• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En klocka man älskar, eller flera för användningsområdet?

Har hittills haft en handfull klockor men har aldrig lyckats fästa mig vid en enda. Problemet kanske ligger i att jag alltid haft flera samtidigt där respektive haft ett varsitt användningsområde, exempelvis som dressur eller beater. Det här leder till att jag sitter och får beslutsångest över den optimala kombinationen istället för att fokusera på en enda klocka man riktigt mycket vill ha och som man kan tänka sig att alltid bära vid alla tillfällen.

Vad är ni? Är ni monogama eller polygama i förhållande till klockor?
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag känner att det finns så många och att ha en fungerar inte i min värld. Jag sysslar mest med "affordables" så kan ju hända att jag i framtiden kommer hitta den perfekta klockan som jag kan känna mig nöjd med, göra mig av med alla de andra. Klippa alla kontakter med folk som försöker köpa/sälja för att sedan skaffa mig en stuga vid en sjö där vi kan bli gamla tillsammans.

Den som lever får se!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag matchar alltid kläderna efter klockan jag ska ha för dagen, skulle bli tråkigt med samma kläder jämt...

Variation berikar. Då jag köpt en drömklocka så får jag se om jag ledsnar på de andra.


Men allvarligt. En Sub är väl typ den mest allmänngiltiga klockan, men hur skulle jag kunna leva utan F300:ns hummande? Utan en stor digitalklocka? Utan minismå vintageur? Utan en dängbeater som jag kan bli lycklig varje gång jag tror att den ska sluta gå? Utan att få byta klocka flera gånger på en dag?

?
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Skall försöka köra denna till allt, får se om det lyckas.......troligtvis inte[emoji1]

a5unegyd.jpg
 
Topp