• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En önskan till forumets läderknåpare (Project Man-purse!)

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Hejsan,

Vi har ju många medlemmar som är väldigt duktiga på att tillverka allt från klockarmband till klockrullar här på forumet. Jag har försökte att hitta er via söken men lite halvdant resultat. Tänkte jag kanske kan nå fram till någon av er med hjälp av denna tråden istället :)

Lite kort om min idé:
Tanken är att ta läderknåpandet till nästa nivå och skapa en man-purse. Tänker er något i stil med:
7dPQlj2.jpg

Något i läder som går att vårda och tål vardagen, några storlekar mindre än den klassiska "messenger bagen". Mer detaljer kring design, mått, och funktionalitet kan vi kolla på om något känner att det är ett projekt de hade tyckt var roligt att genomföra :) Budgeten hamnar väl på kring 5000+ beroende på både era och mina önskemål, men vi satsar på något riktigt kvalitativt som kan hålla resten av livet.

Om detta skulle styra läderarbetet för mycket ifrån klockor och därmed kanske bli ointressant så får trådan sakta men säkert sjunka till botten :p
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Hejsan,

Vi har ju många medlemmar som är väldigt duktiga på att tillverka allt från klockarmband till klockrullar här på forumet. Jag har försökte att hitta er via söken men lite halvdant resultat. Tänkte jag kanske kan nå fram till någon av er med hjälp av denna tråden istället :)

Lite kort om min idé:
Tanken är att ta läderknåpandet till nästa nivå och skapa en man-purse. Tänker er något i stil med:
7dPQlj2.jpg

Något i läder som går att vårda och tål vardagen, några storlekar mindre än den klassiska "messenger bagen". Mer detaljer kring design, mått, och funktionalitet kan vi kolla på om något känner att det är ett projekt de hade tyckt var roligt att genomföra :) Budgeten hamnar väl på kring 5000+ beroende på både era och mina önskemål, men vi satsar på något riktigt kvalitativt som kan hålla resten av livet.

Om detta skulle styra läderarbetet för mycket ifrån klockor och därmed kanske bli ointressant så får trådan sakta men säkert sjunka till botten :p
De jag vet som pillar med läder är väl @Camo00, @cheepo63, @rogart-63 sen finns det säkert en massa till men dessa har jag sett posta fina saker.
Kul projekt och lycka till!
 

Camo00

Patek
Hejsan,

Vi har ju många medlemmar som är väldigt duktiga på att tillverka allt från klockarmband till klockrullar här på forumet. Jag har försökte att hitta er via söken men lite halvdant resultat. Tänkte jag kanske kan nå fram till någon av er med hjälp av denna tråden istället :)

Lite kort om min idé:
Tanken är att ta läderknåpandet till nästa nivå och skapa en man-purse. Tänker er något i stil med:
7dPQlj2.jpg

Något i läder som går att vårda och tål vardagen, några storlekar mindre än den klassiska "messenger bagen". Mer detaljer kring design, mått, och funktionalitet kan vi kolla på om något känner att det är ett projekt de hade tyckt var roligt att genomföra :) Budgeten hamnar väl på kring 5000+ beroende på både era och mina önskemål, men vi satsar på något riktigt kvalitativt som kan hålla resten av livet.

Om detta skulle styra läderarbetet för mycket ifrån klockor och därmed kanske bli ointressant så får trådan sakta men säkert sjunka till botten :p

Mycket gärna! Väskor är helt klart det roligaste att göra, håller på med en portfölj-hybrid as we speak...
Bor Du kvar i södern så kan vi ju mötas upp över en öl och diskutera idéer..? :)
 

pjmb

Cartier
Det beror helt på detaljnivån, tex med eller utan foder, fickor med blixtlås osv... Själva läderväskan är oftast det enklaste, även om det tar många timmar att mäta, skära, passa och sy...
Såklart, jag var bara nyfiken om du kunde säga på ett ungefär, kan ingenting om läderarbete.. Med enklaste inredningen man kan göra och ha stoltheten i behåll - 10, 50, 100 timmar?
 

Camo00

Patek
Såklart, jag var bara nyfiken om du kunde säga på ett ungefär, kan ingenting om läderarbete.. Med enklaste inredningen man kan göra och ha stoltheten i behåll - 10, 50, 100 timmar?
Jättesvårt då jag inte klockat, utan stjäl lite egentid när ungarna däckat framför plattan... Men de väskor jag blivit nöjd med ligger nog på 50-100 timmar, men då inräknat design- och mönsterarbete och allt som går fel när man börjar från scratch...
Har man ett mönster färdigt så kanske 30-50 timmar? Med en stoor nypa salt...
 

pjmb

Cartier
Jättesvårt då jag inte klockat, utan stjäl lite egentid när ungarna däckat framför plattan... Men de väskor jag blivit nöjd med ligger nog på 50-100 timmar, men då inräknat design- och mönsterarbete och allt som går fel när man börjar från scratch...
Har man ett mönster färdigt så kanske 30-50 timmar? Med en stoor nypa salt...
Ok, tack för svar!
Jävligt snygga saker du gjort, kikade på din instagramlänk!
11249601_1614934572103332_1243740578_n.jpg

Keep it up!
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Spännande projekt! Bra läderhantverk är urmulligt! Jag önskar att custom arbeten inte var så dyra så man kunde specialbeställa massor. :D Om det blir en fortsättning på det här måste ni posta här.
 
Topp