• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En liten annonsvarning

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte om detta är att gå över gränsen, men i så fall får ni gärna radera, eller stänga tråden.

Det ligger en Seiko tuna ute på tradera som utges för att vara ett sample/prov
http://www.tradera.com/seiko-bond-klock ... _165909386

Jag har via PM haft kontakt med folk på tz-uk, som menar att det är väldigt svårt om inte omöjligt att hitta ett urverk till den i efterhand och att det är väldigt viktigt att kronan och kronfästet fungerar som det ska.

Jag har haft kontakt med säljaren och frågat om bland annat urverket och kronan och enligt säljaren är detta ett prov som Seiko inte släppt officiellt och det är därför klockan har ett franskt urverk istället.
Bullshit, säger jag och menar att klockan har ett annat urverk för att någon i efterhand helt enkelt har bytt urverk, tavla och visare på klockan, vilket inte är det minsta ovanligt för denna modellen. Varför skulle Seiko göra ett provexemplar av en redan etablerad klocka med någon annans urverk, när de ALLTID använder sina egna urverk? -Makes no sence what so ever! När jag påtalade detta för säljaren, så upphörde all kontakt.

Jag fick svaret att kronan ska fungera som den ska, men att klockan enligt säljaren inte heller garanteras klara normalt bruk, då den är en sample. Beware!
 

Ricrob

Patek
Jaha, 986:- + ev frakt var ngn villig att betala iaf, var det ngn här? JD hängde på länge men inte tillräckligt och själv hade jag tänkt vara med och buda men inte över 800:-, så det fick vara. Tycker den är cool och hade gärna köpt den oavsett verk och historia.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: En liten annonsvarning

Som Bond-entusiast var jag grymt sugen, men lämnade den pga samma suspekta anledningar. Otydlig ref till "det franska urverket" kändes lite misstänkt... :/
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror tyvärr den är rent skit. I bästa fall är boetten och vridringen original och man får hitta urverk, visare och uttala någon annanstans, vilket kommer bli svårt och dyrt. Hoppas självklart att köparen blir nöjd ändå och vad som är dyrt, eller billigt är ju subjektivt. Jag tycker den är värd några hundra. Max!
 
Topp