• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En liten minigtg med 80-talisten..

max

Dancing Queen
Spencer66 skrev:
Är lite folk medlemmar som sagt att den är gayig så jag bär den inte på gtg längre :(
Dricka vin och att bry sig om sin personliga hygien verkar också va gay... F*n när jag var ung så var gay någon som ville dela sitt liv med och stoppa snorren i en annan kille, men dedär värderingarna verkar ha ändrats.
Jag är nog lite gay med de nya måtten så om du vill kan jag ta hand om Stig-Arne (döpte precis klockan, sorry). Personligen skulle jag säga att den är extremt cool men jag verkar som sagt inte ha full koll på begreppen.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
max skrev:
Spencer66 skrev:
Är lite folk medlemmar som sagt att den är gayig så jag bär den inte på gtg längre :(
Dricka vin och att bry sig om sin personliga hygien verkar också va gay... F*n när jag var ung så var gay någon som ville dela sitt liv med och stoppa snorren i en annan kille, men dedär värderingarna verkar ha ändrats.
Jag är nog lite gay med de nya måtten så om du vill kan jag ta hand om Stig-Arne (döpte precis klockan, sorry). Personligen skulle jag säga att den är extremt cool men jag verkar som sagt inte ha full koll på begreppen.


:lol:
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: En liten minigtg med 80-talisten..

Seriöst Spence, hur var seikon? :geek:

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
En seriös Spence/JoberMan joint venture komparativ recension av MM 300:an vs lite annat kommer framledes.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Kort kan jag säga, en granne som äger två Seiko fick frågan, vad kostar den? Han svarade 3500 kronor efter fingrat på den. Vill inte släppa för mycket innan seriös revidering gjorts men kan säga följande: länken är extremt racklig, låset är pressad plåt och av samma kvalle som 1500 kr Seiko. Boetten känns inte skarp och helhetskänslan saknas. Jag hade jätteförväntningar och ärligt lite sugen när Molle släppte den. Nu i efterhand kan jag säga att ingen klocka jag fingrat på för 20 tusen har känts så billig. Om urverket är bra eller ej kan jag självklart inte uttala mig om. Utgår från att det är riktigt bra. Casing och länk var dock inte 23 tusen värt..
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Kort kan jag säga, en granne som äger två Seiko fick frågan, vad kostar den? Han svarade 3500 kronor efter fingrat på den. Vill inte släppa för mycket innan seriös revidering gjorts men kan säga följande: länken är extremt racklig, låset är pressad plåt och av samma kvalle som 1500 kr Seiko. Boetten känns inte skarp och helhetskänslan saknas. Jag hade jätteförväntningar och ärligt lite sugen när Molle släppte den. Nu i efterhand kan jag säga att ingen klocka jag fingrat på för 20 tusen har känts så billig. Om urverket är bra eller ej kan jag självklart inte uttala mig om. Utgår från att det är riktigt bra. Casing och länk var dock inte 23 tusen värt..

Intressant, har aldrig fingrat på en själv.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tilläggas bör att jag hade inte lupp och detaljstuderade tavla och visare. De kan också överraska mig positivt när vi gör en total review.

Detta innebär heller ingen skugga över GS då jag aldrig hanterat en sådan och det skulle därför vara förmätet att uttala mig.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Spencer66 skrev:
Kort kan jag säga, en granne som äger två Seiko fick frågan, vad kostar den? Han svarade 3500 kronor efter fingrat på den. Vill inte släppa för mycket innan seriös revidering gjorts men kan säga följande: länken är extremt racklig, låset är pressad plåt och av samma kvalle som 1500 kr Seiko. Boetten känns inte skarp och helhetskänslan saknas. Jag hade jätteförväntningar och ärligt lite sugen när Molle släppte den. Nu i efterhand kan jag säga att ingen klocka jag fingrat på för 20 tusen har känts så billig. Om urverket är bra eller ej kan jag självklart inte uttala mig om. Utgår från att det är riktigt bra. Casing och länk var dock inte 23 tusen värt..
Du får tycka vad du vill men du är nog den första som jag läst att ge ett sådant här omdöme av MM300, vilket jag aldrig har läst av alla forum och trådar som den har diskuterats i.. Men jag respekterar din åsikt! Alla tyckervi olika, lägger till en smajli :)
 

Barda

Cartier
max skrev:
Spencer66 skrev:
Är lite folk medlemmar som sagt att den är gayig så jag bär den inte på gtg längre :(
Dricka vin och att bry sig om sin personliga hygien verkar också va gay... F*n när jag var ung så var gay någon som ville dela sitt liv med och stoppa snorren i en annan kille, men dedär värderingarna verkar ha ändrats.
Jag är nog lite gay med de nya måtten så om du vill kan jag ta hand om Stig-Arne (döpte precis klockan, sorry). Personligen skulle jag säga att den är extremt cool men jag verkar som sagt inte ha full koll på begreppen.
Eller att man bara är happy? ;)
 

Camo00

Patek
Re: Sv: En liten minigtg med 80-talisten..

Barda skrev:
max skrev:
Spencer66 skrev:
Är lite folk medlemmar som sagt att den är gayig så jag bär den inte på gtg längre :(
Dricka vin och att bry sig om sin personliga hygien verkar också va gay... F*n när jag var ung så var gay någon som ville dela sitt liv med och stoppa snorren i en annan kille, men dedär värderingarna verkar ha ändrats.
Jag är nog lite gay med de nya måtten så om du vill kan jag ta hand om Stig-Arne (döpte precis klockan, sorry). Personligen skulle jag säga att den är extremt cool men jag verkar som sagt inte ha full koll på begreppen.
Eller att man bara är happy? ;)

Nänänä! Jag vet av erfarenhet att om man är straight och dricker vin och är happy så bryr man sig INTE om sin personliga hygien... :cool:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
80talisten skrev:
Spencer66 skrev:
Kort kan jag säga, en granne som äger två Seiko fick frågan, vad kostar den? Han svarade 3500 kronor efter fingrat på den. Vill inte släppa för mycket innan seriös revidering gjorts men kan säga följande: länken är extremt racklig, låset är pressad plåt och av samma kvalle som 1500 kr Seiko. Boetten känns inte skarp och helhetskänslan saknas. Jag hade jätteförväntningar och ärligt lite sugen när Molle släppte den. Nu i efterhand kan jag säga att ingen klocka jag fingrat på för 20 tusen har känts så billig. Om urverket är bra eller ej kan jag självklart inte uttala mig om. Utgår från att det är riktigt bra. Casing och länk var dock inte 23 tusen värt..
Du får tycka vad du vill men du är nog den första som jag läst att ge ett sådant här omdöme av MM300 har jag aldrig läst av alla forum och trådar som den har diskuterats i.. Men jag respekterar din åsikt! Alla tyckervi olika, lägger till en smajli :)


Vill bara klargöra att jag inte räknat ut MM300 än, jag och Joberman kommer seriöst gå igenom klockan i helgen!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
80talisten skrev:
Vad tycker Joberman om den då? Det är ju ändå han som köpt den?
Jag gillar den. Spence har rätt i att länken känns billig. Men annars är jag klart positiv. Om jag är positiv i motsvarighet till ett listpris på typ 23 lax vet jag dock inte. Återkommer i frågan.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
JoberMan skrev:
80talisten skrev:
Vad tycker Joberman om den då? Det är ju ändå han som köpt den?
Jag gillar den. Spence har rätt i att länken känns billig. Men annars är jag klart positiv. Om jag är positiv i motsvarighet till ett listpris på typ 23 lax vet jag dock inte. Återkommer i frågan.
Framförallt klaspen, men den är gjord av titan, därav den skramliga känslan, länken gillar jag som attam faktist, framförallt ser den väldigt trevlig och dressig ut för att sitta på en dykare med dom polerade delarna. Men detta är en dinka som man måste ge tid.. Man gillar den bara mer och mer. Sen har den en trevlig vintagekänsla som många moderna klockor saknar och Hardlexglaset på den gör den bara ännu trevligare enligt min åsikt. Ska bli intressant att se omdömet i helgen!

Vid en direkt jämförelse bör den väl jämföras med Omega SMP bond då det är dykare i ett liknande segment/prisklass. Men för mig är det helheten som är viktig, byggkvalitet och finish är väl i en egen kategori, men sen är ju känslan över klockan som sig en lika viktig faktor.
 

carlanton

Audemars
Inte för att min åsikt är speciellt intressant, men jag tyckte också att MM300:an känns billig och tråkig. Lite som vilken tusenkronorsseiko som helst fast mycket blankare. Proportionerna känns helt skeva när den är så hög i förhållande till storleken. Länken är tunn och rasslig, till och med monsterlänken känns mer gedigen.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Men snälla det är en klocka som listar på 23k, alltså småpengar om man talar om kvalitetsklockor, får nästan känslan att den granskas som om den listade +40k, då kan jag förstå det :p länkens påstådda rasslighet uppkommer av den mindre upphetsande klaspen, men den är gjord i titan, därav skramlandet som uppkommer av mikrojusteringarna på den då spännet slår mot länken. Men rasslig känsla har väl även 16610 :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
80talisten skrev:
Men snälla det är en klocka som listar på 23k, alltså småpengar om talar om kvalitetsklockor, får nästan känslan att den granskas som om den listade +60k, då kan jag förstå det :p länkens påstådda rasslighet uppkommer av den mindre upphetsande klaspen, men den är gjord i titan, därav skramlandet som uppkommer av mikrojusteringarna på den. Men rasslig känsla har väl även 16610 :)


Jag vill bara säga att när jag och Joberman diskuterade klockan så jämförde jag med Omegas billigare och Longines. Jag tyckte den kändes billig gentemot dem.

Men som jag sade, det är möjligt att jag ändrar åsikt när jag sitter med luppen och även känner lite på verket.

Med vänlig hälsning,

S
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
80talisten skrev:
Men snälla det är en klocka som listar på 23k, alltså småpengar om man talar om kvalitetsklockor, får nästan känslan att den granskas som om den listade +40k, då kan jag förstå det :p länkens påstådda rasslighet uppkommer av den mindre upphetsande klaspen, men den är gjord i titan, därav skramlandet som uppkommer av mikrojusteringarna på den då spännet slår mot länken. Men rasslig känsla har väl även 16610 :)
Det finns dåligt rassel. Och så finns det bra rassel.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Micke B skrev:
80talisten skrev:
Men snälla det är en klocka som listar på 23k, alltså småpengar om man talar om kvalitetsklockor, får nästan känslan att den granskas som om den listade +40k, då kan jag förstå det :p länkens påstådda rasslighet uppkommer av den mindre upphetsande klaspen, men den är gjord i titan, därav skramlandet som uppkommer av mikrojusteringarna på den då spännet slår mot länken. Men rasslig känsla har väl även 16610 :)
Det finns dåligt rassel. Och så finns det bra rassel.

Haha! Plus ett!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Spencer66 skrev:
80talisten skrev:
Men snälla det är en klocka som listar på 23k, alltså småpengar om talar om kvalitetsklockor, får nästan känslan att den granskas som om den listade +60k, då kan jag förstå det :p länkens påstådda rasslighet uppkommer av den mindre upphetsande klaspen, men den är gjord i titan, därav skramlandet som uppkommer av mikrojusteringarna på den. Men rasslig känsla har väl även 16610 :)


Jag vill bara säga att när jag och Joberman diskuterade klockan så jämförde jag med Omegas billigare och Longines. Jag tyckte den kändes billig gentemot dem.

Men som jag sade, det är möjligt att jag ändrar åsikt när jag sitter med luppen och även känner lite på verket.

Med vänlig hälsning,

S
Hur som helst, ska bli intressant att se eran uppföljning till helgen.. Kommer följa det med intresse. :)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Snälla, sluta jämföra Omega mot Seiko, jag börjar känna mig smutsig :( :)
Fast detta, den mytomspunna MM300, kanske mystiken försvinner efter spence/jobers review.
Nej nej, det finns dåligt rassel och så finns det bra rassel och sen finns det MM300, lite likt, the good, the bad and the Seiko om ni get the poäng.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jokkmokkswe skrev:
Snälla, sluta jämföra Omega mot Seiko, jag börjar känna mig smutsig :( :)
Fast detta, den mytomspunna MM300, kanske mystiken försvinner efter spence/jobers review.
Nej nej, det finns dåligt rassel och så finns det bra rassel och sen finns det MM300, lite likt, the good, the bad and the Seiko om ni get the poäng.
Jag förstår inte ditt problem... Det är ingen som har tvingat eller tänker tvinga dig köpa Seiko på samma sätt att ingen påtvingat mig en Omega, snälla slappna av lite, du gillar Omega vilket är bra, bara till att köpa klockor från dem då, förstår inte din attidyd/problem bara...
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Jag skojade lite, chill. Hade faktiskt en smiley och då ska man ta det med glimten i ögat. :)
Det är säkerligen en bra klocka och dumt bara jämföra med t ex Longines då de kanske inte spelar i samma liga. Men varför skall man jämföra klockor rakt av, vi är skapt olika och smaken är som baken, delad.
Om du ska bli arg, hoppa på de som rakt ut här i tråden säger den är skit.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jokkmokkswe skrev:
Jag skojade lite, chill. Hade faktiskt en smiley och då ska man ta det med glimten i ögat. :)
Det är säkerligen en bra klocka och dumt bara jämföra med t ex Longines då de kanske inte spelar i samma liga. Men varför skall man jämföra klockor rakt av, vi är skapt olika och smaken är som baken, delad.
Om du ska bli arg, hoppa på de som rakt ut här i tråden säger den är skit.
Okej jag missuppfattade... :) jo visst är det så som du säger, i det här fallet (för min del) är känslan av klockan eller "hur den talar till mig" viktigare än en perfekt klasp, och att förmedla en känsla till mig som ägare gör verkligen MM300, och det är skälet till att jag älskar klockan som jag gör :)

Hehe, dom som säger att den är skit vet inte vad dom pratar om ;)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
80talisten skrev:
Jokkmokkswe skrev:
Jag skojade lite, chill. Hade faktiskt en smiley och då ska man ta det med glimten i ögat. :)
Det är säkerligen en bra klocka och dumt bara jämföra med t ex Longines då de kanske inte spelar i samma liga. Men varför skall man jämföra klockor rakt av, vi är skapt olika och smaken är som baken, delad.
Om du ska bli arg, hoppa på de som rakt ut här i tråden säger den är skit.
Okej jag missuppfattade... :) jo visst är det så som du säger, i det här fallet (för min del) är känslan av klockan eller "hur den talar till mig" viktigare än en perfekt klasp, och att förmedla en känsla till mig som ägare gör verkligen MM300, och det är skälet till att jag älskar klockan som jag gör :)

Hehe, dom som säger att den är skit vet inte vad dom pratar om ;)


Känslan och kärleken till klockor delar vi säkert, men jag känner mig som Sydkorea/USA och ni Seiko grabbar som Nordkorea, kanske inte världens mest PK jämförelse. Sedan gillar ju vissa att provocera här inne, ta nu denna tråd med en nypa salt. Den ser ju iaf fin ut på bild! :p
 
Topp