Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

En helg i Warszawa

Diskussion i 'Diskussion' startad av Virrevet, 20 februari 2016.

Taggar:
  1. Virrevet
    Trådstartare

Virrevet Bonde

Jag drar till Warszawa om ett par veckor under en helg. Tänkte kolla om det är så att det finns något som man bör kika på i klockväg, allt från vintage till nytt och om det är något som kan skilja i pris? Farsan påstod att det skulle finnas gott om antikbutiker med stort utbud av vintage klockor, någon som vet om det finns någon substans i det påståendet?
    Tack på förhand.

stelah gillar detta.
  2. natovintage

natovintage Präst

Från:
    Olsztyn, Polen
    Tjäääna, jag tänkte tanken för bara 15 minuter sen... Hittade Showroom-butiken som hade en Explorer 1 14270 inne som jag så gärna vill se och eventuellt köpa. Åker nästa helg om allt går som planerat och klockan kvar!

Urfunktion, MKRGG och Virrevet gillar detta.
  3. Fanboy

Fanboy Stadsbo

Från:
    Malmö
    Också intresserad, tänkte dit i om en månad eller två.. Hoppas någon sitter på ett tips

Virrevet gillar detta.
  4. LordTTK

LordTTK Bonde

Är också intresserad om någon har tips?

5. viktorm

viktorm Bonde

Från:
    Stockholm
    Åker på måndag, inväntar ivrigt på svar!

6. galácticon

galácticon Biskop

Många som "ska dit" (inkl mig själv om en månad), men ingen som rapporterar. @natovintage , @Fanboy & @Virrevet - hur hade ni det? Tar också gärna tips på riktigt bra mat och på schysta nattklubbar.

7. natovintage

natovintage Präst

Från:
    Olsztyn, Polen
    Jag åkte aldrig. Klockan blev såld. Men åker till Olsztyn via Gdansk den 10e september. Får se vad jag hittar där!

galácticon gillar detta.
  8. Fanboy

Fanboy Stadsbo

Från:
    Malmö
    Det blev ändrade planer för mig med, ingen resa till Polen denna gången ;)

9. viktorm

viktorm Bonde

Från:
    Stockholm
    Jag lovar att jag åker på måndag :(

10. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Ingen aning dessvärre, men käkade mkt bra entecote på ett ställe vid namn Hoza när jag var där!

11. BOTL

BOTL Friends of KS

Från:
    Gefle
    Skriver strax, två svensexor där :D

Pälle och galácticon gillar detta.
  12. slimjim

slimjim Rösten från Bro

galácticon och Gavve gillar detta.
  13. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
  14. nonne23

nonne23 Bonde

Vad gör ni i Ungern

som Doris sa!

aptorsken gillar detta.
  15. EssexX

EssexX Bonde

Åå, smått avundsjuk på dig.. När jag var med kollegor i Warszawa var vi på en av de bästa nattklubbar jag varit på - Platinium. Så sjukt bra. Båda kvällarna vi var där flödade vodkan och bubblet, musiken var grym och damerna.. ojojoj. Fast nu var detta några år sedan, 2010 tror jag, men skulle inte tveka utan gärna dra ner en helg bara för att gå på klubben. Staden i sig är ju i många stycken rätt trist med långa raka paradgator kantade av grå betongkolosser till hus. Kommunismen gör sig påmind kan man väl säga. Finns dock fina parker och gamla stan är ju trevligt såklart. Där är husen återuppbyggda efter att ha förstörts under kriget så de ser väldigt fräscha ut men är ändå byggda efter originalutseende. Mysigt.
    Folket har lidit mycket, väldigt mycket, och en kunnig guide kan nog nästan "förstöra dagen" för en genom att berätta om eländet Warszawaborna fått utstå. Men sedan stärker man sig med en dusch, middag och Platiniumbesök! Klockbutiker såg jag inga men letade inte heller.

galácticon gillar detta.
  16. galácticon

galácticon Biskop

Platinium it is! Tack :)

EssexX gillar detta.
  17. radius

radius Torpare

+1 på den!

18. galácticon

galácticon Biskop

Då var bordsbokningen på Platinium bekräftad. Det blir stökigt det här.

Erik.W, EssexX och Chuck gillar detta.
  19. galácticon

galácticon Biskop

@BOTL Definiera "strax" ;)

20. Chuck

Chuck Friends of KS

måste va denna club!

EssexX gillar detta.
  21. BOTL

BOTL Friends of KS

Från:
    Gefle
    Just det...ska bara ta en nattmacka och hälla upp en skvätt rom.

galácticon gillar detta.
  22. BOTL

BOTL Friends of KS

Från:
    Gefle
    Klipper in det jag skrev på en annan sida :D

Vill rekommendera denna stad, maten är verkligen fantastiskt och restaurangen Stary Dom håller en absurd hög nivå för inga pengar alls. Seniorchef som gör i ordning råbiff vid bordet, ett par flaskor premium Vodka, 2 servitörer på varje bord, 2 som välkomnar oss, 2 i garderoben, inredningen är helt fantastiskt. Avecbordet är 2*1 meter FULLT med allt gott man kan tänka sig. Varenda rätt var fantastiskt. Notan inklusive en rejäl dricks landade på 440 kr per person för en tretimmarsittning med ett par rätter var. Som tack skickade dem med oss varsin bakelse på vägen.

Ett återbesök På Zcrwony Wierps (den röda grisen) och även där fantastisk mat och rba service, signaturrätten är en förrätt med räkor.....250 gram smör i varenda portion och det smakar himmelskt. Den inhemska vodka Belvedere är en storfavorit, serveras iskall och passar till precis allt.

sista middagen var på grillrestaurangen Hoza mittemot vårt hotell, argentinsk kött. Jag slog till på en 600grams hängmörad t-benstek.
    De har ett cigarrum där vi serverades dryck och fick röka medhavda cigarrer, ett urval av portvin togs ut, man fick självklart smaka innan vi bestämde oss för en 30årig. Restaurangen hade hunnit "stänga" medans vi satt ute och rökte men inget vi märkte av, frågade när de stänger och när vi ville var svaret. Det är lite tråkigt att lämna Warszawa för denna service och nivå på mat har jag inte ens råd med på hemmaplan.

Nattklubbandet och allt annat bus är det tystnadsplikt på. Platinum Club är riktigt jävla bra men dra inte dit förrän strax efter 10, alla andra nattklubbar ligger på en gata 4-5 min promenadavstånd bort.

Stein, Macklin, J3sus och 1 annan gillar detta.
  23. Erlingborn

Erlingborn Stadsbo

Från:
    Linköping
  24. galácticon

galácticon Biskop

Nu är jag inte direkt mindre laddad för att åka... Tack! :)

BOTL gillar detta.
  25. EssexX

EssexX Bonde

Visst är det det!

26. Mr.Carrera

Mr.Carrera Bonde

Intressant tråd! Min bror flyttar dit om några veckor så det kommer nog bli en del besök :)

27. Joakim C

Joakim C Borgare

- Märks att det är i Polen. Grabben med pistoltatueringen och gäster med jeans hade inte funkat/blivit insläppta i många andra länder. Maten ser riktigt bra ut.

28. viktorm

viktorm Bonde

Från:
    Stockholm
    I gallerian Zlote Tarasy (stavning?) finner man JLC, Vacheron Constantin, Chopard, IWC. Finns även andra märken som Glycine, Roamer och Eterna i butiken! Fotade nyss, men får det inte att funka med mobilen så laddar tyvärr inte upp några bilder.

Såg även att det var ett ställe här i stan som säljer Hublot, AP & Cartier. De har säkert annat också, men skyltfönstret avslöjade inte mer än så!

galácticon gillar detta.
  29. viktorm

viktorm Bonde

Från:
    Stockholm
    JuSte, de saljer ženith ocksa!

30. viktorm

viktorm Bonde

Från:
    Stockholm
    Ännu en update, Tag Heuer och Tudor hittar man här med! (i samma köpcentrum som ovan nämn, dock i olika butiker). Finns såklart Tissot, Longines, Certina, Seiko etc :)

Mårtenssons ur Brookfield