• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En creddig japansk Japan - En paketöppning.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var faktiskt inne på Klockmaster i fältöversten och frågade just det.
Den måste skickas till Japan men de (och Globen givetvis) kunde vara behjälpliga med transporten och kontakten (mot betalning givetvis).
Sa de uttryckligen att de tar betalt för att vara mellanhand? Tycker det låter konstigt. Min lokala Klockmaster sa att de inte gör påslag för frakt och dylikt. De skickar till Optura och Optura skickar till SEIKO i Japan.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Sa de uttryckligen att de tar betalt för att vara mellanhand? Tycker det låter konstigt. Min lokala Klockmaster sa att de inte gör påslag för frakt och dylikt. De skickar till Optura och Optura skickar till SEIKO i Japan.
Han sa uttryckligen att den måste till Japan och att de har kontakt med SEIKO tack vare GS. Det gick bra att komma in till dem med den men att jag givetvis fick stå för frakten. Annars kunde jag givetvis skicka den själv.
Hur bra koll Fältöversten har kontra Globen (och dig givetvis) låter jag däremot vara osagt.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
History of the Credor

In 1969, Seiko wanted to design a specially selected wrist watch series, one that was high end and made of precious metals (14/18K gold or platinum). In 1974, the series was grouped and named "SEIKO KUREDORU” ( SEIKO CRET DOR ). “ CRET D'OR “ means " the golden top” in French. The symbol of Credor is derived from the chinese word "Mountain" and symbolise the aim of reaching the summit and touches the cloud and the heaven.

In 1978 the Credor was introduced as a high end quartz, made of gold or platinum. Not until 1996 was it introduced as a mechanical. Along with the 6S auto movement, the 4S and 8L series movements were used in the Credor mechanical line.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Han sa uttryckligen att den måste till Japan och att de har kontakt med SEIKO tack vare GS. Det gick bra att komma in till dem med den men att jag givetvis fick stå för frakten. Annars kunde jag givetvis skicka den själv.
Hur bra koll Fältöversten har kontra Globen (och dig givetvis) låter jag däremot vara osagt.
Det kanske varierar beroende på vem man frågar. :)
 
Topp