• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En helt vanlig onsdag hos Erikssons i Sundbyberg! (bildkavalkad)

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Vilken dag du fick! Riktig VIP-behandling. Blir ordentligt avis. Undrar om det funkar att åka dit och säg: Hej jag är T.......
Tror inte det.
Får glädja mig åt att dräggla äver dina bilder.
 

Icaras

Rolex
Kul, Omegas Lifetime brukar vara väl värd att titta i!
För övrigt så har jag svårt för Breitling men en mindre variant av Blackbird (existerar det?) hade varit nice, UTC är också riktigt häftig. Egentligen, den enda av moderna brattar jag kunnat tänka mig att köpa är Superocean (II?) med bara stavindex, ingen aning om vad referensen är :(
 

svesam

Rolex
Grym Breitlingkavalkad du bjuder på! :) Man blir ju nyfiken på vad du ville få värderat och vilken AD som inte ville "beblanda sig.."

Det var den här som skulle värderas:
IMG_0393.JPG


Utan att nämna namn kan vi säga att de ligger på gata där skulle kunna tänka sig att man kan låna böcker...
 

Greven

Audemars
Först och främst, härlig bildkavalkad! Förstår att som Breitlingfrälst var du i himmelriket. Några riktigt blytunga modeller som du provade! Vidare måste jag höja på ögonbrynen att du inte fick hjälp inne i city!? Gör de verkligen inte värderingar, eller är det så att de inte gör värderingar på Breitling? Känns som bemötandet var sisådär enligt din beskrivning. Bra av Erikssons gav dig ett varmt mottagande och en rejäl rundtur. Kanske blir Erikssons Urhandel där du köper din nästa Breitling?
 

svesam

Rolex
Först och främst, härlig bildkavalkad! Förstår att som Breitlingfrälst var du i himmelriket. Några riktigt blytunga modeller som du provade! Vidare måste jag höja på ögonbrynen att du inte fick hjälp inne i city!? Gör de verkligen inte värderingar, eller är det så att de inte gör värderingar på Breitling? Känns som bemötandet var sisådär enligt din beskrivning. Bra av Erikssons gav dig ett varmt mottagande och en rejäl rundtur. Kanske blir Erikssons Urhandel där du köper din nästa Breitling?

Har köpt av dem tidigare så det är helt klart ett alternativ även i framtiden även fast de ligger långt hemifrån :)
 

Björklund

Panerai
Fina bilder. Har också varit lite tveksam till Breitling men igår provade jag nya Superocean, blå med matt ring och en Galactic (tror jag) och blev väldigt positivt överraskad! Inte omöjligt att det blir en Bratte framöver
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Förvånar mig att de i biblioteket inte hänvisade dig till PK-huset. Men är tveksam till att de värderar äldre ur. Äkthetsintyg skriver de ut på nyare om certifikatet finns med.
Breitlings Chronologer är mumma!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Vad härligt, såna upplevelser vill man ju ha i en klockbutik, även om jag inte personligen gillar Breitling. Tummen upp för Erikssons!
 

GulDan

Omega
2-Faktor
Erikssons är riktigt trevliga med bra service. Så sent som igår damp det ner ett födelsedagskort från dem i brevlådan.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Tack för trevligt reportage! Bra varumärkesbyggande av Erikssons, tänker åka dit nån dag, även om det ligger på andra sidan stan, bara för att. Upphör aldrig att förvånas över människor i serviceyrken som inte har vett att ge just service. Det är möjligt att de verkligen inte pysslar med värderingar på det sättet på Fina Gatan, men man kan ju formulera det på olika sätt till en potentiell kund.
 
Topp