• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En automagisk dykare från Android?

twisted

Cartier
Hej hej hallå!

Jag tänkte passa på att pressentera mig som ny medlem här på klocksnack (woho!) parallelet med att skriva ett par rader om mitt senaste fynd!

Jag har på senare vart på jakt efter en automagisk dykare, samtidigt som jag inte ville bränna hela min sommarbudget. ;( Efter lite efterforskning och velande mellan denna och orient ray så damp det ner ett paket på mitt lokala postkontor med den här skönheten i!

fm8Ssmw.jpg


En 500 meters dykare som går under namnet Android Divemaster Silverjet 500 och som utan blyghet döljer hela handleden.

Bezelns diameter mäter hela 50mm, 55mm boetten räknad - som sedan hålls stadigt på handleden med hjälp av en 24mm bred länk.

Ussjue5.jpg

Bonusbild nedan!

N8djZrv.jpg


Höjden på boetten är hela 11 mm och tillsammans med bezeln, glaset, samt bakboetten mäter den närmare 18 mm!

EjvaC2Y.jpg


"För fet!!" - vissa
"Helgrymt!" - jag

På sidan sitter såklart den ståtliga kronan och pryder sig!

iWmibnr.jpg


Men djupt innuti huset döljer sig den riktiga skönheten, ett 24 juvelers Miyota 9015!

GZk9jxN.jpg

En bild säger mer än 1000 ord, så jag låter den tala för sig själv! Det som kan tilläggas skulle väl vara att den troligtvis skulle smeka upp ETA 2824 vilken dagar som helst, eller ( ?? =D )

En lite suddig bild, men valde att ta med den ändå så ni kan få er en uppfattning om hur den ser ut på armen!

jcHLBKG.jpg



Avslutningsvis bjuder jag in för den obligatoriska Lume-bilden! Till och med stilig i mörkret!

oOHxg4s.jpg


Hoppas ni inspereras eller iallafall anser att läsningen gick att uppskatta! Har ni frågor angående klockan så tveka inte! :)


// twisted
 

TKVF

Panerai
Vilken jävla pjäs! Påminner om en steroid-klocka. Hoppas att den är skön att bära. Roligt med namnet Android, trodde det bara var ett operativsystem eller vad man skall kalla det.

Appråpå stora klockro såg jag Diesel-klockor på den lokala klockaffären (som skall vara fin) på Frölunda Torg. De måste vara närmare 100 mm, grymt stora. Om man gillar stora klockor.
 

twisted

Cartier
Ahmenvisst! :)

Jag var orolig till en början, men formen på undersidan gör den faktiskt förvånansvärt skön att bära! Tänkte desamma om namnet , inte hört om företaget tidigare men jag gillade klockan tillräckligt mycket för att göra en chansning :)

Jo Diesel verkar ha ett par feta klockor, såsom modellen Super Bad Ass som mäter 57mm! Lite fetar, men jag har aldrig vart ett fan av "mode-klockor" och Silverjeten är verkligen i fetaste laget för min handled!
 

Tommytvigg

Cartier
Välkommen till forumet twisted! Ditt nick passar fint till din skapelse, det var en skruvat fet dykare. Men jag gillar den :)
Har aldrig hört talas om märket. Vad är det för prissegment?

Mvh
 

twisted

Cartier
Välkommen till forumet twisted! Ditt nick passar fint till din skapelse, det var en skruvat fet dykare. Men jag gillar den
Har aldrig hört talas om märket. Vad är det för prissegment?
Mvh
Haha tackar tackar! Jo visst är den fet :D kul att du gillar!
Efter lite tullkostnader och lite tur landade slutsumman på runt 1700 svenska! Kändes som en bra deal enligt mig :)

Är det bara jag som trodde det var en digital klocka med androidsystem som de gjort en ordvits med och kallat automagisk?

Får (ur)säkta mig om jag gjorde dig besviken :(
 
Jag har också en sådan faktiskt fast med seagull verk! Använder dock inte den då den är sjukt stor och väger bly! Har en svart med svart mesh!
 
U

urinvånaren

Guest
Aldrig hört talas om märket förut, men vilken koloss! Kul;)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Trodde att operativsystemet hade börjat med klockor när jag läste rubriken.

Fet klocka, inget man ljuger bort under manschetten. Grattis!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Hehe jag funderade ett tag på vad automagiskt var för något.. Hehe. Riktigt tuff den där.. Grattis :)
 

twisted

Cartier
Jag har också en sådan faktiskt fast med seagull verk! Använder dock inte den då den är sjukt stor och väger bly! Har en svart med svart mesh!
sweet! har du bild? :) jag har en alpha med seagull som jag använt som daily ett bra tag, gillar det urvärket skarpt! håller din tiden bra? närmare 300 gram så visst väger den, men det har faktiskt inte stört mig alls :)
 

twisted

Cartier
kul att ni gillar den gott folk och tack för alla svar! skriver på paddan så därav de multippla posterna. :]
har haft den i min ägo ca 1 vecka nu och är som ni säkert märkt helnöjd! :) uret håller stabilt tiden och har på 6 dagar gainat ca 30 sekunder vilket jag ser som acceptabelt.
 

Landshark

Cartier
Jag får erkänna att jag blev lite sugen på en liknande sugga. Aldrig hört talas om tidigare.
Men, det finns ju tillfällen då man vill "smyga" med ett inte alltför kostbart ur.
(Nu "smyger" man kanske inte med en Android, den är klonkar väl i backen som en gammeldags fotboja...)

Men alltså, jag hade gissat att bara råmaterialet hade kostat mer än hela klockan. Hur fasiken lyckas man göra en "riktig" klocka för de slantarna, det fattar jag inte...
PS - twisted: släng gärna upp lite fler bilder på hur du hanterar en 50 mm sugga på hanleden rent visuellt...
 

twisted

Cartier
Satan i gatan vilket fetto!
Grattis.

Hehe tackar! :)

Jag får erkänna att jag blev lite sugen på en liknande sugga. Aldrig hört talas om tidigare.
Men, det finns ju tillfällen då man vill "smyga" med ett inte alltför kostbart ur.
(Nu "smyger" man kanske inte med en Android, den är klonkar väl i backen som en gammeldags fotboja...)

Men alltså, jag hade gissat att bara råmaterialet hade kostat mer än hela klockan. Hur fasiken lyckas man göra en "riktig" klocka för de slantarna, det fattar jag inte...
PS - twisted: släng gärna upp lite fler bilder på hur du hanterar en 50 mm sugga på hanleden rent visuellt...


Hehe mjaa smyga med denna blir svårt, men jag anser ändå att den hitills inte har vart i vägen! Jag vart också förvånad över priset , ska försöka rapportera om ett halvår så får vi se om den fortf. håller ihop! ;P Tog många bilder på handleden men 90% vart suddiga som fasiken, svårt när man bara har telefonen som kamera tillgänglig , men jag ska göra ett försök på ett par till lite senare, så återkommer på den punkten!

Grattis till din alldeles egna Belgian Blue!


Haha tackar! Nästan lika biffig! :D
 
C

China

Guest
Jag får erkänna att jag blev lite sugen på en liknande sugga. Aldrig hört talas om tidigare.
Men, det finns ju tillfällen då man vill "smyga" med ett inte alltför kostbart ur.
(Nu "smyger" man kanske inte med en Android, den är klonkar väl i backen som en gammeldags fotboja...)
Men alltså, jag hade gissat att bara råmaterialet hade kostat mer än hela klockan. Hur fasiken lyckas man göra en "riktig" klocka för de slantarna, det fattar jag inte...
PS - twisted: släng gärna upp lite fler bilder på hur du hanterar en 50 mm sugga på hanleden rent visuellt...

Kineserna är rätt bra på dykare numera, och då blir priserna därefter. Android tycker jag är ganska trevliga och brukar dessutom ha bra urverk.
 
Topp