• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En kom och en gick...

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Ett möte med mycket trevlig värmlandsprofil gav nytillskott i klocklådan.
Månfasen fick vandra vidare och memovoxen tog plats i stallet.


Känns perfekt med sina 38mm trots att jag tidigare fascinerats av större saker.



En annan kompis inhandlades också men den kanske får en egen tråd ; )



Tack Martin och Hans för trevlig affär
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1361348974.306394.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1361348974.306394.jpg
    78.6 KB · Visningar: 711
  • ImageUploadedByTapatalk1361349086.686226.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1361349086.686226.jpg
    85.1 KB · Visningar: 714
  • ImageUploadedByTapatalk1361349149.840050.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1361349149.840050.jpg
    86.4 KB · Visningar: 709

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Helvete vad du köper! Många Rolex nu. :D Grattis!

Det var inte ronnie du gjorde affär med alltså? :lol:
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Tack själv, det var trevligt med en spontan träff & lite nytt med sig hem!

/Martin
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till tillskotten! Bra byte! Min nyinkomna mögliga släkting hälsar...

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1361352156881.jpg
    uploadfromtaptalk1361352156881.jpg
    44.7 KB · Visningar: 592

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Mycket snygga memovoxar!

Ryggdunk till både Jakob o Argonauten!!!

Själv halkade jag dit på en Wakmann Val.72 ett par glas vin senare häromkvällen... tror den blir snygg på länk el racingstrap...
KGrHqFHJEFEN1sYBBRInb-kOCQ60_57_zpsbcb7b876.jpg

får presentera den bättre i mysrummet/vintage när den dyker upp...
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
BoA skrev:
jakob.dala skrev:
BoA skrev:
Fryken skrev:
Det var inte ronnie du gjorde affär med alltså? :lol:

Bra gissat, men inte helt rätt, om du bara visste hur nära du är :!:

Enda likheten jag kan komma på är att dom har värmländskt ursprung.

Ja, plus att de ger varandra "stödbud" på klockor och mobiler på Tradera.

Menar du värmlänningar?
Vore tacksam att slippa denna diskussion i min tråd.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
BoA skrev:
jakob.dala skrev:
BoA skrev:
Fryken skrev:
Det var inte ronnie du gjorde affär med alltså? :lol:

Bra gissat, men inte helt rätt, om du bara visste hur nära du är :!:

Enda likheten jag kan komma på är att dom har värmländskt ursprung.

Ja, plus att de ger varandra "stödbud" på klockor och mobiler på Tradera.

Kom igen, kladda inte ner den här tråden med den diskussionen. Om det är en extremt viktig fråga att driva så ta det i en egen tråd (ja, se det som en tillsägelse från moderator).

Gläds åt klockorna istället. Som för övrigt är riktigt fina! :)
 

Josef B

Bestraffaren
Denke skrev:
BoA skrev:
jakob.dala skrev:
BoA skrev:
Fryken skrev:
Det var inte ronnie du gjorde affär med alltså? :lol:

Bra gissat, men inte helt rätt, om du bara visste hur nära du är :!:

Enda likheten jag kan komma på är att dom har värmländskt ursprung.

Ja, plus att de ger varandra "stödbud" på klockor och mobiler på Tradera.

Kom igen, kladda inte ner den här tråden med den diskussionen. Om det är en extremt viktig fråga att driva så ta det i en egen tråd (ja, se det som en tillsägelse från moderator).

Gläds åt klockorna istället. Som för övrigt är riktigt fina! :)

+10
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
jakob.dala skrev:
BoA skrev:
jakob.dala skrev:
BoA skrev:
Fryken skrev:
Det var inte ronnie du gjorde affär med alltså? :lol:

Bra gissat, men inte helt rätt, om du bara visste hur nära du är :!:

Enda likheten jag kan komma på är att dom har värmländskt ursprung.

Ja, plus att de ger varandra "stödbud" på klockor och mobiler på Tradera.

Menar du värmlänningar?
Vore tacksam att slippa denna diskussion i min tråd.

Det var verkligen inte min mening att det skulle bli såna kommentarer på mitt skämtande. Sorry.
 

BoA

Breitling
jakob.dala skrev:
BoA skrev:
jakob.dala skrev:
BoA skrev:
Fryken skrev:
Det var inte ronnie du gjorde affär med alltså? :lol:

Bra gissat, men inte helt rätt, om du bara visste hur nära du är :!:

Enda likheten jag kan komma på är att dom har värmländskt ursprung.

Ja, plus att de ger varandra "stödbud" på klockor och mobiler på Tradera.

Menar du värmlänningar?
Vore tacksam att slippa denna diskussion i min tråd.

Nej, jag menar inte värmlänningar i allmänhet, jag menar ronniekil och Mr Sandman i synnerhet, som du så vitt jag förstått bytte till dig Memovoxen av.

Nu har jag svarat på din fråga och ska inte kladda mer i "din" tråd. Jag har förstått att flertalet på KS inte vill att detta diskuteras mer, fine, det kan ju ge ringar på vattnet som når obekväma ställen. Kan återigen bara konstatera att klocksverige är väldigt litet. Ronniekil och Mr Sandman kör budringar på Tradera, Mr Sandman dealar klockor med jakob.dala och martinhook, som är polare med Denke, som låser referenskollstrådar på KS angående ronniekil. Ytterligare en liten cirkel är sluten i ankdammen.

Så, nu har jag sagt mitt, lås tråden (den kanske stjäl bandbredd?), stäng av mig eller dra igång KS-mobben.

Jo, en sak till - klockorna ÄR fina! :)
 

Ricrob

Patek
BoA skrev:
jakob.dala skrev:
BoA skrev:
jakob.dala skrev:
BoA skrev:
Fryken skrev:
Det var inte ronnie du gjorde affär med alltså? :lol:

Bra gissat, men inte helt rätt, om du bara visste hur nära du är :!:

Enda likheten jag kan komma på är att dom har värmländskt ursprung.

Ja, plus att de ger varandra "stödbud" på klockor och mobiler på Tradera.

Menar du värmlänningar?
Vore tacksam att slippa denna diskussion i min tråd.

Nej, jag menar inte värmlänningar i allmänhet, jag menar ronniekil och Mr Sandman i synnerhet, som du så vitt jag förstått bytte till dig Memovoxen av.

Nu har jag svarat på din fråga och ska inte kladda mer i "din" tråd. Jag har förstått att flertalet på KS inte vill att detta diskuteras mer, fine, det kan ju ge ringar på vattnet som når obekväma ställen. Kan återigen bara konstatera att klocksverige är väldigt litet. Ronniekil och Mr Sandman kör budringar på Tradera, Mr Sandman dealar klockor med jakob.dala och martinhook, som är polare med Denke, som låser referenskollstrådar på KS angående ronniekil. Ytterligare en liten cirkel är sluten i ankdammen.

Så, nu har jag sagt mitt, lås tråden (den kanske stjäl bandbredd?), stäng av mig eller dra igång KS-mobben.

Jo, en sak till - klockorna ÄR fina! :)

Trögfattat men välputsat lustigkurre-troll... En sällsynt variant!

Skit i det nu J-D och njut av nya dinkorna! ;) Berätta mer om GMT'n btw!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
BoA skrev:
Nej, jag menar inte värmlänningar i allmänhet, jag menar ronniekil och Mr Sandman i synnerhet, som du så vitt jag förstått bytte till dig Memovoxen av.

Nu har jag svarat på din fråga och ska inte kladda mer i "din" tråd. Jag har förstått att flertalet på KS inte vill att detta diskuteras mer, fine, det kan ju ge ringar på vattnet som når obekväma ställen. Kan återigen bara konstatera att klocksverige är väldigt litet. Ronniekil och Mr Sandman kör budringar på Tradera, Mr Sandman dealar klockor med jakob.dala och martinhook, som är polare med Denke, som låser referenskollstrådar på KS angående ronniekil. Ytterligare en liten cirkel är sluten i ankdammen.

Så, nu har jag sagt mitt, lås tråden (den kanske stjäl bandbredd?), stäng av mig eller dra igång KS-mobben.

Jo, en sak till - klockorna ÄR fina! :)

Kommer inte låsa nån tråd och du bör vara uppdaterad på varför den andra tråden låstes. Jag bad dig däremot starta en separat tråd om du vill diskutera ämnet. Gör det så kan vi diskutera frågan där. Jag är game.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Det haglar fina klockor och jag delar ut gratulationer till J-D, Argonauten och N-A...fan vad fina klockor och vike ruljangs ni kör...ser fram mot mer bilder!
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
BoA skrev:
jakob.dala skrev:
BoA skrev:
jakob.dala skrev:
BoA skrev:
Fryken skrev:
Det var inte ronnie du gjorde affär med alltså? :lol:

Bra gissat, men inte helt rätt, om du bara visste hur nära du är :!:

Enda likheten jag kan komma på är att dom har värmländskt ursprung.

Ja, plus att de ger varandra "stödbud" på klockor och mobiler på Tradera.

Menar du värmlänningar?
Vore tacksam att slippa denna diskussion i min tråd.

Nej, jag menar inte värmlänningar i allmänhet, jag menar ronniekil och Mr Sandman i synnerhet, som du så vitt jag förstått bytte till dig Memovoxen av.

Nu har jag svarat på din fråga och ska inte kladda mer i "din" tråd. Jag har förstått att flertalet på KS inte vill att detta diskuteras mer, fine, det kan ju ge ringar på vattnet som når obekväma ställen. Kan återigen bara konstatera att klocksverige är väldigt litet. Ronniekil och Mr Sandman kör budringar på Tradera, Mr Sandman dealar klockor med jakob.dala och martinhook, som är polare med Denke, som låser referenskollstrådar på KS angående ronniekil. Ytterligare en liten cirkel är sluten i ankdammen.

Så, nu har jag sagt mitt, lås tråden (den kanske stjäl bandbredd?), stäng av mig eller dra igång KS-mobben.

Jo, en sak till - klockorna ÄR fina! :)


Här kommer ett svar som kladdar ner tråden men nu känns det som dags att träda in i en diskussionen som jag nu blivit indragen i.
Jag är Game för att ta diskussionen vidare och då förslagsvis med dem de enligt dig BoA rör & förslagsvis på mail, sen undrar jag vilken klocka jag kan ta imorgon Jakob & Hans. Eftersom vi delar klockor så kan någon ta JLc Master Controlen då jag tänkte köra speedy imorgon.

Du bygger din indicie kedja på ytterst svaga antaganden där din starkaste länk är att vi bor i Värmland och att någon är i Stockholm ibland och träffar andra KS medlemmar och snackar klockor. Vad de gäller diskussionerna om Ronnie, så gjorde jag det tydligt i ett PM till dig BoA. Och all heder åt dig i att du lämnade mig utanför den då min vetskap om vad som föresgår på tradera är begränsad till vad som finns att utläsa i en numera låst tråd. En sak har du rätt i är att jag känner Hans det har du helt rätt i, Karlstad är inte större än att folk som har samma intressen rätt lätt lär känna varandra.

Och att Denke skulle stängt tråden för att vara rädd för ringar på vattnet känns som ett ytterst vagt antagande det med, anledningen var ju rätt tydlig till varför den stängdes och mycket väl synligt i sista posten.

Vill du diskutera mina passion till klockor finns jag på eposen i min signatur, känns som att jag talar för mig, Jakob,Denke & Hans eller kanske till och med hela forumet i en sak som verkar glömts bort på sista tiden. Att vi håller på med klockor av en anledning, att vi har ett intresse till dem & inte efter att göra affärer med dem. Jag vill inte veta hur mycket minus jag gått på alla klockor jag köpt & flippat för att sen i vissa fall köpa tillbaka dem igen.

Jag tackar för mig.
 
Topp