Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

En första unboxing!

Diskussion i 'Diskussion' startad av albinh, 14 augusti 2013.

1. albinh
    Trådstartare

albinh Bonde

Från:
    Norrköping
    Så, då var det hög tid för mig att följa efter och andaktsfullt öppna ett paket från fjärran!

Vid lunch kom sms hemifrån, en avi hade anlänt och med den information blev fokus på jobb genast mindre lätt. Sambo åkte raskt mot postterminalen för att kvittera ut och betala in moms..

Väl hemma öppnades, så som jag lärt mig här på forumet, en öl för att förhöja stämningen än mer, det blev tjeckiskt.

From a land down under.

Inte quartz!

Box!

Bubbelplast, i mängder.

Siffror som säger allt. Och ja, Konfettiregn du hade rätt från början!

En exceptionellt svårfotad 6138-8020!

Min första kronograf men förhoppningsvis inte den sista, romersk dagräkning om man så önskar (eller engelska). Om seiko calculator är att lita på så tillverkad i April 1976.

Med sina släktingar.

Jag är väldigt, väldigt nöjd. Perfekt storlek, guld och svart, och så min första kronograf. Nu måste det bara snart bli fler, men innan dess måste Konfettiregn följa och presentera sin i en egen unboxing.

Tack för mig!

cheepo63, Camo00, henk von helvete och 9 andra gillar detta.
  2. Konfettiregn

Konfettiregn Torpare

Från:
    Norrköping
    Grattis! Perfekt när man ska koka ägg!

albinh gillar detta.
  3. albinh
    Trådstartare

albinh Bonde

Från:
    Norrköping
    Eller mäta halvlekar va?

Konfettiregn gillar detta.
  4. Dalomo

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Grattis och välkommen! Får man passa på att fråga vad det är för ref på Pepsin i mitten? På jakt efter nåt liknade.

albinh gillar detta.
  5. Sond

Sond Friends of KS

Den var klart läcker. Från vilket år?

albinh gillar detta.
  6. Hubbatix

Hubbatix Borgare

Kul, grattis! Kastar in en bild på min 6138:

Berätta gärna mer om bärkan!

cheepo63, albinh och Sond gillar detta.
  7. ZQT

ZQT The Banker

Grattis!

Kul att du la ned tid på en trevlig öppningstråd, mycket varmt välkommen till gemenskapen! :)

albinh gillar detta.
  8. urinvånaren

urinvånaren Guest

Välkommen och grattis:)

albinh gillar detta.
  9. albinh
    Trådstartare

albinh Bonde

Från:
    Norrköping
    Som sagt, om Seiko Calculator excell-filen är att lita på så är den från April 1976.

10. albinh
    Trådstartare

albinh Bonde

Från:
    Norrköping
    Tack! Det är en SKX033K2, inte dyr och lagom stor. Strax under 40. Vet inte om de tillverkas längre dock, den som vet får gärna bryta in och upplysa oss.

Dalomo gillar detta.
  11. albinh
    Trådstartare

albinh Bonde

Från:
    Norrköping
    Tack!

12. albinh
    Trådstartare

albinh Bonde

Från:
    Norrköping
    Tack så mycket, jo, har ju lurkat runt lite och handlat saker av folk mest. Sparade på ordentlig trådstart och nu kom ju läget, hoppas på fler.

13. albinh
    Trådstartare

albinh Bonde

Från:
    Norrköping
    Fin! Ufo va?

Gällande ölen så tog sambon med sig hem från Prag, det ska vara från det äldsta (och enda?) bryggeriet inne i Prag. Oldgott heter den, och god var den. Här kan man läsa mer http://umedvidku.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=58&Itemid=75&lang=en

Sambon rekommenderar ett besök.

Hubbatix gillar detta.
  14. _jonte

_jonte Friends of KS

Det är enklare än så... Första siffran i serienumret ger året och andra siffran månaden. :)

Mycket din klocka förresten, stort grattis!

albinh gillar detta.
  15. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Gött med lite mögel! Grattis!

albinh gillar detta.
  16. calzone

calzone Biskop

Fan finns det fortfarande postkontor i riket ?, trevlig klocka stort grattis :D

albinh gillar detta.
  17. JayJay

JayJay Biskop

Grattis. Jag gillar 6238:eek:rna skit mkt. Har faktiskt haft exakt en sådan som din men sålde den tillslut eftersom den inte hade originalvisarna. Återigen grattis.

albinh gillar detta.
  18. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Paketöppning är alltid roligt. Snygg, grattis!

albinh gillar detta.
  19. albinh
    Trådstartare

albinh Bonde

Från:
    Norrköping
    Tack! Aha, så enkelt alltså, så länge man har koll på decennium,

20. hans

hans Petrus Kenicius

Från:
    Väster om hEden
    Välkommen och grattis! Fin seikosamling du har fått till.

albinh gillar detta.
  21. albinh
    Trådstartare

albinh Bonde

Från:
    Norrköping
    Tack! Ja just ja, sånt måste man ju tänka på också, jag tror och hoppas visarna på den här är korrekta iaf, men av referensbilder jag tittat på så borde det vara så. Mysigt mögligt lume iaf.

22. albinh
    Trådstartare

albinh Bonde

Från:
    Norrköping

Tack! Jo, det blir nog lätt så, prisvärt och tillgängligt, dessutom började allt med den här, så fick en bra start.

Hubbatix gillar detta.
  23. albinh
    Trådstartare

albinh Bonde

Från:
    Norrköping
    Tack! Tydligen! Men det är nog bara den terminalen, antar att paketen kommer dit när man måste signera.

24. calzone

calzone Biskop

Jag får mina paket till den lokala konsum butiken, å dom som jobbar där kan inte ett skit de e ju tragiskt. Har dem tagit på sig att vara postombud ska dom fan vara pålästa med !, de var bättre förr :)

25. albinh
    Trådstartare

albinh Bonde

Från:
    Norrköping
    Jo, det mesta brukar ju ramla in på Ica eller dylikt och det har ju haft sina biverkningar. En gång när jag skulle hämta ut ett efterlängtat paket var hela butiken stängd pga någons slags personalkickoff! Ett stängt postombud alltså, på en vardag mitt på dagen, frågan är om det ens var tillåtet. Tack Hemköp!

Seikoman87 gillar detta.
  26. calzone

calzone Biskop

Jaha men då har du samma som mig. Det är alltså inget postkontor du var på utan postens företagcenter som man får värdepaket till men de där var la ett helt vanligt REK ?. De va la ingent värde heller ?

27. albinh
    Trådstartare

albinh Bonde

Från:
    Norrköping
    Nej, det var nog inget postkontor i den bemärkelsen, mer utlämningen på sorteringsterminalen här i staden. Men det är ju posten... Ja du, fråga mig, det var skickat med Australian Post och skulle signeras innan utlämning, sen ville väl staten genom tullverket ha sina momspengar och posten en speditionsavgift, typ 1 á 100kr.

28. calzone

calzone Biskop

Tråkigt. När jag får betala moms samt postens speditionsavgift kommer det till konsum. Jag tror jag vet varför du fick hämta det på posten nu för att ombuden inte sköter sig haha :D. Jag fick 3 försändelser en gång och skulle betala tull på alla men den lappen stod endast på en av försändelserna å dom kollade inte på den i konsum så jag blåste staten o posten ;) :D. Men de var ju konsums fel juridiskt sett :D

29. mikklos

mikklos Bonde

Från:
    Sickla
    Den var riktigt fin! Roligt med annorlunda dagvisare. Kudos också till sambon som ställde upp på att dokumentera pakethämtningen :)

30. aosehus

aosehus Friends of KS

Från:
    Zürich
    Snyggt. Grattis!

Mårtenssons ur Brookfield