• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En bättre beater?

Strindberg

Patek
2-Faktor
image.jpg


Jag är ute och kör ved, och slås av en grej. Jag har tänkt att slå mig ut ur vintageträsket i år, och köpa mig ett nyare ur av bättre märke (mina nyare nu är Seiko, Orient och Georg Jensen (parfymklocka enligt många, inte enligt mig)).

Har funderat en massa varv fram och tillbaka, men i och med att mitt monster får överlägset mest handledstid så är det kanske en bättre beater jag ska ha?

Jag känner här att det får bli beggat, och att skicket inte behöver vara exakt. Budget oklar, men subbar ligger för högt för att jag skulle fixa att ha dem i traktorn.

Jag tänker Pelagos eller kanske Aerospace, finns det fler "förnuftiga" val? Jag vill att den ska vara snygg, på länk och tåla stryk och bara bli snyggare av det!
 

demondave

Rolex
Bitigaste beatern, beaten by none, är Sinn UX i mina ögon. Min får ta orimligt mycket skit som jobbklocka och blir bara snyggare och snyggare. Kan riktigt se klockan framför mig efter ett helt arbetsliv, inte ens sliten, bara snyggt patinerad. När jag tar Sinnen till gymmet fnyser den åt mig, det är inte utmaning värdig den ;)

image.jpg


image.jpg


image.jpg
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Min Sinn U2 har varit min smutsbeater i snart två år. Med den ytbehandling som Sinn kör (Tegiment) är det näst intill omöjligt att repa den, men jag har ändå lyckats få ett typ 1mm långt deskdiving märke på spännet. Sjukt mycket klocka för pengarna. Enda nackdelen är väl att de kör antireflex behandling på båda sidorna, efter ett tag ser glaset lite fläckigt ut. Men inget som lite autosol inte fixar.

1413736365251.jpg



1413470261855.jpg



1415142396965.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du ska ju inte ha en klocka i titan om den ska bli repig. Ser ju sliten ut fort då. En beater bör ju även vara kvarts om du frågar mig. Jag utgår ifrån att du har en rätt bra budget då du nämner Pelagos. Det kan ju vara kul att kunna komplettera sin beater med något lättare och smidigare så är den "billig" kanske det är en fördel?

Sinn UX
SBBN015 (tonfisk)
SBDX001 (mm300)
SBGX117 (GS kvartsdykarn)
Nya SEIKO monstern som ser ut som en blandning av monster och tonfisk?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tudor Black Bay kanske? Charmigare än Pelagos tycker jag, men framförallt borde den vara mer stryktålig eftersom den är i stål. Den blå varianten borde passa de flesta.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Bra förslag, riktigt bra förslag!

Pelagos är då alltså verkligen i överkant av spektrat. Räknar kallt med att serva eventuellt exlusivare ur i "rätt" beaterskick.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Jag kör dessa två som beaters.
Eller beater och beater.. Gör inte direkt så mycket kroppsarbete så det är väl mer chilla hemma klockor som man inte behöver vara så rädd om.
Standardverk så billiga att serva.
IWC 3717 var begagnad så repor fanns redan, dessutom utan box och cert så fick den till bra pris.

Tudorn är så fantastiskt snygg och det är nog klockan som får mest handledstid, kanske beror på att jag är så djäkla bra på att chilla hemma?
Här åker nog det medföljande natot på i sommar så den får tjänstgöra som badklocka :)

Dessa kanske inte är så stryktåliga som du vill ha, men till mina beater/chilla behov passar de bra :)
image.jpg
 

oskarponken

Panerai
Jag kör dessa två som beaters.
Eller beater och beater.. Gör inte direkt så mycket kroppsarbete så det är väl mer chilla hemma klockor som man inte behöver vara så rädd om.
Standardverk så billiga att serva.
IWC 3717 var begagnad så repor fanns redan, dessutom utan box och cert så fick den till bra pris.

Tudorn är så fantastiskt snygg och det är nog klockan som får mest handledstid, kanske beror på att jag är så djäkla bra på att chilla hemma?
Här åker nog det medföljande natot på i sommar så den får tjänstgöra som badklocka :)

Dessa kanske inte är så stryktåliga som du vill ha, men till mina beater/chilla behov passar de bra :)
image.jpg

Älskar att du har en 3717 som beater!
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Du har ju redan fått några tips på Sinn och jag vill bara tillägga att U1 också är en jäkligt trevlig klocka. Inte ohemult dyr och de få gånger jag har känt på en har jag uppfattat den som gedigen.
 
Topp