• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En IWC-missbrukares bekännelser (revisited)

Andersml

Audemars
2-Faktor
Tack för fina bilder och klockor min medbrukare. Dock är det jag som missbrukat IWC genom att sälja de 3 jag har haft....förlåt - de är saknade men annat skulle provas.....kanske blir IWC igen framöver.....
 

Shadyboy

Cartier
Härligt att man inte är ensam @laketwig ! Som för många missbrukare är det den begränsade ekonomin som gjort att jag inte överdoserat och hamnat på vårdhemmet. Du behöver ju helt klart det oanvända reseetui från IWC jag har liggandes bättre än mig...
 

Back

Vacheron
2-Faktor
IMG_5901.JPG
Det var en Ingy som gjorde att mitt, vi kallar det ett intresse istället för missbruk, påbörjades :)
 

Gripen

Omega
Hej, jag heter laketwig och jag är en IWC-missbrukare. Som de flesta andra i min situation har jag vid ett flertal tillfälle försökt ta mig ur mitt missbruk men utan att mer än tillfälligt lyckas.

Jag skyller allt på min äldsta son. För fyra år sedan var jag en lycklig OWG med en Breitling Aerospace på armen. Jag visste jag inte ens att IWC existerade, tills min son en dag kom hem med en Mark XVI. Han var inte helt nöjd med den då han föredrar lite mindre klockor. Jag hade precis fått lite pengar jag inte räknat med och en gång är ju ingen gång, eller hur? Strike one ... :banghead:
IWC M 2015-06-18.jpg


Den gav en enorm njutning, som jag ofta återvänder till fortfarande. En ny värld hade öppnat sig, så jag försökte direkt få koll på IWC’s historia och sortiment. Precis som med andra missbruk är det dessutom lätt att halka in på tyngre grejor. Jag menar, en till kan väl inte göra någon skada, eller hur? Strike two ... :banghead:
IWC S 2015-08-03.jpg


Nu började jag tappa greppet. Letade frenetiskt efter en ännu häftigare fix och var bra nära att trilla dit på den här:
IWC Aquatimer.jpg


Som tur var hade min omgivning (KS) börjat uppmärksamma mina problem och skickade vänligt men bestämt iväg mig på min första avgiftning med den här på armen:
Rolex 2016-12-10.jpg


Cold Turkey är inget jag rekommenderar, men jag kom ur beroendet en tid. Lyckade hålla mig ren i ett halvår innan begäret kom tillbaka i form av den här:
Boston 8.jpg


Jag skickade tydligen ut klara varningssignaler på KS igen, så innan jag hann trycka på knappen blev det en ny vända till avgiftningen, den här gången med den här på armen:
Rolex E 2015-07-18.jpg


Det blev en längre vistelse den här gången, så jag lyckades hålla mig ren i ett helt år innan jag trillade dit igen. Jag hade också insett att ni höll ögonen på mig, så den här gången gick jag via en bulvan. Ha! Lurade er! Strike three but not out yet ... :banghead:
IWC I 2015-11-22.jpg


Nu började mina närmaste vänner på KS att bli seriöst oroade. I ett försök att rädda mig från fördärvet tvingade @Mekmek i somras av mig min Spitfire, vilket jag i sansade stunder är honom mycket tacksam för. Smart som han är släppde han den vidare nästan direkt för att inte riskera att hamna i samma elände som jag befann mig i.


Missbrukare är lömska typer. Jag invaggade er i trygghet genom att köpa ett par klockor av andra märken under det sista halvåret. Samtidigt smidde jag lömska planer som skulle resultera i den ultimata IWC-fixen, dvs en cocktail på dykare och kronograf. Strike four and out, för jag har funnit frid i mitt missbruk! :happyhappy:
IWC A 2017-01-29.jpg


Man ska givetvis ta ansvar för sina handlingar och det gör jag fullt ut. Däremot skäms jag över att efter år av lock och pock ha lyckats dra ner @yonsson i samma missbruk. En gång är inte ingen gång, så förlåt mig. :sorry:

:D:D Rolig text du har lagt in! Ja man känner ju igen sig. Sade till frugan att jag skulle ha 1 max 2. Efter 6e började jag undra om jag hade problem. :bag:

Hur som! Nu har jag downsizat, alltså mer plats i lådan :cigar:

Är nu sugen på en IWC ingy. Du/ni som har erfarenhet av ingy. Hur är dessa? Kvalitet, andrahandsvärde? :iwc: :hungry:
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Yes. En AMG från 2006. Har varit med om en del äventyr och tickar på som den ska i alla fall :)
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Härligt trådstart! Jag är i början av min samling och har bland annat tittat på en IWC. I min jakt på min första "riktiga" klocka googlas det bilder på märket varje dag, kanske en början till ett framtida missbruk..
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Får inte mycket handledstid (då uppstår såklart tanken att sälja), men när den väl får handledstid så försvinner säljtankarna litegrann. IWC gör bra klockor!
3946A0D1-CB77-4A85-9EC3-C4054863403D.jpeg
 
Topp