• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En 16800 som levt

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Är det bara jag eller är det något väldigt coolt med den här 16800? Kan tänka mig att den blivit misshandlad dagligen när den suttit på någon skeppares handled och samtidigt fått ordentligt med soltimmar. Kanske dags att klicka hem årets sommarklocka...

http://www.hqmilton.com/watches/1983-rolex-submariner-168002

DSC07099_zpsasqjxvvb.jpg


DSC07103_zpsx8462ur3.jpg


Screen Shot 2015-05-30 at 12.58.49.png
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Nä inte bara du, har en förkärlek för de ärligt patinerade klockorna.. speciellt gamla stålsubbar.
Även om matchy-matchy-perfekt-patina och snudd på orörda case genererar fler likes:)
Bara handla!
 

Kairo

Panerai
Galet tuff. Klockor är ju till för att användas! De kanske inte fyller lika stor funktion idag som för femtio år sedan, men på den tiden hade man ju ingen telefon som höll koll på tiden åt en. :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Vad säger experterna, är det äkta patina på dessa index?

Jäkligt ball sub oavsett, jag diggar särskilt den rödbruna lumepluppen [emoji2]
 

Simpatico

Rolex
Tycker det är helt underbart med dom här klockorna som gått hårt och slitits.
Använda med kraft fått sol, slit, salt, dingar och allt annat mellan himmel och jord.
Synd att tritiumet ramlar ur men i övrigt är ju klockan underbar.
Tänk tanken att få ärva en sådan klocka...
 
Har handlat av Jacek på Hq förr.. han är en reko snubbe!
han har galet mycket schyssta klockor!den där 16800 såg riktigt nice ut! Tror dom kommer sticka i pris på nått år! Its a keeper! :cigar:
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Jag gillar den! Härlig patina. Jag har insett att jag gillar slitna vintage klockor bäst......min gamla GMT från 1968 är en favorit.
 
Topp