• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En myskväll med Cheepo63

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har tidigare försökt bygga ihop lite armband själv på kammaren utan att direkt nå några lysande resultat. Har iofs lite känsla för sömnad eftersom jag jobbade som kapellmakare i ca 7 år under hela min studieperiod.

Lyckades övertala cheepo63 att jag är en oerhört pålitlig vän och därför borde han lära mig allt han kan. Sagt och gjort så hoppade jag in i bilen och åkte cirka en timme från huvudstaden.

Oerhört trevligt att få tips o tricks i klockarmbandstillverkning men även hembakt äppelkaka samt middag senare på kvällen. Tack för det.

Nu så kommer bild kavalkaden. Utgångsskinnet är införskaffat på Second Handbutiken Emmaus och var ett skönt hippieskärp direkt från 70-talet.

På väg


Perfekt dag att sitta inne i några timmar




Verkstaden sattes upp på middagsbordet


Skärp från Emmaus


Äppelkaka!




























Tadaa!










Stort tack cheepo63 för en kanonkväll!
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Har tidigare försökt bygga ihop lite armband själv på kammaren utan att direkt nå några lysande resultat. Har iofs lite känsla för sömnad eftersom jag jobbade som kapellmakare i ca 7 år under hela min studieperiod.

Lyckades övertala cheepo63 att jag är en oerhört pålitlig vän och därför borde han lära mig allt han kan. Sagt och gjort så hoppade jag in i bilen och åkte cirka en timme från huvudstaden.

Oerhört trevligt att få tips o tricks i klockarmbandstillverkning men även hembakt äppelkaka samt middag senare på kvällen. Tack för det.

Nu så kommer bild kavalkaden. Utgångsskinnet är införskaffat på Second Handbutiken Emmaus och var ett skönt hippieskärp direkt från 70-talet.




det är f-n Sagan om Ringen-kvalitet på det verktyget i bakgrunden.....

...kul projekt! (bandet jäkligt snyggt men lite tjockt imho...;))
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Kan meddela att Leben är en fantastisk trevlig ung man, kramgo som få. Och en stor talang när det kommer till lädersnideri. Grymt imponerad av hans första band som han har knåppat ihop alldeles själv.

Tack själv för en trevlig kväll, dock drog jag på mig någon sorts flunsa eller dylikt, svettades som en gris och senare värk i tandkött mm PLUS feber.
 

Jens

Greedo
Trevligt!

KS har verkligen lyckats med att ta fram en mjuk och mysig sida hos många. Jag anar en förändring.
Förut var det bara bilder från gtg's med öl o champagne o dyra klockor (o rosa skjortor!).
Nu är det mer äppelkaka, lite mjukt läder o sytråd. Det här kommer att bli bra!

J
 

Isodor

Audemars
Tack själv för en trevlig kväll, dock drog jag på mig någon sorts flunsa eller dylikt, svettades som en gris och senare värk i tandkött mm PLUS feber.

Brukar bli så när man får Speedo's in action!

Kul annars med din utrustning och kunskap.

Hur lång tid tar för Leben's ny läderarmband att bli mer följsamt? Ett par veckor eller?
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Fantastisk vilken fallenhet för läder den där leben har, riktigt snyggt arbete faktiskt, bara du inte byter ut länken på din fina Oyster Perpetual Date som du fick, den är vacker som den är!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
det är f-n Sagan om Ringen-kvalitet på det verktyget i bakgrunden.....

...kul projekt! (bandet jäkligt snyggt men lite tjockt imho...;))

Ett verktyg passande min avatar!

Kan kanske hålla med om att bandet är snudd på för tjockt för Reverson....

Omen läder på Date är ju aldrig fel (ja, det är mening att tolka den meningen i flera riktningar) :)

Är faktiskt ganska nöjd med mitt första band. Nu ska jag göra enorma beställningar av verktyg världen över för att kunna göra fler :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Kan meddela att Leben är en fantastisk trevlig ung man, kramgo som få. Och en stor talang när det kommer till lädersnideri. Grymt imponerad av hans första band som han har knåppat ihop alldeles själv.

Tack själv för en trevlig kväll, dock drog jag på mig någon sorts flunsa eller dylikt, svettades som en gris och senare värk i tandkött mm PLUS feber.

Fasiken vad jobbigt att du blivit sjuk, kanske var den där starka korven som knäckte dig? :)
Krya på dig.

Talang vete 17 men ska göra ett ärligt försök att snida till lite grejer.....
 

M021

Rolex
2-Faktor
Stiligt, får som sagt ordnas workshops med dessa kunskaper i forumet, bra för en annan att lära sig lite tips pch trix, men också att få utlopp för klocknördigheten med likasinnade!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Brukar bli så när man får Speedo's in action!

Kul annars med din utrustning och kunskap.

Hur lång tid tar för Leben's ny läderarmband att bli mer följsamt? Ett par veckor eller?
Skulle säga att det redan är följsamt eftersom det hoppat runt på åtskilliga höfter sedan 1972. :)

Bravissimo!
Att cheepo63 är en läderstjärna, det visste nog alla men att du leben har talangen, det var en överraskning. Kan man beställa ett par badbrallor av speedotyp i skinn av dig? :D
Alla finansjurister kan göra klockarmband. Tog inte du den kursen? :)
Kan gärna göra ett par Speedos till dig, men då måste jag förmodligen bevittna när du provar dessa varvid jag avstår :)

Trevligt att se hur KS-andan sprider ut sig.
Jag vill beställa ett svart Lebenläder till min Yacht Master.
Kan nog gå att ordna. Special price, only for you.

Stiligt, får som sagt ordnas workshops med dessa kunskaper i forumet, bra för en annan att lära sig lite tips pch trix, men också att få utlopp för klocknördigheten med likasinnade!
Verkligen inte. Denna kunskap ska ju försörja mig och Cheepo för många år framöver. :)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Kan meddela att Leben är en fantastisk trevlig ung man, kramgo som få. Och en stor talang när det kommer till lädersnideri. Grymt imponerad av hans första band som han har knåppat ihop alldeles själv.

Tack själv för en trevlig kväll, dock drog jag på mig någon sorts flunsa eller dylikt, svettades som en gris och senare värk i tandkött mm PLUS feber.
Han har den effekten. Lite som pesten, så.
 
Topp