Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

En fråga gällande slutpris på två Omega Speedmaster

Diskussion i 'Vintage' startad av virrooo, 2 november 2015.

1. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

Hej!

Två tillsynes snarlika Omega Speedmasters från 1966, båda med CB-case, cal 321 verk, korrekt tavla, visare och DON bezel. Ena med länk men med utbytt krona, andra utan länk men med korrekt krona. Den ena slutar på 26,5K plus provision, den andra på 42,5k plus provision. Båda på samma auktion. Varför skiljer sig slutpriset på de båda klockorna som jag tycker är väldigt lika varandra i utförande?

Enlighten me please!

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1029921

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1019335

wundlander och theargonaut gillar detta.
  2. rekacj

rekacj Bonde

Har inte den första utbytta visare eller är jag helt fel ute? De ser inte ut att matcha tycker jag iallafall

3. 6r15c

6r15c Stadsbo

Det skulle jag också vila veta..

4. Patrik J

Patrik J Friends of KS

Från:
    Schtaaan
    Det var jag som köpte den billigare, som jag skrev i en annan tråd. Flippade den dock ganska snabbt. Fel visare, som sagt, och kanske något sämre skick än den dyrare.
    Tror det var så enkelt att det var två samlare som gett sig faen på att ha just den klockan. Jag ville också hellre ha den, men hann inte ens börjat bjuda på den innan den blivit för dyr.

eriksson850, 6r15c, Icaras och 2 andra gillar detta.
  5. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

Det måste vara som du säger, inte så konstigt egentligen i den här knäppa vintagevärlden :D Ska bli spännande att se vad den som ligger på kvalitén nu kommer sluta på!

6r15c och Patrik J gillar detta.
  6. Fredrik (Swe)

Fredrik (Swe) Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kan ju också vara så att den som gick dyrare såldes före den andra så "en stark budgivare försvann" inför det andra objektet (plus det som skrevs ovan).

Gummo, virrooo, 6r15c och 1 annan gillar detta.