• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En liten paketöppning ...

MaziK

Rolex
2-Faktor
... vad kan det vara om inte en













Video på motorljudet finns här

Lådan känns relativt välbyggd, draglådan kunde ha konstruerats bättre. Kuddarna är ganska hårda men de har en "ytterring" som går att ta bort ifall armbandet på klockan är för liten.

Mvh
M
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Grattis!

Smart med lådan under - och samtidigt verkar den ganska liten!
Hur många klockor för du plats med i underfacket?
 

Sond

Patek
En sådan där skulle vara perfekt för mig. Jag har 10 klockor som används. Du har ingen länk så jag kan se måtten exakt?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
En klocksnurra. Trevligt. Grattis!

Har förstått att de är ganska populära. Personligen tycker jag det är helt OK att dra upp klockan när jag ska använda den. Hör liksom till... Men visst är många snurror också fina förvaringsplatser.

mvh A
 

Sond

Patek
En klocksnurra. Trevligt. Grattis!

Har förstått att de är ganska populära. Personligen tycker jag det är helt OK att dra upp klockan när jag ska använda den. Hör liksom till... Men visst är många snurror också fina förvaringsplatser.

mvh A
Jag har lite samma inställning. Velar fram och tillbaka. Det är onekligen lite tråkigt att dra fram datumet om det ör typ 20 dagar fel... Men, jag har ingen bra plats att ställa den på så det avgör i princip frågan. Personligen tycker jag det ser lite överdrivet ut att ha windern framme till allmänt beskådande.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jag har lite samma inställning. Velar fram och tillbaka. Det är onekligen lite tråkigt att dra fram datumet om det ör typ 20 dagar fel... Men, jag har ingen bra plats att ställa den på så det avgör i princip frågan. Personligen tycker jag det ser lite överdrivet ut att ha windern framme till allmänt beskådande.


Tjena

Det stämmer in bra på Aqua terran som inte har någon quickdate-funktion. En av huvudanledningarna till att jag köpte windern var för att jag behövde en ny klocklåda. För min del var det lika bra att slå till på en winder.

Mvh
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
En klocksnurra. Trevligt. Grattis!

Har förstått att de är ganska populära. Personligen tycker jag det är helt OK att dra upp klockan när jag ska använda den. Hör liksom till... Men visst är många snurror också fina förvaringsplatser.

mvh A


Tjena
som jag svara Sond, så var jag ute efter en ny låda. Så det fick bli denna personligen tycker jag den är ganska snygg också. Min sambo har t om erkänt att hon tycker att den ser bra ut :)

Mvh
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Tjena
som jag svara Sond, så var jag ute efter en ny låda. Så det fick bli denna personligen tycker jag den är ganska snygg också. Min sambo har t om erkänt att hon tycker att den ser bra ut :)

Mvh
Tänkte lite på det där med klocksnurra när jag var ute i trädgården och plockade upp fallfrukt. För klockor som inte har quick-set av datum är det ju inte så dumt. Det är ju något som irriterar lite, när man ska rotera timvisaren duktigt för att hamna på rätt datum... Något som för övrigt sliter på verket, särskilt om man roterar för fort (friktion = hetta = slitage, och t o m risk för haveri...)

Får nog lov att ha två åsikter här: Dels att det är bekvämt med en snurra och dels att det inte behövs...

Skönt med kvitto från sambon. Eller hur?!

A
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Kan inte höra något från videon bland vildingarna här hemma. Upplever du ljudnivån som ok? Behöver en som är ljudlös på riktigt.


Tjena,

inatt blir första natten med den i sovrummet, återkommer imorgon.

Med locket stängt så är det inte mycket som hörs det knappt något när jag står en halvmeter ifrån.

Mvh
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Kan inte höra något från videon bland vildingarna här hemma. Upplever du ljudnivån som ok? Behöver en som är ljudlös på riktigt.

Tjena

Nu har vi haft den i sovrummet två nätter och jag har inte hört någonting.

Kan försöka filma med min riktiga kamera om du vill.

Mvh
M

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4
 
Topp