Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

En massa härliga gamla vintage-affischer!

Diskussion i 'Vintage' startad av Calle med C, 17 juli 2016.

1. Calle med C
    Trådstartare

Calle med C Stadsbo

Från:
    Eken
    Jag hittade av en slump den här sidan när jag gjorde lite efterforskningar kring en klocka: http://vintagepaperandsalvage.ecrater.co.uk/
    Dom verkar sitta inne på rätta många gamla reklamblad, främst urklipp från tidningar. In och njut för fulla muggar. Det fanns en hel del ögongodis där!

Vidare undrar jag såklart om det kan tänkas vara någon på forumet som har handlat från den här sidan innan? Jag hittade en drös som jag mer än gärna skulle hänga på väggen här hemma, dock ska det understrykas att priserna är relativt höga.

2. Joakim C

Joakim C Borgare

- Undvik. Du har ingen returrätt och jag har handlat liknande grejer från en annan firma som jag tyvärr glömt namnet på. Då jobbade jag på England och kunde få det levererat till dörren där. (Denna firma har inte ens fullständiga kontaktuppgifter angivna).

3. Calle med C
    Trådstartare

Calle med C Stadsbo

Från:
    Eken
    Det kanske jag skulle kolla upp tidigare. Dock verkar dom beskriva prylarna rätt bra. Men med dom priserna vill man såklart kunna skicka tillbaka det om det inte stämmer överens med vad som står på sidan. Dock verkar dom inte vara helt omöjligt om något skulle vara fel. Dessutom är det England och jag har aldrig någonsin haft problem med Engelsmän när det kommer till att lösa saker smidigt på ett trevligt sätt.

Nåväl, huvudpoängen var inte att handla, utan att få sig lite ögongodis.

4. Joakim C

Joakim C Borgare

- Inte jag heller de är ofta lätta att göra affärer med. Om du är hugad kan du ju alltid maila och få mer info....

5. Calle med C
    Trådstartare

Calle med C Stadsbo

Från:
    Eken
    Det stämmer. Vissa är nästan överdrivet trevliga (vilket jag gillar, så länge det inte känns tillgjort och sliskigt) Jag kommer personligen göra en testorder på minst en, men är i dagsläget sugen på fyra eller fem stycken blad. Har jag några frågor kommer jag givetvis maila dom. Dock skulle det vara intressant att veta om någon på forumet handlat något från sidan.

Jag måste dock säga att jag inte gillar att du säga undvik utan någon som helst grund för det. Jag har handlat av flertalet sidor där mail är det enda alternativet till kontakt och aldrig haft något problem.
    När du bodde i England, vad utspelade sig där då? Något problem du vill dela med dig av?

6. Joakim C

Joakim C Borgare

Mina grunder är att seriösa firmor erbjuder returrätt och har rejäla kontaktuppgifter. Detta är råd jag brukar ge om du är "grön" på distanshandel. Denna firma kan ju vara väl så seriös men du måste på eget bevåg ta reda på det. Finns det jag nämnde initialt så är det goda tecken på att eventuella problem med en leverans löses smidigt och utan krångel. Jag har handlat i England mycket och det har än så länge gått helt utan problem. På exempelvis E-nay handlar jag alltid av säljare som erbjuder returrätt.

7. Calle med C
    Trådstartare

Calle med C Stadsbo

Från:
    Eken
    Det kan jag till viss del hålla med om. Dock verkar hemsidan vara upplagt på någon gratisgrej och antagligen drivs som någon slags sidoverksamhet. Jag har ingen grund för det påståendet, men det är känslan jag får. Tvivlar att dom har 10+ anställda och gör miljoner i vinst.
    Om vederbörande inte har handlat på internet tidigare eller ett fåtal gånger kanske personen bör söka mer information och/eller låta bli, men som en storkonsument när det kommer till att handla över internet ser jag inget större problem med sidan.
    Jag kan, utan att försvara sidan det minsta, förstå att man kanske är lite sisådär mot retur när det kommer till gamla tidningsurklipp. Man vet tyvärr hur många personer är när det kommer till att ta hand om saker och ting och det känns nog sådär lagom roligt att få småtrasig retur som egentligen var hel vid ankomst. Sedan kan såklart skador uppstå genom posten strul, men det är en annan femma.

Dock när det kommer till dyrare prylar, så som klockor, skulle jag aldrig någonsin handla av någon som inte erbjuder returrätt. Där ringer varningsklockorna. Högt dessutom.