• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DrDre

Patek
Roligt projekt och fin klocka. Jag tycker dock att vissa detaljer från din tidigare prototyp (den där men en "intern vridrging") var ännu vassare. Jag gillade siffrorna, visarna och en svart inre ring. Alltså den som kallades "Old" på dina tidigare bilder på Facebook.


13051636_1694618677461533_4739699710434685396_n.png
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Roligt projekt och fin klocka. Jag tycker dock att vissa detaljer från din tidigare prototyp (den där men en "intern vridrging") var ännu vassare. Jag gillade siffrorna, visarna och en svart inre ring. Alltså den som kallades "Old" på dina tidigare bilder på Facebook.


13051636_1694618677461533_4739699710434685396_n.png
Vad är det för skillnad på old och new i bilden ovan? Vet inte om jag är för trött:oops:
 

Aer0

Breitling
Kul projekt o kul att det ligger så nära.
Gillar klockan men måste säga att den andra som kallas "Bohuslän" hade jag inte tvekat på att köpa ett ex av faktiskt.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Kan det vara för att koppla ihop datumskivan med datummarkeringen (den röda pricken)?

Det är jag med på.
Och visst, ska man markera något datum så måste det ju bli den första. Men jag är bara inte säker på varför man ska markera ett visst datum?
Nu blir det lite märkligt, med ett datum markerat av röd prick, och ett annat markerat av att det inte är vitt.
 
Kul initiativ, gillar att ni kör vettiga mekaniska verk samt den oversizeade 30-tals kuddformen på boetten. Vad är det för vattentäthet?

Dock kan jag inte sluta tänka på Edox när jag ser eran logga. :)

Untitled-4(10).jpg
6aa129ca4e2cf08bc21f3091e9b8829b.jpg
Tack!
Vattentätheten på denna modellen är 100m. Jag vill att mina modeller ska kunna användas i princip under alla situationer, så kommer aldrig gå "grundare" än 100 :)
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Skitsnygg och tycker hela projektet verkar ha skötts snyggt, bra jobbat!
Kan tänka mig att vara med på en ev passaround så pinga mig när det är aktuellt.
 

Ivar31

Cartier
Schysst gillar datumringen särskilt mycket. Tyckte dock visarna på "old-versionen" passade bättre. Men ger absolut mersmak! Ska följas.
 
Topp