Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Efterlysning, Citizen alarm date parawater dykare

Diskussion i 'Vintage' startad av Fadershan, 14 oktober 2016.

1. Fadershan
    Trådstartare

Fadershan Stadsbo

Hej kära forum!

Om någon springer på en sådan dinka enligt rubrik och bild vore jag supertacksam ifall ni tipsade mig med ett PM! Tack snälla!

citizen alarm date parawater.jpg

demondave, PR1973, Scaramanga och 10 andra gillar detta.
  2. mattias9209

mattias9209 Torpare

Wow säger jag bara..

Fadershan gillar detta.
  3. Seikosthlm

Seikosthlm The Japanese Salesman

Från:
    STHLM
    Den var inte fy skam!

Fadershan gillar detta.
  4. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Wtf....hade en sån...fast med annan bezel.....köpte jag på loppis i Ludvika för 150 pix......såld sedan länge....

5. Hr_Proos

Hr_Proos Präst

Ska ha det i åtanke. Fanns väl en Citizen alram på Tradera nyss, fast ingen dykare. :)

Fadershan gillar detta.
  6. Fadershan
    Trådstartare

Fadershan Stadsbo

Haha det är sånt man vill höra när man "jagar" :D

yonsson gillar detta.
  7. Fadershan
    Trådstartare

Fadershan Stadsbo

Tack! Nä men precis, de kan jag hitta några ex av men inte dykarversionen :)

Hr_Proos gillar detta.
  8. Fadershan
    Trådstartare

Fadershan Stadsbo

Har helt snurrat in på komplikationen alarm/signal... Graalen är för tillfället JLC Deep sea alarm men den kostar några spänn :p

9. stelah

stelah Biskop

Den kostar lite, men det finns andra så länge medan du sparar. Vulcain cricket alarm är presidentklockan med mekaniskt alarm. GP Traveller 2 är också en fin klocka med fint urverk med komplikationen mekaniskt alarm.

Här är en länk till de klockor med mekaniskt alarm som just nu finns till salu runt om i världen via chrono24.com http://www.chrono24.se/search/index.htm?SEARCHSTATS_BRAND_ID=&SEARCHSTATS_MATERIAL_ID=&STARTSEARCH=Sök&braceletMaterial=&caseMaterials=&countryIds=&dosearch=true&gender=&maxAgeInDays=&movementTypes=1&movementTypes=2&pageSize=120&priceFrom=&priceTo=&query=alarm&searchexplain=false&sortorder=1&watchCategories=&watchTypes=U

15496-1.jpg 797181ab3fd6d90fb9a09dadc4da919d.jpg history_cricket.jpg

Hr_Proos och Fadershan gillar detta.
  10. Fadershan
    Trådstartare

Fadershan Stadsbo

Tackar allra ödmjukast. Har sett en heel del klockor nu med mekaniskt alarm, många fina vulcain som du oxå visar. Svårt dock att hitta om man vill ha en i dykarstil :) För övrigt borde jag inte skaffa mig fler klockor då jag har för många utan istället börja byta ut kanske mot lite "bättre" ur men det är svårt när man gillar både högt och lågt (prismässigt). I ärlighetens namn fattar jag inte vrf inte fler tillverkare kör komplikationen alarm... Jag tror det är den funktionen jag skulle använda mest förutom datumvisning. Hur ofta tar jag tid med min kronograf t.ex... :p

11. stelah

stelah Biskop

Det är väl med komplikationer som med annat extra allt i livet, det skymmer sikten för det enkla vackra. Jag fattar inte heller varför inte mekaniskt alarm är mer vanligt. Vi får väl fråga efter det i klockaffären. - Den här modellen vill jag ha. Finns den med alarm så gör vi affär.

Fadershan gillar detta.
  12. Fadershan
    Trådstartare

Fadershan Stadsbo

Hahah ja bra plan, vi kör på det nästa gång i butik!

stelah gillar detta.
  13. Hr_Proos

Hr_Proos Präst

Det är ju inte supevanligt med kombon alarm o dyk. Men eBay borde kunna erbjuda om du letar ett tag. För övrigt så är det synd att det inte finns fler alarmare att tillgå. Om du inte gillar rysk-vintage-alarm dvs, finns ju hur många som helst där ute. Själv har jag en "svensk" alarmare, Örnen, men fortfarande ingen dykmodell. image.jpeg

Fadershan, stelah och Rolfen gillar detta.
  14. stelah

stelah Biskop

Det här kanske en av de bättre dykaruren med mekaniskt alarm sett till priset. Den går att hitta till ganska vettigt pris. Den modellen är grymt cool som är svår att fånga på bild. Den är häftig i verkligheten med sin retrostil, inhouseverk och kraftigt högt plexi.
    Här är länken till modellens tre färger,https://issuu.com/excellenceholding...layout.xml&showFlipBtn=true&e=2292713/2592170
    vulcain-diver2.jpg

Fadershan, Hr_Proos, MAK och 1 annan gillar detta.
  15. Fadershan
    Trådstartare

Fadershan Stadsbo

Fin! Mm kollat på tärnan som såldes här och 711 olika Poljots på ebay! :)

Hr_Proos gillar detta.
  16. Fadershan
    Trådstartare

Fadershan Stadsbo

Har sett många med alarm nu men just denna var ny, cool! Tack!

stelah gillar detta.