• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En gammal omega kanske?

Kalasson

Breitling
Fått tillbaks på skatten o en liten bonus, armbandsur kanske?... Har en Certina Podium i titan, men hade tänkt mig något stiligare med läderarmband att komplettera med.

Spanat in Omega Aqua Terra automatic i storlek 39,2mm. Tänker inte köpa en ny.

Efter att mest sett exemplar kring 24.000 hitta jag ett lite äldre från 2004 för runt 14.000. Men efter att ha läst på om Chrono24 o Italienska säljare så saktade jag i backarna. Finns det några internationella förmedlingar eller sidor som är "safe"?

Här är länken till uret, är det ett rimligt pris?: http://www.chrono24.se/omega/seamas...id2662467.htm?id=2662467&picnum=4&tab=details

Tips på sida som visar omegas modellhistorik o uppdateringar o förändringar mellan årsmodellerna?
Hur viktigt är det att få servicehistorik på en klocka man köper?
Tips o råd önskas, även öppen för förslag om liknande ur (39-40mm) kring 13- 23.000 begagnade. :)
 

Bilagor

  • 2662467e_xxl.jpg
    2662467e_xxl.jpg
    76 KB · Visningar: 66

morrism

Audemars
Den du länkar verkar inte ha box och tillbehör, därför den är billig kanske.
Finns massa trådar om försäljare som är OK, även under "Goodguys & Badguys".
Servicehistorik är viktigt om du inte ska serva den direkt.
Finns en djungel av AT-modeller, har inte sett någon lista men de har uppdaterat urverket minst en gång för den modellen du är intresserad av, båda är bra vad jag vet.
 
Topp