• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En liten nybörjare fråga om 216570

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha nä jag googlade inte. Skyller på den som la ut ett felaktigt sidospår på första sidan. Sjukt dåligt att luras så där. Speciellt när jag bara kan åka dit på det :banghead:
Har du läst våra inlägg här ovan? Kan du inte ställa klockan efter det måste du lämna tillbaka den..:)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Flygcert säger du? Om du får för dig att börja flyga commercial, berätta gärna vilket flygbolag så ska jag passa mig :p Någon som bara stirrar på klockan känns inte trygg att flyga med ;)
 
Hallå


Hittade den på chrono24, trodde box and papers var ett finare ord för fulset.
Men saknar manualen och den ursprungliga pris taggen. Men men


Länken är kortad iaf, såg att jag hade precis exakt rätt mejsel på jobbet, men måste ändå få in easylink'n ett steg. Bara det lilla kvar och sen sitter den som gjutet. Helt otroligt, kan inte sluta kolla på klockan, varesig i ljuset eller mörkret!


Tack för likes'n!


Fulset, ha, ha! Gratulerar dig till ett känsloköp. Så fungerar även jag. Inget kul med investeringsköp.
 

Mange_

Breitling
Hej, har precis köpt en 216570 med vit urtavla. eller jag hoppas och tror jag gjort det är mer en korrekt beskrivning. När jag kom hem så drabbades jag plötsligt av panik över att den trot allt kanske inte är äkta. Blev väldigt förvånad själv då jag egentligen inte hittat något konkret som tyder på detta. I vilket fall har jag nu ångest. Bor inte nära någon AD eller liknande, så ett riktigt test blir ett projekt. Jag tyckte jag gjort tillräcklig research för att slippa detta problem men där gick jag bet.

Det som egentligen gjorde att detta kom över mig var att jag tyckte den oranga visaren var lite blekare än bilder på nätet. Nu när jag kollat på lite fler så är det sanorlikt bara hur bilderna är tagna. Men lyckas nu inte övertyga mig själv om något plötsligt.

Det är klart omöjligt att säga detta till 100% i en tråd på detta vis men med nedan fakta. Men just nu gör jag vad jag kan för att förhoppningsvis kunna känna mig lite lugnare.
  • Den kommer med alla tillbehör så vitt jag kan förstå, yttre inre box instruktion plastkort putsduk mm.
  • Serienummer stämmer med det som är ingraverat på inre ringen där ROLEXROLEX står
  • Jag äger idag ett par andra bättre klockor och är van vid perfecta detaljer osv. Det tycker jag denna har.
  • Den tickar med vad som ser ut som 8 klick per sekund.
  • Mekaniken fungerar som den skall såvitt jag kan förstå med 24h visare osv.
  • Förstoringsglaset förstorar så att datumet blir väldigt tydligt och stort.
  • Jag har jämför med bilder på nätet och alla visare numreringar osv ser exakt ut som på denna (såvitt man kan se)
  • Jag har betalt ett i jämförelse med crono24 rimligt pris för den.
 

CLT

Rolex
Hej, har precis köpt en 216570 med vit urtavla. eller jag hoppas och tror jag gjort det är mer en korrekt beskrivning. När jag kom hem så drabbades jag plötsligt av panik över att den trot allt kanske inte är äkta. Blev väldigt förvånad själv då jag egentligen inte hittat något konkret som tyder på detta. I vilket fall har jag nu ångest. Bor inte nära någon AD eller liknande, så ett riktigt test blir ett projekt. Jag tyckte jag gjort tillräcklig research för att slippa detta problem men där gick jag bet.

Det som egentligen gjorde att detta kom över mig var att jag tyckte den oranga visaren var lite blekare än bilder på nätet. Nu när jag kollat på lite fler så är det sanorlikt bara hur bilderna är tagna. Men lyckas nu inte övertyga mig själv om något plötsligt.

Det är klart omöjligt att säga detta till 100% i en tråd på detta vis men med nedan fakta. Men just nu gör jag vad jag kan för att förhoppningsvis kunna känna mig lite lugnare.
  • Den kommer med alla tillbehör så vitt jag kan förstå, yttre inre box instruktion plastkort putsduk mm.
  • Serienummer stämmer med det som är ingraverat på inre ringen där ROLEXROLEX står
  • Jag äger idag ett par andra bättre klockor och är van vid perfecta detaljer osv. Det tycker jag denna har.
  • Den tickar med vad som ser ut som 8 klick per sekund.
  • Mekaniken fungerar som den skall såvitt jag kan förstå med 24h visare osv.
  • Förstoringsglaset förstorar så att datumet blir väldigt tydligt och stort.
  • Jag har jämför med bilder på nätet och alla visare numreringar osv ser exakt ut som på denna (såvitt man kan se)
  • Jag har betalt ett i jämförelse med crono24 rimligt pris för den.
Så vad är det du vill ha hjälp med?

Välkommen till forumet!
 

Knight

Cartier
Det som egentligen gjorde att detta kom över mig var att jag tyckte den oranga visaren var lite blekare än bilder på nätet. Nu när jag kollat på lite fler så är det sanorlikt bara hur bilderna är tagna. Men lyckas nu inte övertyga mig själv om något plötsligt.

Solblekt visare är min gissning.. hur gammal är den?

Upp med bilder.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
2011 står det skrivet på baksidan av kortet. Så det är en tidig utgåva. Tittar man på vissa bilder så ser det ut exakt som min. Så det är nog OK. Men plötsligt blev jag osäker på allt. :(
Var har du köpt den?
BILDER underlättar

Ser den ut så här är det ok

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Knight

Cartier
2011 står det skrivet på baksidan av kortet. Så det är en tidig utgåva. Tittar man på vissa bilder så ser det ut exakt som min. Så det är nog OK. Men plötsligt blev jag osäker på allt. :(


Nu har jag inte sett din klocka, men..

Rött (alltså även orange) reflekterar rött och absorberar alla andra färger. Detta innebär att röda objekt utsätts för kortare våglängder = mer energi = snabbare blekning.

Jag vet att Omega PO's oranga sekundvisare bleks rätt snabbt, t.ex. Den förre ägaren kanske var ute i solen ofta.

spectrum.jpg
 

Mange_

Breitling
Här kommer lite bilder precis nytagna. Inte helt lätt att ta bra bilder på klockor. Vissa är tagna med för stor öppning så det blir inte focus överallt. Men det blev hyfssat ändå tycker jag.

Men man kan se även på mina bilder att det orange varierar från bild till bild.
DSC00531.jpg
DSC00532.jpg
DSC00535 (1).jpg
DSC00533 (1).jpg
DSC00531.jpg
DSC00532.jpg
DSC00535 (1).jpg
DSC00533 (1).jpg
DSC00536.jpg
DSC00535.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du kan nog koppla av du. Har aldrig sett någon fake med så bra finish på boetten. GMT-visaren ligger även där den ska vilket är svårt med de urverken som sitter i fakes. Vad säger du vaniljglass ?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Mange_ ordningen på alla visare är korrekt (12h > GMT > Minut > Sekund), detaljer ser riktigt bra ut och datumbubblan också.
Antingen så är jag lättlurad eller så är den äkta. Jag tycker den ser okej ut
 
Topp