• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Emergency batteribyte.

JTG

Breitling
Hej,

Har fundering på min Breitling Emergency som törstar efter nya batterier.

Jag undrar om det finns urmakare som tar sig an dessa klockor för en vettig peng.
Eller ska man bita i det sura äpplet och pantsätta huset för att den ska skickas till batteribyte hos Breitling.

Är det någon som har tips eller idéer.

Man har ju sett guiderna på nätet hur ett ingrep ska utföras.
Men känns som något man inte vågar sig på.

Mvh
En som undrar.

Jocke.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Nu har jag lite dålig koll, men en Breitling AD borde väl kunna hjälpa dig?

Att själv byta på en Emergency skulle i alla fall jag dra mig från att göra
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Du löser inte ut sändaren om du inte drar ut antennen!!!;)

Nu har jag för mig att just DET var hela argumentet för att du SKA lämna in den och få bytet gjort hos Breitling.
Det kan ju i och för sig vara rena försäljningssnacket som bygger på vår rädsla. Så är man en gambler....byt själv:D
 

Mr.Chang

Audemars
Du måste skruva av den understa kronan(korken)och dra ut en tråd för att det ska börja sända.
Batteriet sitter ej där.
Säkert nån säljare som inte var påläst.;)
 

J&B

Omega
Tror faktiskt inte ens AD gör det utan det är ner till Bousch som gäller. Har inte bara med att nödsignalen går utan också om att den inte fungerar om man skulle vilja använda den om batteri inge byts på rätt sätt och nödsändaren kalibreras på rätt sätt efteråt.
 

fredrikb

Cartier
För mig som inte är insatt - vad är grejen? Varför går det inte att byta batteri på eländet och vad är det som kan gå fel?
 

JTG

Breitling
Ja som sagt.

Man är vet ju att den är i säkra händer när man lämnar över den till AD som i sin tur skickar den vidare. Men det är sura stålar att slanta upp ett par tuss.
När man vet att batterierna ligger på några hundralappar.

Jag har ju sett en del guider på youtube hur man gör batteribyte bl.a,
Men man är ju född med tummen mitt i handen.
Så att lämna bort den blir det enda alternativet.

Men man vill ju höra sig för innan vad det finns för möjligheter.



Bättre en klocka på armen, än en tumme mitt i handen.
Gammalt tyskt ordspråk






Skickas från min iPad via Tapatalk
 

paradis

Audemars
Hej,
Har fundering på min Breitling Emergency som törstar efter nya batterier.


Hur länge sen är det som dom byttes ?
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Om man råkar utlösa en sändare i klockan får man en fin böteslapp, den signalen som skickas ut är till för att hjälpa dig i nödsituationer!


Fast måste man inte ha skrivit på ett dokument som säger att man blir betalningsskyldig för eventuella utryckningar?
Vad händer om man har köpt klockan i andra hand och inte har skrivit på nåt sånt?
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Fast måste man inte ha skrivit på ett dokument som säger att man blir betalningsskyldig för eventuella utryckningar?
Vad händer om man har köpt klockan i andra hand och inte har skrivit på nåt sånt?
Inte en susning faktiskt! Ditt resonemang känns dock logiskt, men vad säger ni här i tråden som äger en Emergency? :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Hmm, faller ansvaret på den som skrev på pappret i första hand i så fall????
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor

4cie

Rolex
2-Faktor
Hmm, faller ansvaret på den som skrev på pappret i första hand i så fall????


Sista punkten i avtalet:

The purchaser communicates to BREITLING SA the information requested below and undertakes to inform BREITLING SA of any change of ownership, theft, loss or destruction of the watch whose serial number appears on this document. Such information shall be used in compliance with Swiss data protection law and shall only be communicated to third parties nin order to protect BREITLING SA or the sellers' interesticon for the purposes of enforcing the terms and conditions of this agreement.

Som jag tolkar det så faller det på förre ägaren om denne inte har informerat Breitling om att det har skett ett ägarbyte. Om klockan har bytt händer flera gånger och ingen har informerat så faller det på första ägaren.

Men första ägaren kan väl inte vara så dum att han inte informerar Breitling om ett ägarbyte när han själv fick sitta och skriva på papper innan köpet kunde ske i butik?
 

UNO

Panerai
Kan ju vara den sämsta affären någonsin.
Att köpa en klocka som kan rädda ditt liv, spara några tusen kronor på servicen och sedan stå med en klocka vars just livräddande funktion inte fungerar.
 
Topp