• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En KLOCKA, så mycket variation.

Compiss

Patek
2-Faktor
Man kan även köra utan inlägg :)
image.jpeg
 

Qwerty

Cartier
Är extremt sugen på en GMT Pepsi! Men känner att jag inte har full koll på de olika modellerna mm.
Har för mig att jag läst i någon tråd om en hemsida som beskriver alla modellerna... Någon som minns eller har koll på vad jag menar ?
 

Qwerty

Cartier
16710 med safirglas är nog den modell dom jag är ute efter, gärna pepsi men har förstått att man enkelt kan köpa/byta bezel för ca 1000kr, eller?
Någon som har en 16710 till salu? Gärna en från de senaste åren.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
16710 med safirglas är nog den modell dom jag är ute efter, gärna pepsi men har förstått att man enkelt kan köpa/byta bezel för ca 1000kr, eller?
Någon som har en 16710 till salu? Gärna en från de senaste åren.
Stämmer. Insert byter man lätt och de kostar dryga 1000kr hos AD att köpa. Så stirra inte dig blind på vilken färg som sitter på
 
Senast ändrad:

Ruben

Rolex
16710 med safirglas är nog den modell dom jag är ute efter, gärna pepsi men har förstått att man enkelt kan köpa/byta bezel för ca 1000kr, eller?
Någon som har en 16710 till salu? Gärna en från de senaste åren.
Mellan 00 & början på 03 så finns de lugholes på gmt. Ser lite fräckare ut enligt mig!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hålen där bandstiften sitter är genomgående och syns på utsidan av boetten. Anses "coolare" och underlättar när man tar av och på länken.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
När jag var ny till klocksvängen tyckte jag att GMT Mastern var en styggelse. Onödigt färgglad, dumt tvåfärgad. När jag stod och jämförde en Sub i ena handen och en GMT i andra på en flygplats kunde jag inte förstå att folk var villiga att betala tre gånger pengarna för en fulare klocka, trots att den var vitguld istället för stål.

Sedan hände något. Den klockan jag helst vill ha just nu är en lagom vintage GMT. 6542 är grymt vacker med rätt patina, men lite väl dyr. 16753 har jag satt siktet på just nu...
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hur tycker du skillnaden är mellan sel och utan? Har inte testat sel själv, men RubberB sitter ju bra. Känns det något liknande?

Kanske skulle försöka byta min '98 mot en '00.. :)
Utan sel blir rassligare, något jag iofs gillar. Rsssligt behöver inte vara dåligt.
Sitter endlinksen bra slipper man det klingande ljud som ibland annars kan uppstå
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har gått o småsuktat efter en sub eller dweller och funderat på att byta men har nu tagit mitt förnuft till fånga och byter till det helsvarta insertet istället:)
 
Topp