• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Bulova vintage tank, en vintagedykare och två 70-talskronografer - PRISBUMP

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Uppdatering:
Bulova tank såld.
BWC dykare såld.


1. Bulova tank SÅLD

Riktigt charmig handjagad vintagetank från Bulova med "14 k gold filled" boett (Så står det på boetten).. Den fick nyligen en helservice så den funkar jättefint och håller tiden bra. Riktigt mjuk i uppdraget. Kronan är stor och skön att skruva i. Den servades av en urmakarvän och jag har inget kvitto på detta, men jag garanterar servicen personligen. Sitter på ett oanvänt läderband med clasp. Den mäter ca 21x29 mm.

IMGP2042.jpg
IMGP2046.jpg
IMGP2049.jpg
IMGP2045.jpg



2. BWC vintagedykare SÅLD
Cool vintagedykare från Bwc med svart urtavla, härligt blekt vridring och gula index. Automatisk och funkar fint med bra tidhållning. Även denna servade jag nyligen (av en urmakarvän, så kvitto finns inte, men jag garanterar servicen personligen). Bredd ca 36 mm ekxl krona. Levereras head only, men om det blåa bandet från bilden önskas kan det fås för 200 kr (det är ett nytt, handgjort band av blå mocka).

Pris: 1000 kr + frakt

blå_klockdetalj.jpg
IMGP2103.jpg
IMGP2105.jpg
IMGP2102.jpg



3. Lanco 70-talskronograf
Lanco handjagad 70-talskronograf med fantastisk svart/brun/grå tavla och orange detaljer. Valjoux 7733. Jag har haft mycket kul med denna. Tror att den har fått mest handledstid av alla mina klockor under de senaste två åren. Den passar förvånansvärt bra till det mesta. Svinsnygg med kostym.
Ca 40 mm boett exkl krona och snygg starburst-borstning. Ca 16 mm tjock och tar 19 mm-band. Jag kör den på natot i bilderna, men jag skickar med det svartorangea racingbandet. Fick det av förre ägaren men har inte burit det. Tror att det är oanvänt. Håller tiden fint och är skön i uppdraget. Kronografen funkar fint och nollställer som den ska.

Pris: 4200 kr + frakt. NU 3700 kr + frakt

IMGP2087.jpg
DSC01256.JPG
DSC01258.JPG
DSC00747.JPG
IMGP2098.jpg
IMGP2099.jpg
IMGP2100.jpg





4. Ingersoll 70-talskronograf
Riktigt snygg handjagad 70-talskronograf från Ingersoll med en fantastiskt snygg pandadial. Tavlan är verkligen magisk. Härlig racingkänsla över den. Klockan servades för ca 2 månader sedan och funkar därför väldigt fint. Det var en urmakarvän som servade den så jag har inget kvitto, men garanterar personligen för servicen. Jag gillar den här skarpt och tycker att den ger väldigt mycket klocka för pengarna. Det var tänkt att jag skulle behålla den ett bra tag men ibland blir det inte som man hade tänkt. Storlek ca 36 mm exkl krona. Kronografen funkar jättefint och nollställer som den ska. Lång gångreserv (över 48 h sist jag testade) och väldigt skön i uppdraget. Den har ett litet jack på boetten mellan kl åtta och nio. Den kommer på ett nytt exklusivt handgjort armband av "Hermes-läder" som är väldigt eftertraktat. (Jag behåller natot från bilderna.)

Pris: 4600 kr + valfri frakt. NU 4100 kr + frakt

IMGP2055.jpg
IMGP2065.jpg
IMGP2066.jpg
IMGP2069.jpg
IMGP2070.jpg
IMGP2071.jpg
IMGP2079.jpg
IMGP2110.jpg
20170323_180138.jpg
IMGP2120.jpg




Ser helst att affär görs på distans så blir det mindre möda över det hela. Betalning genom swish. Byte inom två dagar oavsett anledning. Frågor tas per PM.
 
Senast ändrad:
Topp