• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En liten unpacking!

Tuff

Panerai
2-Faktor
Jag har länge velat om vilken nästa klocka ska bli, monster? Sumo? MM300? Speedy? Glycine etc. Till slut kom jag fram till att jag måste börja någon stans och eftersom jag har möjlighet att beställa till amerikans adress med snabb hemleverans till jul var de en självklarhet att jag behöver en ny klocka. Men eftersom jag inte kan plocka upp de själv bad jag om lite unpacking bilder.

Först har vi såklart själva lådan!
IMG_1037_zps98d0d63e.jpg


Sen måste vi såklart vara säkra på att de inte innehåller något antändbart under 300grader.
IMG_1039_zps4458b1a7.jpg


Som tur är gick de fint och de är dags att öppna!
IMG_1038_zps29dcdd30.jpg


Man får ta sid tid...
IMG_1040_zps4f7bf1bf.jpg


Åhå, se där?
IMG_1041_zps8fb9771b.jpg


En Seiko OM!
IMG_1043_zpsf28f821d.jpg


Och en rymdpenna?
IMG_1042_zps077efc68.jpg


Jag har ju tyvärr inte fått sakerna än men efter bilderna kan jag knappt bärga mig! Man blir lätt lite fartblind bland alla klockor och efter att ha varit helt säker för några månader på att jag skulle köpa en monster har de svängt åt alla håll. Nu hoppas jag iaf att den är allt dess rykte talar för!

Pennan är en Fisher Space Pen "Grid". Min pappa hade en sådan under många år men den har sedan några år försvunnit och jag har insett att jag saknar känslan av den. Så slängde med den av bara farten. Sen är de såklart väldigt viktigt att kunna skriva under zero-grav, indervatten osv.... ;)

Jag återkommer så snart grejerna har anlänt!
 
  • Like
Reactions: Bob

Tuff

Panerai
2-Faktor
Johan M skrev:
Haha bästa unboxingtråden hittills :D

Hehe ja, jag tycker ju att klockan kanske inte behöver någon närmare beskrivning. Alla vet väl vad en monster är idag antar jag? :)

Är riktigt sugen på att få hem den dock! Har höga förväntningar efter all bra kritik monster normalt får.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Den nya modellen är roktigt nice! Fattar dock inte vad amerikansk adress har med saken att göra
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
yonsson skrev:
Grattis! Den nya modellen är roktigt nice! Fattar dock inte vad amerikansk adress har med saken att göra

Har ju dock inte köpt den nya, tycker inte riktigt om de nya markeringarna. De va lite därför jag köpte för jag är rädd att den gamla går ur produktion som jag tycker är snyggare!

Klart smidigare levarans om du frågar mig iaf. Och ett större utbud till konkuranskraftigare priser? Samma monster kostar nästan dubbla på klockimport och några hundralappar extra på tradera tradera etc. Men om priset inte spelar någon roll är amerikans address ointressant skulle jag säga. Men sen gillar jag ju att handla på amazon osv.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tuff skrev:
yonsson skrev:
Grattis! Den nya modellen är roktigt nice! Fattar dock inte vad amerikansk adress har med saken att göra

Har ju dock inte köpt den nya, tycker inte riktigt om de nya markeringarna. De va lite därför jag köpte för jag är rädd att den gamla går ur produktion som jag tycker är snyggare!

Klart smidigare levarans om du frågar mig iaf. Och ett större utbud till konkuranskraftigare priser? Samma monster kostar nästan dubbla på klockimport och några hundralappar extra på tradera tradera etc. Men om priset inte spelar någon roll är amerikans address ointressant skulle jag säga. Men sen gillar jag ju att handla på amazon osv.
Till nästa gång; http://www.creationwatches.com
Bra priser, fri frakt till Sverige med FedEx. Har gått ruskigt snabbt de två gånger jag köpt klockor där.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
daviden skrev:
Tuff skrev:
yonsson skrev:
Grattis! Den nya modellen är roktigt nice! Fattar dock inte vad amerikansk adress har med saken att göra

Har ju dock inte köpt den nya, tycker inte riktigt om de nya markeringarna. De va lite därför jag köpte för jag är rädd att den gamla går ur produktion som jag tycker är snyggare!

Klart smidigare levarans om du frågar mig iaf. Och ett större utbud till konkuranskraftigare priser? Samma monster kostar nästan dubbla på klockimport och några hundralappar extra på tradera tradera etc. Men om priset inte spelar någon roll är amerikans address ointressant skulle jag säga. Men sen gillar jag ju att handla på amazon osv.
Till nästa gång; http://www.creationwatches.com
Bra priser, fri frakt till Sverige med FedEx. Har gått ruskigt snabbt de två gånger jag köpt klockor där.

Kikat där! Men jag vet inte varför jag föredrar amazon... Ingen egentlig anledning antar jag. Så blir kanske de nästa gång. För nästa klocka på listan är troligtvis en Sumo och den finns ju inte i staterna heller så då måste jag ju ge mig på något annat.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fattar fortfarande inte varför USA-adress är bättre än svensk eftersom de bästa priserna på Japan-modellerna är från Asien, via t ex watchhubs eller creation. Klockimport är ju värsta skämt/bluff-verksamheten med dubbla priser. men huvudsaken är att du är nöjd!

Det var nog smart att du köpte den nu om du gillar gamla modellen, för precis som du säger, så produceras den inte längre.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
yonsson skrev:
Fattar fortfarande inte varför USA-adress är bättre än svensk eftersom de bästa priserna på Japan-modellerna är från Asien, via t ex watchhubs eller creation. Klockimport är ju värsta skämt/bluff-verksamheten med dubbla priser. men huvudsaken är att du är nöjd!

Det var nog smart att du köpte den nu om du gillar gamla modellen, för precis som du säger, så produceras den inte längre.

Du har så rätt, jag hittade iaf ingen som matchade som jag kände mig bekväm med och jag kan tyvärr inte ha hemleverans med DHL eller FedEx etc, har strulat förr och jag litar inte på de. Skönare med doorman som tar emot paketet. :p Men är väl dessutom lite insöad eftrersom jag kikat så mycket på amerikanska andrahandsmarknaden och då är de många som inte vill skicka utanför.

Får se hur jag gillar modellen. Mycke möjligt att en av de nya kan bli aktuell på sikt, men tror de är bättre att satsa på en Sumo eller MM300..... ;)

(Editerade texten lite, självklart är inte amerikansk address de som tråden egentligen handlar om!)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har aldrig haft en monster, men de är ju klassiker och jag tror de kommer bli eftersökta om nåt år när alla är slutsålda och bara den nya modellen finns att tillgå. Både sumon mm300-an är grymma klockor, men glöm inte leva i nuet och njuta av din nya nu. ;)
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
yonsson skrev:
Jag har aldrig haft en monster, men de är ju klassiker och jag tror de kommer bli eftersökta om nåt år när alla är slutsålda och bara den nya modellen finns att tillgå. Både sumon mm300-an är grymma klockor, men glöm inte leva i nuet och njuta av din nya nu. ;)

Precis och just för att de är en klassiker och är enligt många seiko fanatiker en klocka alla måste ha haft kände jag att de är bäst att slå till nu. Men de är så svårt att itne blicka på andra klockor, men jag tror de kan bli annat när jag får min monster på handleden! :)
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
hans skrev:
Grattis till en otroligt prisvärd klocka i mitt tycke (har ett OM själv)!

Jag har köpt Seiko från Pokemonyu på http://stores.ebay.com/WATCHES-LIMITED ett antal gånger och varit nöjd. Har man lite is i magen och en auction sniper så kan man göra bra priser.

Härligt att höra, tror den kommer vara ett grymt komplement till min normala daily beater SKX173.

Aha intressant, jag har försökt hitta en bra seiko dealer på Ebay lite då och då. Men tycker ebay är knepigt ibland. Men de där kan ju vaar värt att hålla ett öga på!
 
Topp