• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En deal att hugga på eller rymma ifrån?

Airbus

Rolex
Friends Of KS
...när jag läser svaret anar jag att de vill att jag betalar 2500 i mellanskillnad... Känns som en lite för dålig affär då helt enkelt.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Tycker det låter som en helt ok deal, navitimers har (tyvärr) ganska dåligt andrahandsvärde...
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag skulle lagt in en bytes på några klockforum. En butik behöver ju en vinst vilket inte en privatperson behöver.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
OK, inte så tokigt ändå kanske. Känns bara lite märkligt då jag tror att en LE går på typ 65'. Men som sagt kanske inte andrahandsvärdet är det bästa. De erbjuder halva nypriset typ.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Och vad får du för inbyte på din Planet Ocean ? ;)

Rolex har i princip bäst andrahandsvärde av alla klockor. Tror att en GMT låg runt 35.000 kr 2003.
En del klockhandlare säger att dom bara handlar med Rolex och Patek för den stabila prisbilden.
Allt annat är nog ca 50 % av nypriset efter några år. Ok med tanke på att vissa klockor har en
prutmån på 30 % vid nyförsäljning.
 
Topp