• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En första unboxing!

albinh

Cartier
2-Faktor
Så, då var det hög tid för mig att följa efter och andaktsfullt öppna ett paket från fjärran!

Vid lunch kom sms hemifrån, en avi hade anlänt och med den information blev fokus på jobb genast mindre lätt. Sambo åkte raskt mot postterminalen för att kvittera ut och betala in moms..

IMG_0218.jpg


Väl hemma öppnades, så som jag lärt mig här på forumet, en öl för att förhöja stämningen än mer, det blev tjeckiskt.

IMG_0220.jpg


IMG_0210.jpg


IMG_0208.jpg


From a land down under.

IMG_0209.jpg


Inte quartz!

IMG_0211.jpg


Box!

IMG_0212.jpg


Bubbelplast, i mängder.

IMG_0215.jpg


Siffror som säger allt. Och ja, Konfettiregn du hade rätt från början!

IMG_0217.jpg


En exceptionellt svårfotad 6138-8020!

IMG_0227.jpg


Min första kronograf men förhoppningsvis inte den sista, romersk dagräkning om man så önskar (eller engelska). Om seiko calculator är att lita på så tillverkad i April 1976.

IMG_0231.jpg


IMG_0216.jpg


Med sina släktingar.

Jag är väldigt, väldigt nöjd. Perfekt storlek, guld och svart, och så min första kronograf. Nu måste det bara snart bli fler, men innan dess måste Konfettiregn följa och presentera sin i en egen unboxing.

Tack för mig!
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Grattis och välkommen! Får man passa på att fråga vad det är för ref på Pepsin i mitten? På jakt efter nåt liknade.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Grattis!

Kul att du la ned tid på en trevlig öppningstråd, mycket varmt välkommen till gemenskapen! :)
 

albinh

Cartier
2-Faktor

JayJay

Rolex
Grattis. Jag gillar 6238:eek:rna skit mkt. Har faktiskt haft exakt en sådan som din men sålde den tillslut eftersom den inte hade originalvisarna. Återigen grattis.
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Grattis. Jag gillar 6238:eek:rna skit mkt. Har faktiskt haft exakt en sådan som din men sålde den tillslut eftersom den inte hade originalvisarna. Återigen grattis.

Tack! Ja just ja, sånt måste man ju tänka på också, jag tror och hoppas visarna på den här är korrekta iaf, men av referensbilder jag tittat på så borde det vara så. Mysigt mögligt lume iaf.
 

calzone

Vacheron
Tack! Tydligen! Men det är nog bara den terminalen, antar att paketen kommer dit när man måste signera.

Jag får mina paket till den lokala konsum butiken, å dom som jobbar där kan inte ett skit de e ju tragiskt. Har dem tagit på sig att vara postombud ska dom fan vara pålästa med !, de var bättre förr :)
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Jag får mina paket till den lokala konsum butiken, å dom som jobbar där kan inte ett skit de e ju tragiskt. Har dem tagit på sig att vara postombud ska dom fan vara pålästa med !, de var bättre förr :)

Jo, det mesta brukar ju ramla in på Ica eller dylikt och det har ju haft sina biverkningar. En gång när jag skulle hämta ut ett efterlängtat paket var hela butiken stängd pga någons slags personalkickoff! Ett stängt postombud alltså, på en vardag mitt på dagen, frågan är om det ens var tillåtet. Tack Hemköp!
 

calzone

Vacheron
Jo, det mesta brukar ju ramla in på Ica eller dylikt och det har ju haft sina biverkningar. En gång när jag skulle hämta ut ett efterlängtat paket var hela butiken stängd pga någons slags personalkickoff! Ett stängt postombud alltså, på en vardag mitt på dagen, frågan är om det ens var tillåtet. Tack Hemköp!

Jaha men då har du samma som mig. Det är alltså inget postkontor du var på utan postens företagcenter som man får värdepaket till men de där var la ett helt vanligt REK ?. De va la ingent värde heller ?
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Jaha men då har du samma som mig. Det är alltså inget postkontor du var på utan postens företagcenter som man får värdepaket till men de där var la ett helt vanligt REK ?. De va la ingent värde heller ?
Nej, det var nog inget postkontor i den bemärkelsen, mer utlämningen på sorteringsterminalen här i staden. Men det är ju posten... Ja du, fråga mig, det var skickat med Australian Post och skulle signeras innan utlämning, sen ville väl staten genom tullverket ha sina momspengar och posten en speditionsavgift, typ 1 á 100kr.
 

calzone

Vacheron
Nej, det var nog inget postkontor i den bemärkelsen, mer utlämningen på sorteringsterminalen här i staden. Men det är ju posten... Ja du, fråga mig, det var skickat med Australian Post och skulle signeras innan utlämning, sen ville väl staten genom tullverket ha sina momspengar och posten en speditionsavgift, typ 1 á 100kr.

Tråkigt. När jag får betala moms samt postens speditionsavgift kommer det till konsum. Jag tror jag vet varför du fick hämta det på posten nu för att ombuden inte sköter sig haha :D. Jag fick 3 försändelser en gång och skulle betala tull på alla men den lappen stod endast på en av försändelserna å dom kollade inte på den i konsum så jag blåste staten o posten ;) :D. Men de var ju konsums fel juridiskt sett :D
 

mikklos

Omega
2-Faktor
Den var riktigt fin! Roligt med annorlunda dagvisare. Kudos också till sambon som ställde upp på att dokumentera pakethämtningen :)
 
Topp