• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Eftersökes "Praktisk, stilren och pålitlig klocka"

Fujoor

Patek
2-Faktor
Åh fan, budgeten missade jag :D
Men liknande Alpinisten säger jag då SARG007 som ligger på 40 mm.
726547d1384643751-der-seiko-fotothread-sarg2.jpg
Vill hålla med denna talare men rätta och säga att denna modell heter sarg003. Jag har denna själv. Är på 40mm.
DSC_0020.jpg
 

Hemingway

Breitling
Jag köpte min här på forumet. Lägg ut en köpesannons och hoppas på napp.

Chrono24 lär du kunna hitta något på.

Testa här på KS. Kolla säljannonserna och lägga även upp en köpesannons.

Det är för övrigt en grym klocka.

6942667007_b45faa274a_b.jpg
Tack för tipsen! jag får kika här i forumet och lägga ut en köpes annons helt enkelt.

Jag gillar stilen! påminner om flera av klockorna som tidigare nämnts här, Micro tillverkare är absolut intressant.
 

Hemingway

Breitling
Tack återigen för alla svar och förslag! Pga bristande tålamod beställde jag en klocka precis. En Seiko (Japansk modell) modell jag aldrig tidigare sett.
Fick väldigt mycket för pengarna Safirglas, Handwinding, Hacking seconds osv! Bifogar lite bilder (från google) som jag låter tala för sig själv.
SE685-1.jpg
SE685-6.jpg
SE685-2.jpg
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Bra förslag har flera gånger varit inne och nosat på Visodate! den är minst sagt en schysst klocka. Det enda som får mig att tveka är den är vattentålig till 30m (rätta mig om jag har fel) så det innebär att den tål vattenstänk och liknande? Har du någon ide vart Tissot säljs biligast? (Inom Europa med fördel) .
Ser att jag kom lite sent till kalaset. Tycker du gjorde ett bra val, aldrig fel med en Seiko. :)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
12344.jpg

Fortis tycker jag är mycket "bang for the buck´s" om man hittar någon.
Robust och stilig. ca 7000 för en mycket fin begagnad. Finns lite olika modeller.
/j
 
  • Like
Reactions: PCB
Topp