• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En gammal dröm- Kobold

Kobold

  • Kör

    Röster: 20 46.5%
  • Köp något mognare

    Röster: 23 53.5%

  • Totala väljare
    43

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpg

Jag har lite beslutsångest ang. köp-
ena alternativet är opraktiskt och nostalgiskt , en Kobold Seal .

Denna klocka ville jag supergärna köpa för 6-8 år sedan , dels för utseendet dels för kopplingen till Sopranos . Men nu tror jag att min smak har ändrats , 45mm är kanske för klumpigt även om jag har ganska grova handleder. O klockan kommer väl hamna strax under 20k när den väl gått genom tullen, o för dom pengarna kan man ju köpa nått som är enklare att bära och stämmer bättre överens med min smak idag...
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Äh... Om du vill ha en sådan så köp den. Har du råd och är beredd att ta värdeminskning etc så är det bara att köra. Gör det som gör dig glad :) Vad är kopplingen till Sopranos?
 
  • Like
Reactions: Ako

JCE

Cartier
JamesGandolfini-KoboldWatchCompany.jpg

Jag har haft en Soarway dykare från Kobold som jag ångrar jag sålde. Drömde länge om en Seal men fanns inget begagnat just då. Kommer ihåg att man fick i början en Seal för dryga 1000$....
 
Senast ändrad:

Ako

Rolex
2-Faktor
Äh... Om du vill ha en sådan så köp den. Har du råd och är beredd att ta värdeminskning etc så är det bara att köra. Gör det som gör dig glad :) Vad är kopplingen till Sopranos?
James Gandolfini var nära vän med grundaren och hjälpte till att utveckla modellen, han skänkte bort många till skådespelare och personer involverade i serien.
 

Greven

Audemars
Vilken pjäs! Kul att följa tråden från att du frågade om råd för att sedan knappt femton poster senare köpt den! Gratulerar i förskott! Ser fram emot paketöppning och hur den kommer se ut på handleden.
 
  • Like
Reactions: Ako

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Fan vad coolt! Också spanat på Kobold i flera år. Slog dock nyligen till på en annan klocka som jag också länge spanat på och det stod mellan den och en Kobold Soarway. Paketöppning när den dyker upp. Grattis till ett kul och udda ur om du köper en!

Edit: scrollade ner och såg att affären var i hamn. Grattis :D
 
  • Like
Reactions: Ako

Simpatico

Rolex
Pga att jag har kikat så länge på dessa så känns det extra kul , litegrann som att köpa sportbilen / motorcykeln man drömde om som barn..
Är dock inte så säker hur det känns på armen ..
Men va fan , jag har massor med andra klockor så...

Tycker du gör rätt att "tuta och köra". Kan man så bör man.
Kommer i vilket fall som helst bli spännande. Blir det så bra som man tänkte sig eller har värderingarna/smaken ändrats för mycket.
För min del blev det ett annat spår på dykaren. Mer om det sen.
 
  • Like
Reactions: Ako
Topp