• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En klocka som man inte visste om

BadkarsPiraten

Vacheron
Var på Hockey igår med bland annat min mor och hon nämnde att jag faktiskt ärvt en Omega från min morfar, inget konstigt när jag åkte över direkt dagen efter för att hämta den.

Min morfar har fått den i 50 års present 1974 av min mormor.
Ska skicka in den för service senare.
Here it is!
20140912_153440.jpg
20140912_153457.jpg
20140912_153541.jpg
20140912_153613.jpg
20140912_153658.jpg
20140912_153703.jpg
20140912_153836.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Kul! Man känner sig lite ensam då man inte har en äldre dress-liknande som man ärvt som många andra, man får väl trösta sig med att köpa en sån istället. :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Ovärderlig!

Grattis!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja verkligen! Tackar!


Vilken överraskning....ser ut att vara i kanonskick.

Förutom en lite hårdare repa på baksidan så är den i kanonskick! Kommer dock aldrig skicka in den på polering etc. Den ska definitivt få vara som den är. Men skall dock byta batteri på den senare och en liten service på det.
Överraskning indeed! Var verkligen inte beredd på något sånt här!


Snygg, alltid kul med arvegods! Men ligger i fel forumdel va? ;)

Jag har ännu inte vant mig vid att jag faktiskt får hänga inne på vintage nu, speciellt när man faktiskt redan har tre stycken vintage ur :bag:


Kul! Man känner sig lite ensam då man inte har en äldre dress-liknande som man ärvt som många andra, man får väl trösta sig med att köpa en sån istället. :)


Har aldrig tänkt att köpa en dressare tidigare eftersom jag inte behöver det, men nu när denna kom fram så måste man ju faktiskt finna tillfällen att kunna nyttja den på!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Uppdatering!

Klockan fick sig ett nytt batteri i sig i våras av Nymans Ur, säkert första gången på några årtionden.
Den går lite dåligt, sackar efter lite då och då så en Service får det bli i framtiden.
Men eftersom den är så liten, så är det inget för mig. Så det är nu min sambo som bär den :) Kul att den får användas tycker jag!

En fråga då, vilken guldsmed är att föredra? Länken måste kortas, något jag gärna inte gör men den sitter inte så bra på henne med en så lång länk.
Vilken har ni använt, och vilken rekommenderas?

20160622_132453.jpg
 
Topp