Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk

En konstig fågel

Diskussion i 'Vintage' startad av JwJ, 27 juli 2016.

1. JwJ
    Trådstartare

JwJ Ewok

Hej på er. Har varit ute i kylan ett tag men klockintresset har inte svalnat, men nu har jag kört fast iom mitt senaste klockköp och skulle behöva lite hjälp. Ropade in en färgglad fågel förra veckan, en Leopard Super och jag har kammat noll info och kuriosa... tror Leopard är ett märke som såldes i Finland under 50-70 talet, that's about it...modellen känns vänligt standard för tiden, urtavlan tycker jag påminner lite om tidiga certina ds. Har nån sett och hört nåt kul om denna eller dess dubbelgångare? Tänkte öppna och kika urverket senare idag, ingen aning om vad som sitter i. 20160727_091702.jpg 20160727_092749.jpg

Joakim, Daytona96, theargonaut och 8 andra gillar detta.
  2. Martin Lovasz

Martin Lovasz Y-Wing pilot

Från:
    Göteborg
    Stämmer bra det och de hetta "Valiokellot-Valiokorut Oy". Man importerade flera märken och sålde men hade även Leopard som sitt egna märke.

JwJ gillar detta.
  3. JwJ
    Trådstartare

JwJ Ewok

Där ser man, tack för den infon Martin! Intet vidare intressant hände när jag kollade verket, vet inte vad som sitter i, hittade inga refferenser eller stämpel som antydde något mer intressant. Oavsett så gillar jag denna färglada oddball :)