• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En fundering angående en specifik länk.

Strindberg

Patek
2-Faktor
Här på vintage finns ju de riktiga nördarna, så här kan vi grotta ner oss.
Jag har - som jag brukar tjata om - en helt fantastisk Rado, med en tjusig originallänk. Länken är lite kort, så jag skulle vilja hitta bitar, men jag vet inte vad jag ska leta efter riktigt.
Sen har jag noterat en annan grej, länken ser ut som att den påminner om guldlänken som @Omen har på camaron, sedan tyckte jag att jag skymtade en liknande på en UN på bilderna från @Mernis Bajra och @Warwian 's lilla GTG.

Input? Fler som har liknande länkar?
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Vad menar du med den sista meningen Singular?
Hade för mig att Rados var en kopia, men har säkert fel för mig. @TorNet har väl stenkoll?

Ingenting mer än att det är två dominerande tillverkare under en lång tidsperiod, vars produkter hittades (brandade eller inte) över hela branschen.
Rados kan säkert vara en plankning, men den är rysligt lik den som satt på Camaron.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ser på pricken ut som NSA (Novavit SA), som sagt, men om Rado köpt länkar av NSA eller kopierat dem vet jag inte.
Håller med, så det är säkert något jag drömt. Kan iofs vara att de nyare länkarna skiljer sig men hade för mig att du skrivit något om det tidigare. Men då mindes jag fel helt enkelt.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Topp