Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

En klocka man älskar, eller flera för användningsområdet?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Pacta sunt servanda, 18 juli 2014.

1. Pacta sunt servanda
    Trådstartare

Pacta sunt servanda Borgare

Från:
    Stockholm
    Har hittills haft en handfull klockor men har aldrig lyckats fästa mig vid en enda. Problemet kanske ligger i att jag alltid haft flera samtidigt där respektive haft ett varsitt användningsområde, exempelvis som dressur eller beater. Det här leder till att jag sitter och får beslutsångest över den optimala kombinationen istället för att fokusera på en enda klocka man riktigt mycket vill ha och som man kan tänka sig att alltid bära vid alla tillfällen.

Vad är ni? Är ni monogama eller polygama i förhållande till klockor?

2. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

99% här inne är polygamma skulle jag gissa. Så även jag. Dock saknar jag ett riktigt dressur vilket stör mig!

yonsson gillar detta.
  3. Pacta sunt servanda
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Sådär resonerar jag också. Det kan inte vara nyttigt? Jag tror jag egentligen skulle trivas bäst med att trä på mig samma klocka när jag vaknar som jag tar av när jag går och lägger mig.

4. JaTack

JaTack Friends of KS

Jag känner att det finns så många och att ha en fungerar inte i min värld. Jag sysslar mest med "affordables" så kan ju hända att jag i framtiden kommer hitta den perfekta klockan som jag kan känna mig nöjd med, göra mig av med alla de andra. Klippa alla kontakter med folk som försöker köpa/sälja för att sedan skaffa mig en stuga vid en sjö där vi kan bli gamla tillsammans.

Den som lever får se!

5. JaTack

JaTack Friends of KS

Ta av sig för natten, hur menar du då? En klocka ska man mysa med hela natten, bara ligga och kolla djupt in i lumen!

ssl gillar detta.
  6. Pacta sunt servanda
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Jag klarar inte av det. Vaknar alltid upp av att klockan glidit upp för högt in på underarmen och stoppat blodtillförseln.

7. JaTack

JaTack Friends of KS

Alla är vi olika, jag har personligen aldrig varit med om att det hänt. Har alltid mina klockor rätt hårt åtspända så de rör sig inte så väldigt mycket hur som helst.

8. DonGiovanni

DonGiovanni Bonde

Från:
    Lund
    Jag kommer aldrig bli en OWG, tyvärr. Jag inbillar mig själv att det, likt skor, finns en för varje tillfälle :)

9. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Har gått från Poly till Mono!

10. Strindberg

Strindberg Biskop

Jag matchar alltid kläderna efter klockan jag ska ha för dagen, skulle bli tråkigt med samma kläder jämt...

Variation berikar. Då jag köpt en drömklocka så får jag se om jag ledsnar på de andra.

Men allvarligt. En Sub är väl typ den mest allmänngiltiga klockan, men hur skulle jag kunna leva utan F300:ns hummande? Utan en stor digitalklocka? Utan minismå vintageur? Utan en dängbeater som jag kan bli lycklig varje gång jag tror att den ska sluta gå? Utan att få byta klocka flera gånger på en dag?

?

theargonaut gillar detta.
  11. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Flera klockor man älskar :)

12. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag litar inte på folk med bara en klocka eller bara ett par skor.

13. Pacta sunt servanda
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Räknas mobilklockan, tänkte jag fråga, men sen insåg jag att jag vill behålla mitt medlemskap. Så jag behåller även flera klockor, en fru och en älskare.
    Case closed.

yonsson och Cryssarn gillar detta.
  14. MJ24

MJ24 Friends of KS

Försöker vara OWG, men misslyckas...:(

15. Patrik Sinn

Patrik Sinn Stadsbo

Skall försöka köra denna till allt, får se om det lyckas.......troligtvis inte[emoji1]

Compiss och Pacta sunt servanda gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield