Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Efterlysning.

Diskussion i 'Vintage' startad av Sjobedan, 9 januari 2015.

1. Sjobedan
    Trådstartare

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Tjena grabbar!

Min sambo är på jakt efter en klockring i guld. (det är en ring med en klocka på) Verket måste vara mekaniskt och inte Quartz.

Har ni något på lur liggandes i en låda? Eller känner ni till någon som kanske har?

Mvh/ Daniel

2. Strindberg

Strindberg Biskop

Frun är lite trött nu på fredagskvällen, men det kanske går att lösa, då tillverkar hon en av ett bef ur o en länk. Budget?

Sjobedan gillar detta.
  3. Sjobedan
    Trådstartare

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Med klockring så menar jag en ring till fingret med en klocka på. Budget ligger väl på några tusenlappar.

4. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Ursäkta trådstöld, men detta vore kanske något för någon kommande KS-klocka?!

vonbahr gillar detta.
  5. Sjobedan
    Trådstartare

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Dyrt med nya små verk :(

6. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Ok, då får man väl köpa upp ett gäng små gamla damur, och köra en vintageKS-klockring :)

Sjobedan gillar detta.
  7. Strindberg

Strindberg Biskop

Nu är jag ju (självklart på en fredag) lite småslirig på bra whisky, men jag lovar hejvilt att kolla lite på detta!
    Gutår!

jabla och Sjobedan gillar detta.
  8. Sjobedan
    Trådstartare

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Uppskattas! Tack.

9. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Ett mekaniskt damur borde du kunna hitta på tratten annars, de brukar inte rusa iväg direkt.

10. Sjobedan
    Trådstartare

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Ingen annan? :)

11. vonbahr

vonbahr Har fått baka en pizza på menyn

Från:
    Stockholm
    Jag har ett helt gäng med små, mekaniska seikos i blandade metaller och i varierande skick. Jag kan skicka en bild till dig om du är intresserad. Sedan tror jag att man kan köpa ringar som det går att limma fast dom på från panduro. Om det går att göra som jag skriver blir det nog en affär på max en femhundring.