• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efterlysning!

Moffan

Rolex
2-Faktor
Du kanske redan gjort detta men finns det chans att du kan kontakta Sefina och de på något sätt kan hjälpa dig? Tänkte på om de har kvar info om vem som köpte klockan och de kan kontakta köparen och på så sätt börja kolla om hen har kvar klockan.
Hur som helst, jag önskar dig all lycka till i ditt sökande!

Sefina var mycket hjälpsamma, dom lämnade över ärendet för auktionering till Kaplans och där slutar deras tråd helt och hållet förutom att dom kunde ange datumet för försäljningen på auktion. Register över köpare ligger hos Kaplans och där tog det som sagt tvärstopp.
 

Greven

Audemars
Sefina var mycket hjälpsamma, dom lämnade över ärendet för auktionering till Kaplans och där slutar deras tråd helt och hållet förutom att dom kunde ange datumet för försäljningen på auktion. Register över köpare ligger hos Kaplans och där tog det som sagt tvärstopp.
Bra att du kollade och trevligt att Sefina var hjälpsamma. Synd att Kaplans inte kunde hjälpa mer på vägen, men de har säkert en policy kring detta och det kanske man får respektera, men man hoppades bara i detta speciella fall att de kunde göra ett undantag. Hoppas som sagt att du får napp och detta får ett lyckligt slut. Vore fantastiskt om du kunde hitta klockan och få chans att köpa tillbaka den. Stort lycka till!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tack för att du delar med dig. Hoppas du återfinner klockan.


Fattade jag att du har datum för försäljning från kaplans?
Då kan du se i deras arkiv vem som budade hem den. Eller nästan i vart fall, du får fram ett nummer som är kopplat till dras kund. Lägg upp det numret på div olika sidor, här och TTT. Kolla även om. Samma nummer köpt massor av klockor, då kan det ju vara något av proffshandlarna eller de privatpersoner som säljer en uppsjö klockor här, på TTT, tradera och på blocket.

Det är inte raketforskning att knyta ett kundnummer till en viss säljare.....


Hoppas detta hjälper något.
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Tack för att du delar med dig. Hoppas du återfinner klockan.


Fattade jag att du har datum för försäljning från kaplans?
Då kan du se i deras arkiv vem som budade hem den. Eller nästan i vart fall, du får fram ett nummer som är kopplat till dras kund. Lägg upp det numret på div olika sidor, här och TTT. Kolla även om. Samma nummer köpt massor av klockor, då kan det ju vara något av proffshandlarna eller de privatpersoner som säljer en uppsjö klockor här, på TTT, tradera och på blocket.

Det är inte raketforskning att knyta ett kundnummer till en viss säljare.....


Hoppas detta hjälper något.

Hur får jag tillgång till deras arkiv över tidigare auktioner?
 

fsdfsdf

Omega
En kommentar bara om principer om sekretess: Betänk motsatsen - ifall man har köpt något på auktion - antingen vanlig auktion eller en exekutiv variant, och sen fem år senare ringer en snubbe som först vänligt men sen kanske mindre vänligt vill ha tillbaks eller återköpa sina prylar - det låter inte hållbart att auktionshusen skulle kunna förmedla sådana kontakter.

Med detta sagt - hoppas denna historia - med potential för att solskensslut går bra!
 

poormans

Rolex
kan det vara någon av dessa 3??
upload_2015-8-31_20-23-49.png
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
En kommentar bara om principer om sekretess: Betänk motsatsen - ifall man har köpt något på auktion - antingen vanlig auktion eller en exekutiv variant, och sen fem år senare ringer en snubbe som först vänligt men sen kanske mindre vänligt vill ha tillbaks eller återköpa sina prylar - det låter inte hållbart att auktionshusen skulle kunna förmedla sådana kontakter.

Med detta sagt - hoppas denna historia - med potential för att solskensslut går bra!
Jag vill bara kommentera detta med att jag nöjer mig med att klockan fått ett bra hem. Klart som fasiken jag vill köpa tillbaka den men jag är inge buse. Om jag på något mirakulöst sätt skulle kunna kontakta köparen så skulle en dialog ske på ett ytterst ödmjukt plan.
 

Dr666

Omega
Utan att kunna på ngt sätt garantera en lösning av ditt dilemma- kan jag om så önskas använda mig utav ett par gamla kontakter som jag hade för 20 år sedan med Rolf Kaplan själv & även åkte till New York över helgen för att där genomföra en för oss båda en tämligen vinstinbringande försäljning.....Skadar inte att fråga,gör gärna en KS- frände en tjänst! Hör av mig inom kort ifall jag hör ngt av intresse/Mvh
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Jag gjorde så här. Skalade ner det till Varunummer 462246 och 439474. Sökte sedan om på auktioner som härrör från pant. Då får jag inte träff längre på 462246 utan bara träff på 439474 och då måste det således vara 439474!

Capture.JPG
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Djäklar vilken nagelbitare! Och vilka hjälpsamma detektiver det finns här :)
Nu har vi alltså hittat rätt klocka! Återstår att hitta köparen..
Fy fasiken vad roligt det hade varit om detta gick vägen.
 

mmx

Cartier
En kommentar bara om principer om sekretess: Betänk motsatsen - ifall man har köpt något på auktion - antingen vanlig auktion eller en exekutiv variant, och sen fem år senare ringer en snubbe som först vänligt men sen kanske mindre vänligt vill ha tillbaks eller återköpa sina prylar - det låter inte hållbart att auktionshusen skulle kunna förmedla sådana kontakter.

Med detta sagt - hoppas denna historia - med potential för att solskensslut går bra!
+1. Alla andra: Men snälla, skärp er. Gör en reality check nu. Det är en klocka. Det är inte en hundvalp som ska hitta hem. Sån jävla stalkervarning på det här...
 
Topp