Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

En deal att hugga på eller rymma ifrån?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Airbus, 3 februari 2013.

1. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hej,

Dreamwatch.dk byter in min Navitimer 01 LE mot en Rolex GMT - II från 2003 (Y-serie) och lämnar 2500 danska emellan. Tror att jag gav typ 53 för min Navi. Blir jag rånad eller vad?

Min Navi är absolut mint...

Här är den;

http://www.dreamwatch.dk/sites/default/files/rolex_gmt_master_16710_0.jpg

Är de pålitliga? Ska jag bromsa eller slå till? Har några leggar till Dk inom kort och kanske kan ta mig till Århus...

Erik

2. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    ...när jag läser svaret anar jag att de vill att jag betalar 2500 i mellanskillnad... Känns som en lite för dålig affär då helt enkelt.

3. Micke B

Micke B Sweet cheeks

Tycker det låter som en helt ok deal, navitimers har (tyvärr) ganska dåligt andrahandsvärde...

4. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Jag skulle lagt in en bytes på några klockforum. En butik behöver ju en vinst vilket inte en privatperson behöver.

5. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    OK, inte så tokigt ändå kanske. Känns bara lite märkligt då jag tror att en LE går på typ 65'. Men som sagt kanske inte andrahandsvärdet är det bästa. De erbjuder halva nypriset typ.

6. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Och vad får du för inbyte på din Planet Ocean ? ;)

Rolex har i princip bäst andrahandsvärde av alla klockor. Tror att en GMT låg runt 35.000 kr 2003.
    En del klockhandlare säger att dom bara handlar med Rolex och Patek för den stabila prisbilden.
    Allt annat är nog ca 50 % av nypriset efter några år. Ok med tanke på att vissa klockor har en
    prutmån på 30 % vid nyförsäljning.

7. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    +1
    Om du inte får napp är prisförslaget du fått inte helt fel.

Mårtenssons ur Brookfield