• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efterlysande "prick" till bezel?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Aldrig hört talas om och google hjälper mig inte ens. Var har du hittat den, i Narnia? ;)
 

Smulan

Rolex
Den här modellen är det!
 

Bilagor

  • sde.jpg
    sde.jpg
    74.9 KB · Visningar: 641

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Spännande det här. Aldrig hört talas om det där märket som sagt. Finns inte på ebay vad jag kan se och jag hittar ingenting på google. Det har ALDRIG hänt innan. Du ser dessutom ut att sakna en visare på subtavlan klockan 6. Det bästa du kan göra är att kontakta stället där du köpt den, alternativt be en urmakare tillverka en egen lume-pip.

Edit: Trollar du med mig eller? EXAKT den bilden ligger uppe kopplad till en annons på tradera nu.
 

Smulan

Rolex
Inget trolleri det är jag som fotat klockan. Hela subtavlan kl 6 roterar därför ingen visare. Jo det är en märklig klocka på många sätt, ovanlig, billig och mer robust än min ecozilla. Säljs inte längre så den kanske får nått ovanlighetsvärde ;)


yonsson skrev:
Spännande det här. Aldrig hört talas om det där märket som sagt. Finns inte på ebay vad jag kan se och jag hittar ingenting på google. Det har ALDRIG hänt innan. Du ser dessutom ut att sakna en visare på subtavlan klockan 6. Det bästa du kan göra är att kontakta stället där du köpt den, alternativt be en urmakare tillverka en egen lume-pip.

Edit: Trollar du med mig eller? EXAKT den bilden ligger uppe kopplad till en annons på tradera nu.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Efterlysande "prick" till bezel?

Det kanske är jag som överreagerar lite här, men du lägger alltså upp en klocka till försäljning utan att skriva i annonsbeskrivningen att lumepipen lossnat med en bild som är så dålig att det inte går att se på bilden. Därefter frågar du på ett klockforum hur du lagar den eftersom din urmakare inte kan laga den och sedan avbryter du annonsen efter att du fått bud på klockan? Känns sådär lagom seriöst om jag ska vara ärlig.
 

Smulan

Rolex
Re: Efterlysande

Snarare "jump to comclusion" Jag har runt 124 positiva omdömen pa tradera och inget negativt. Pricken finns på bilden för att jag upptäckte nyss att den lossnat! Jag avbryter inte annonsen och klockan har bud. Förhoppningsvis hinner jag fixa den med tipsen i tråden, glöm inte att det handlar om en limmad plastkula som är ca 1,5 mm stor. Annars får köparen välja mellan pengarna tillbaka eller rimlig rabatt.

Konstigt att man inte bara kan köpa en lumepip över disk. Den vore lätt att laga...


yonsson skrev:
Det kanske är jag som överreagerar lite här, men du lägger alltså upp en klocka till försäljning utan att skriva i annonsbeskrivningen att lumepipen lossnat med en bild som är så dålig att det inte går att se på bilden. Därefter frågar du på ett klockforum hur du lagar den eftersom din urmakare inte kan laga den och sedan avbryter du annonsen efter att du fått bud på klockan? Känns sådär lagom seriöst om jag ska vara ärlig.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Efterlysande "prick" till bezel?

Jag missuppfattade. Jag läste att du inte sålde den längre, men det var ju lume-pipen eller klockmodellen du syftade på.

Det finns urmakare som har lyspasta till att fixa sådant. Kolla med fler urmakare.

Edit: Det finns lite olika sätt att lösa det på, men om det är ett hål rakt igenom inlägget, så är ett sätt att lägga ett tunnt lager lim ovanifrån och därefter lägga på lyspasta underifrån. Lyspastan lyder då igenom det skyddande lagret. Ett annat alternativ är att bara fylla upp hålet ovanifrån, men det vet en urmakare.
 

TKVF

Panerai
Var inte Championklockor någon kedjas "egna" märke? Typ Ur&penn eller så? Har för mig att dom låg ganska lågt i pris.
 

Smulan

Rolex
TKVF skrev:
Var inte Championklockor någon kedjas "egna" märke? Typ Ur&penn eller så? Har för mig att dom låg ganska lågt i pris.

Stämmer, Ur och Penn men den här modellen verkar ha utgått ur sortimentet ( den som behöver en heliumventil handlar nog inte där). De kunde för övrigt inte fixa pricken men jag har fått tag på efterlysande färg att försöka med.
 

Smulan

Rolex
Tycker jag fått till det rätt bra. Fyllt upp gropen i flera omgångar med efterlysande färgpenna och lagt ett lager tranparant locktite på toppen. Färgen skall tåla att tvättas i maskin på textilier.
 

Bilagor

  • w.jpg
    w.jpg
    40 KB · Visningar: 512
  • w2.jpg
    w2.jpg
    38.6 KB · Visningar: 337
Topp