• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En fråga angående Rolex ytterbox

Tony

Omega
Jag har sett bilder på (bl.a. här på forumet) Rolex ytterboxar (den vita/beige pappersboxen) där man kan fälla fram den främre sidan när man har lyft på locket för att ta ut den gröna klockboxen.
Alla sidorna på ytterboxen till min Submariner sitter fast i varandra. Min fråga är om det är olika ytterboxar till olika klockmodeller?
Jag hoppas att ni förstår vad jag menar.
Tack på förhand
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Jag har sett bilder på (bl.a. här på forumet) Rolex ytterboxar (den vita/beige pappersboxen) där man kan fälla fram den främre sidan när man har lyft på locket för att ta ut den gröna klockboxen.
Alla sidorna på ytterboxen till min Submariner sitter fast i varandra. Min fråga är om det är olika ytterboxar till olika klockmodeller?
Jag hoppas att ni förstår vad jag menar.
Tack på förhand
Finns olika sorter, har olika till mina Rolex, samma modell har garanterat levererats med olika typer av boxar.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Liten box med fasta sidor = rolex i stål
Mellan box på vilken man kan vika ner främre sidan = rolex i stål/guld eller stål/platina
Stor box på vilken man kan vika ner främre sidan = rolex i helguld eller annan ädelmetall

Vilken typ av box beror på vilket material klockan är gjord i, men avvikelser förekommer,
tex alla nya sea-dweller 16600 som jag har haft hade mellanboxen med vikbar framsida.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Precis öppnat min nya sub, och den yttre boxen har inte en fällbar front-del. Så det är nog rätt! ;)
 
Topp