• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En blogg för nybörjare.

cjperry

Audemars
2-Faktor
För ett antal veckor sedan fick jag den otroliga äran att börja blogga om armbandsur på magasinet Antik och Auktions hemsida. Tanken med bloggen är att undervisa och underlätta för dem som funderar på att börja samla eller bara köpa sitt första gamla armbandsur. Som vi alla vet så är det inte alltid helt lätt att köpa gamla ur, framförallt det första :)

Kommer dessutom att skriva om sådant som jag upptäkt i mina tidigare och framtida undersökningar om armbandsurs historia och design.

Bloggen heter vadarklockan.antikochauktion.se om någon är intresserad :)
 

Ronnie

Rolex
Kul! Jag gillade inlägget om armbandsurets historia. Har inte tänkt på att Santosen inte bara var den första populära herrmodellen utan även det första flygararmbandsuret. Mycket stiligare än senare pilotur med spartansk design.

Lite synd att man inte kan zooma in fotona med iPad på A&As sajt. Ville genast kika närmre på det där Elginverket.

Har förresten inte tänkt på att Santos-Dumont knappast var en pilot av modernt snitt vid tidpunkten då han fick sin klocka, utan fortfarande en aeronaut med egna knasiga luftskeppsbyggen.
:)
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Kolonn, inte Kollon (/H, proffesionell korrläsare) ;).

I övrigt jäkligt bra! Lagom långt, lagon djupdykt och väl skrivet. Ser fram emot fortsättningen!
Tusen tack! :)
Ja, det är inte helt lätt att hitta en nivå som passar de flesta men tror att jag är nära.

Kul! Jag gillade inlägget om armbandsurets historia. Har inte tänkt på att Santosen inte bara var den första populära herrmodellen utan även det första flygararmbandsuret. Mycket stiligare än senare pilotur med spartansk design.

Lite synd att man inte kan zooma in fotona med iPad på A&As sajt. Ville genast kika närmre på det där Elginverket.

Har förresten inte tänkt på att Santos-Dumont knappast var en pilot av modernt snitt vid tidpunkten då han fick sin klocka, utan fortfarande en aeronaut med egna knasiga luftskeppsbyggen.
:)
Tack :) Ja, både personen och klockan är/var mycket speciell. Skulle vara kul att forska lite mer om personen faktiskt.
 

Patrik J

Rolex
Mycket trevligt. Som gammal redaktör lovar jag att inte lägga mig i stavning och dito. :) Bumpar du vid uppdatering eller går det att få notiser på annat sätt?
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Har först nu hittat hit och läst din blogg. Som andra har skrivit, välvalda ämnen och mer än läsvärt oavsett om man är "nybörjare" eller inte. Bra skrivet helt enkelt @cjperry!
 
Topp