• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efterlyser bilder på subC och gmtC..

jabla

Sarlacc
Tack för bilderna! Tycker det ser betydligt bättre ut en modellen som man använder viklåset på, iofs gör ju viklåset att det får en mer originalkänsla...
Kommer att testas i sommar på min gmtC
Viklåset kräver lite grövre handleder så har man under 18cm skulle jag rekommendera modellen utan viklås.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Hur byter man claspen? Verkar krångligt...
Det finns ett gäng "step-by-step" videor på Youtube, ganska enkelt faktiskt.
Bort med länken från klockan, bort med dykarförlängningen, ut med skruv som fäster länk till clasp, på med RubberB på klockan, fäst clasp på rubberB, korta efter behov..typ:)
Enklare att kolla på videon.
Byter på ca 5 minuter själv.. med tummen nära av mitten av handen;)
 

Wi

NLA
2-Faktor
Som lovat bidrar jag själv till tråden. Orkade inte pröva runt en massa idag, men gummit åkte på och jag är riktigt nöjd. Väl investerade 75 spänn. Tackar Maro! Kan rekommendera yobokies "isofrane" till er som har subC eller gmtC. Bandet har bra kvalitetskänsla och tjockleken passar utmärkt till luggarna. Känner mig inte så sugen på rubberB längre..men vi får se ;) Vad tycker du Mkarlsson? Nu är det dags för både mig och klockan att få sig lite sol och bad!

2014-04-23 16.16.58.jpg
2014-04-23 16.24.04.jpg
2014-04-23 16.42.37-2.jpg
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Som lovat bidrar jag själv till tråden. Orkade inte pröva runt en massa idag, men gummit åkte på och jag är riktigt nöjd. Väl investerade 75 spänn. Tackar Maro! Kan rekommendera yobokies "isofrane" till er som har subC eller gmtC. Bandet har bra kvalitetskänsla och tjockleken passar utmärkt till luggarna. Känner mig inte så sugen på rubberB längre..men vi får se ;) Vad tycker du Mkarlsson? Nu är det dags för både mig och klockan att få sig lite sol och bad!


Svårt att argumentera mot att det där inte funkar, skitsnyggt! Nu är jag övertygad om att jag ska prova nya kläder på min i sommar.
 
  • Like
Reactions: Wii
Topp