roliga inköp eller ej vet du ju inget om eftersom du inte köper på det sättet.

Nåväl, IW356502 lockar och är rimlig i pris. Vad tror ni?
Du frågade om yonnies åsikt?:woot:

Kolla upp Cartier som sagt.;)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag skulle hellre bära en submariner till kostym än en Aqua Terra & då har jag sågat det tidigare. Det känns som två likvärdiga klockor.

Min röst faller på Cartier. Santos de Cartier, eller Cartier Tank. För 30.000:- hittar du ett fint exemplar. Santosen har på senare dagar kommit som en uppdaterad variant som jag testade på, 32 mm. Här är en bild på den & SubC.

image-jpg.175313
Santos kommer väl numera "endast" på läder. Även om det är dressigare är det synd.
 
Hur du väljer att göra dina inköp lägger jag mig inte i. Var vänlig lägg dig inte i hur jag gör mina. Huruvida det blir roliga inköp eller ej vet du ju inget om eftersom du inte köper på det sättet.

Nåväl, IW356502 lockar och är rimlig i pris. Vad tror ni?

Nja, det sitter ett omoddat Sellita SW200 i den - lägger man 30k eller mer på en klocka borde man få ett tekniskt mer intressant urverk eller åtminstone en manufakturkaliber. IWC gör många fina urverk. Kaliber 35110 är inte ett av dom.
 
Senast ändrad:

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Kanske kan vara värt att kolla upp iwc övriga sortiment. Om du kan tänka dig en ex pilot. Ingen riktig dressare i dess rätts bemärkelse.

Jag skulle kollat upp jlc. Finns en del fina. Oklart om begagnade ligger inom budget.
 
Topp