• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En gammal tidtagare: Chronographe Suisse, 40-tal

_jonte

Patek
Det landade en fin Chronographe Suisse idag. Ovanligt trevligt skick på denna, har nog inte levt ett särskilt hårt liv. Ska enligt uppgift vara ett Landeron 48 under huven, något jag får undersöka vid senare tillfälle. Verkar gå bra, så ingen brådska med det.
Knäppte några snabba bilder innan ljuset försvann helt. (dammkornen bjuder jag på :facepalm:)
Tips på fint band? Är den underligga bandbredden 19,5mm, så satte på ett 19mm Rios Struts så länge. Funkar ok, men känns inte helt rätt.

DSC07441.jpg~original

DSC07437.jpg~original

DSC07439.jpg~original

DSC07444.jpg~original
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Visst är de fina :) kusinen hälsar! Har 18 mm bandhorn på min. Ett tips kan vara att dra av ändarna på bandet, alltså "slipa av dem" eftersom hornen är rätt långa. Finns risk att hornen käkar upp lädret annars

KWjniDT.jpg
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Suget efter en äldre kronograf blir bara större och större. Bra skick på den. Grattis till en riktigt fin klocka!
 
Topp