• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En ganska möglig Pogue

tommyren

Cartier
2-Faktor
Jag satt och gled runt på internationella bukten för ett tag sedan och snubblar över en Seiko 6139-6002 i ganska dassigt skick men den finns till bra köp-direktpris. Ibland ska man inte tveka utan bara handla, och nu idag landade min Pogue hos mig.
Snabb okulär besiktning pekar på:
Det är en dålig AM-krona som inte alls ligger så bra som original
Sekundvisaren ser ut att vara nåt annat än original
Den resettar sig runt 10
Tavlan ser en smula ankommen ut, men det kanske man kan putsa upp?
Det sitter ett hemskt läderarmband på men en länk är beställd
Jag använde sökfunktionen på forumet och kunde se @Minuteman är "the master of Pogue" och jag skulle bli otroligt glad om min Pogue fick åka på spa där.

10.jpeg
12.jpeg
14.jpeg
16.jpeg
18.jpeg
 

Minuteman

Rolex
Jag satt och gled runt på internationella bukten för ett tag sedan och snubblar över en Seiko 6139-6002 i ganska dassigt skick men den finns till bra köp-direktpris. Ibland ska man inte tveka utan bara handla, och nu idag landade min Pogue hos mig.
Snabb okulär besiktning pekar på:
Det är en dålig AM-krona som inte alls ligger så bra som original
Sekundvisaren ser ut att vara nåt annat än original
Den resettar sig runt 10
Tavlan ser en smula ankommen ut, men det kanske man kan putsa upp?
Det sitter ett hemskt läderarmband på men en länk är beställd
Jag använde sökfunktionen på forumet och kunde se @Minuteman är "the master of Pogue" och jag skulle bli otroligt glad om min Pogue fick åka på spa där.

10.jpeg
12.jpeg
14.jpeg
16.jpeg
18.jpeg
Det är bara att dra ett PM :)

Krona som passar bra mycket bättre än den där bör definitivt gå att hitta...
Fungerar den inre vridringen?
 

tommyren

Cartier
2-Faktor
Det är bara att dra ett PM :)

Krona som passar bra mycket bättre än den där bör definitivt gå att hitta...
Fungerar den inre vridringen?
Det låter fantastiskt, det kommer ett PM inom kort.
Ja jag hittade på bukten idag men har inte beställt, och nej, den inre ringen fungerar inte. Kan det vara fel bom också?
 

Minuteman

Rolex
Det låter fantastiskt, det kommer ett PM inom kort.
Ja jag hittade på bukten idag men har inte beställt, och nej, den inre ringen fungerar inte. Kan det vara fel bom också?
Antagligen fel bom, eller åtminstone avsaknad av det lilla hjulet som sitter på bomen för att vrida ringen.
Det är tyvärr inte lätt att hitta nya :(
 

tommyren

Cartier
2-Faktor
Ja, tyvärr, men det finns en snubbe i Australien som håller på att nytillverka dom små dreven, hur bra dom är vet jag inte, men han har sålt några på bukten i a f:
http://www.ebay.com.au/itm/VTA-Repr...613774?hash=item46406d458e:g:ovgAAOSw3ydVh-fE
http://vintagetimeaustralia.com/201...ting-vintage-the-seiko-rotating-ring-dilemma/
intressant :) Det borde ju gå om man har ett originaldrev och en 3d-printer, eller är det för smått kanske? men tack för länkar @Exxet
 
Topp