• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En extra tunn paketöppning

Luminor

Cartier
2-Faktor
Efter en tids väntan så var det dags att utöka samlingen från denna trio:

trio.jpg


Longines HydroConquest, Panerai PAM312, Omega Seamaster 30



Klockan som blev nästa är en Audemars Piguet Royal Oak 15202ST Jumbo, Jubileumsmodellen som släpptes 2012, 40 år efter lanseringen av Royal Oak 5402 som släpptes 1972.
Audemars Piguet hade som många andra företag det svårt under "kvartskrisen" och Gerald Genta fick till uppdrag att designa en sportklocka som skulle hjälpa dom ur krisen, detta skulle även ske fort och det sägs att han hade designen färdig på under 24 timmar.
Royal Oaks karakteristiska bezel var inspirerad av en dykarhjälm med dess tydliga skruvar runt öppningen.
Namnet Royal Oak är inspirerat från ett av Britternas skepp som i sin tur tagit namnet från den ek som skyddade Kung Charles den andre vid en strid under 1600-talet.

geraldgenta.jpg

Gerald Genta (Bild från Wikipedia)
sketch.jpg

Gentas Original Royal Oak Sketch (Foto Audemars Piguet)

Specifikationer

Urverk: Calibre 2121 (Baserat på JLC's calibre 920. JLC ägdes vid tiden till viss del av AP)

Storlek: 39mm

Tjocklek: 8.1mm

Power reserve: 40 timmar

Water Resistance: 50 ATM




Nu vidare till min resa mot klockan
42.jpg

På flyget mot Italien

5.jpg

Båt i Venedig, på väg till Audemars Piguets Boutique vid San Marco

outside.jpg

Lånad bild (www.thethreef.com)
boutique 1.jpg

Mycket liten och trevlig butik. Lånad bild från http://www.where-venice.com (Var även här för exalterad för att ta bilder)

1.2.jpg

Äntligen!
7.jpg

Kväll i Venedig efter en lång men underbar dag!
10.jpg

12.jpg

Avslutade vistelsen i Milano.

Mitt intryck av klockan är helt fantastiskt och den känns som ett bra komplement till mina övriga klockor.
Dess unika design, tunna boett, slimmade länk och rena helhetsintryck gör att den passar mig väldigt bra och den är inte helt oväntat den bästa klockan jag upplevt!

Tack till er som läst min första paketöppning!
Vill även tacka för en mycket trevlig tid som medlem på forumet!!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt kliv upp! Gratulationer och tack för historien! Hur gick förresten köpet till, hade du reserverat en via lista?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Stort grattis!! En av mina absoluta favoritklockor som jag också hoppas kunna äga någon gång.
 

Greven

Audemars
Snygg paketöppning!

Stiligt att resa till Venedig och hämta klockan. Ger en extra dimension till köpet.

Stort grattis! Perfekt klocka!
 
Topp