• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En liten recension av 116610LV aka Hulken

calzone

Vacheron
Grym recension tackar! Precis skaffat en själv känner mig sjukt nöjd :D

PS : Kul att de va tjejen din som gjorde dig klockintresserad brukar va tvärtom^^
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Såg en hulk bärandes av en chic tjej på stan igår - såg mkt bra ut :)

Hur skulle ni ägare beskriva färgen den har oftast/mest av tiden? Grågrön eller skogsgrön?

Ping garfield, RobertD, Omen mfl
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Såg en hulk bärandes av en chic tjej på stan igår - såg mkt bra ut :)

Hur skulle ni ägare beskriva färgen den har oftast/mest av tiden? Grågrön eller skogsgrön?

Ping garfield, RobertD, Omen mfl

Ringen eller tavlan? Tavlan är ju skimrande i ljuset. Dvs ingen hit i skogen. Men om den inte är i ljuset så känns den mörkgrön, absolut. Lite åt skogsgrönt. Ringen är mycket ljusare. Inte skogsgrön, mer åt pastell/salvia/wasabi om man vill vara meteosexuell, eller kanske gurkspya/kräkgrönt om man vill känna sig lite mer...

Men en bild säger mer än tusen ord. Så jag grävde fram ett par jaktbyxor som går i skogsgrönt/brungrönt.

Och ja, ni ser ju själva:

u4e3e3yz.jpg
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor

Nja, lite fräschare än så skulle jag nog hävda. Men Stilton med pepparkakor och gammalt portvin är ju jävligt gott, så mögelost i sig är det inget fel på. Men Hulken är nåt annat. Jag faller tillbaka på Rolex egen formulering: Green gold. Bästa beskrivningen jag kan komma på.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Nja, lite fräschare än så skulle jag nog hävda. Men Stilton med pepparkakor och gammalt portvin är ju jävligt gott, så mögelost i sig är det inget fel på. Men Hulken är nåt annat. Jag faller tillbaka på Rolex egen formulering: Green gold. Bästa beskrivningen jag kan komma på.


Ah. "Green gold". Klockrent.
 

GurraG

Cartier
Varit sugen på just en grön submariner ett tag. Men jag är ingen Rolex-kille och har svårt att komma över prisskillnaden jämfört med Omega, Tag eller Tudor, det är en galen skillnad mellan 30-40K och 70K som jag alltid har svårt att känna att det är värt...

Men visst, övertyga mig...
 

DrDre

Patek
Jag gillar kontrasten mellan den djupa lystern i urtavlan och den sterila nästan döda/kliniska känslan i vridringen. Jäkligt snyggt och ger liv åt just den modellen.
 

Sond

Patek
Hade missat denna fina recension. Just nu sitter jag och tänker; inte kan väl jag skaffa en grön Sub med maxicase..? Tolkningen är fri..;)

Ps. Hustrun anser att detta är något av det läckraste hon sett i klockväg. För ett par veckor sedan såg hon en Hulk i dagens av en slump och hon blev helt hänförd. Ds.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Hade missat denna fina recension. Just nu sitter jag och tänker; inte kan väl jag skaffa en grön Sub med maxicase..? Tolkningen är fri..;)

Ps. Hustrun anser att detta är något av det läckraste hon sett i klockväg. För ett par veckor sedan såg hon en Hulk i dagens av en slump och hon blev helt hänförd. Ds.

Samma här. Hulken är den enda klockan min fru bryr sig om, och som hon förbjudit mig att flippa.

Det kanske helt enkelt är en tjejklocka? :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hade inte läst tråden men efter vårt möte i torsdags så letade jag givetvis upp den:)

Härlig recension och en grym klocka som tyvärr väldigt sällan gör sig rättvis på bilder. Den krävs att se live, bara min åsikt ;)
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Hade inte läst tråden men efter vårt möte i torsdags så letade jag givetvis upp den:)

Härlig recension och en grym klocka som tyvärr väldigt sällan gör sig rättvis på bilder. Den krävs att se live, bara min åsikt ;)

+1 på den.
Enormt mycket finare i verkligheten. Färgskiftningarna i urtavlan är underbara.

Hade jag inte varit en sucker för coke och pepsi så skulle Hulken ligga högt på listan. Trevlig läsning en söndag! Och en bra recension såklart. :)
 
Topp