Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Egna kuddar i lådan

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av don.h, 30 september 2015.

1. don.h
    Trådstartare

don.h Bonde

Från:
    Orten
    Jag har en vanlig rätt enkel klocklåda hemma som jag trivs bra med. Enda problemet är kuddarna i den i brist på bättre ord.
    Dvs dom jag sätter min klocka runt när jag lägger ner dom i lådan. Mitt problem är att eftersom jag har larvigt små handleder så är armbandets omkrets väldigt liten. Detta gör att jag inte kan stänga mina metallspännen runt klockan eftersom dom helt enkelt inte når runt.
    Någon som haft samma problem och hur har ni löst det?
    Ett alternativ skulle kunna vara att byta ut kuddarna mot något annat eller tillverka någon egen lösning. Alla tips mottages gärna.

Telegrafen gillar detta.
  2. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Går att tillverka egna med hjälp av rörisolering,tyg och lite kontaktlim .

Daro gillar detta.
  3. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Jag tillverkade ett par kuddar på skoj för ett tag sen . Visade sig vara ganska lätt men hjälp av en symaskin . Dom blev lite små men det är ju bara att anpassa storleken efter behov . Materialet är konstläder .
    DSC04673.JPG DSC04672.JPG
    Principen är enligt pappret som jag vikt . Klipp till så det överlappar och sy två stygn "markerat med svart tusch" med maskin . Vänd allt ut och in och fyll med vadd . DSC04674.JPG DSC04675.JPG

Affe, _jonte, Camo00 och 4 andra gillar detta.
  4. TimeDealer

TimeDealer Stadsbo

5. _jonte

_jonte Friends of KS

Riktigt snyggt! Var hittade du lädret?

6. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Det är vanligt konstläder . Köpte det i syaffären som ligger runt hörnet . 20:- för en bit på 120x20 cm . Lite konstvadd kostar inte många kronor . Skulle överlappat bitarna lite mer om jag skulle gjort om mitt experiment . Har nog en bit kvar om du är intresserad .

Affe, Gurkan, Sjokex och 1 annan gillar detta.
  7. kay75

kay75 Bonde

Från:
    malmö
    har samma problem fast mina kuddar är alltid för små :( idag ska det pysslas..:) slutar väl som vanligt med ett psykbryt

Urkvinnan och Camo00 gillar detta.
  8. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Det fixar du. Tänk på att ta till lite extra på tygbiten. Det försvinner lite där man syr. Så ska kudden vara 12cm gör den 13 cm hög. Gör en kudde och se hur den blir. Blir den bra är det bara att köra. Annars justera måtten. Good luck. Visa resultatet sen.

kay75 gillar detta.