• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En aning OT. Hur få tag i ett paket från UPS..?

jaqob

Omega
Sitter med en viss frustration...
Beställt en klocka, som ska levereras av UPS.
Hör till en enormt unika delen av befolkningen som förvärvsarbetar och till på köpet har en portkod.
Jag kan inte vara hemma en hel dag, för att det kanske ska komma ett paket, och ska man lita på UPS så hade det inte spelat så stor roll ändå, eftersom chafförerna inte kan skriva ner portkoder och inte har tillgång till telefon (!).

Jobbar på ett stort företag, där det inte finns någon reception som kommer kunna få tag i mig med kort varsel.
Jag kan välja att hämta ut paketet på ett UPS utlämningsställe, men jag bor i Linköping, och närmaste utlämningsställe ligger i Jönköping, 13 mil bort, och är bara öppet på dagtid, enligt det inte allt för serviceinriktade damen på deras kundtjänst.

Så den korta frågan, hur gör man för att få tag i sitt paket? UPS verkar mest inriktade på att låtsaslevera fem gånger så att de kan få skicka tillbaka till mottagaren sen :p
 

MBx

Cartier
Sitter med en viss frustration...
Beställt en klocka, som ska levereras av UPS.
Hör till en enormt unika delen av befolkningen som förvärvsarbetar och till på köpet har en portkod.
Jag kan inte vara hemma en hel dag, för att det kanske ska komma ett paket, och ska man lita på UPS så hade det inte spelat så stor roll ändå, eftersom chafförerna inte kan skriva ner portkoder och inte har tillgång till telefon (!).

Jobbar på ett stort företag, där det inte finns någon reception som kommer kunna få tag i mig med kort varsel.
Jag kan välja att hämta ut paketet på ett UPS utlämningsställe, men jag bor i Linköping, och närmaste utlämningsställe ligger i Jönköping, 13 mil bort, och är bara öppet på dagtid, enligt det inte allt för serviceinriktade damen på deras kundtjänst.

Så den korta frågan, hur gör man för att få tag i sitt paket? UPS verkar mest inriktade på att låtsaslevera fem gånger så att de kan få skicka tillbaka till mottagaren sen :p

När jag skulle få en leverans var de tvungna att göra två "bomkörningar" till min bostadsadress innan de kunde tänka sig att leverera till min arbetsplats. Dock hade de en "fullmakt" på sin hemsida som man skrev ut och undertecknade och satte vid ytterdörren. Där medgav man att de kunde lämna paketet i trapphuset utanför min dörr.:) Ett klockarmband eller tröja är väl OK att låta dem lämna men en klocka...?:stop:
 

Podal

Omega
Om du har en god granne eller vän som kan ta emot paketet, ge ups besked om att lämna där istället. Har jag gjort flera gånger själv, inga konstigheter med det.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kolla om någon pålitlig granne kan ta emot paketet, eller om någon på ditt arbetes godsmottagning kan ta emot på arbetstid.
Avseende uthämtning på plats hos UPS i Jönköping ar det inte något jag rekommenderar eftersom det är mycket svårt att hämta ut ett paket där.
 

jaqob

Omega
Hör vad ni säger :)
Mitt arbete är omöjligt av olika anledningar, men fruns kan kanske vara ett alternativ...
Ska göra ett nytt försök att resonera med kundtjänsten och se om de kan tänkas gå med på det :)
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Hör vad ni säger :)
Mitt arbete är omöjligt av olika anledningar, men fruns kan kanske vara ett alternativ...
Ska göra ett nytt försök att resonera med kundtjänsten och se om de kan tänkas gå med på det :)
Jag hade samma problem, kunde komma överens med kundtjänst efter mångt och mycket att jag skulle vara hemma en förmiddag och att de ringer vid leverans, detta efter att jag motiverat att det var absolut enda sättet de kunde fullfölja utkörningen på. Bor också i Linköping förresten :)
 

paradis

Audemars
Sista gången som FedEx hade en leverans till mig,så var jag inte hemma.Ringde dom , ock frågade om dom kunde lämna paketet i pizzerian,( fick ändra adress på mottagaren ) som finns, sidan om mitt hus. Det finns en liten affär också, som säljer mat, men valde Pizerian.Efter några dagar så fick jag min paket. ;)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
När jag kom hem i veckan så stod ett paket lutandes mot min ytterdörr i trapphuset där jag bor, skickat med UPS men levererat av någon annan. Dem har inte hört av sig till mig, ingen fullmakt, no nothing! Trots det så släppte dem bara paketet vind för våg och åkte. Som tur var för min egen del så var paketet kvar, innehållet? Min Heuer.. :facepalm:
 
Topp