• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En ny keeper! haute horlogerie

chris.f

Cartier
2-Faktor
Den är ju större så klart, men inte jätte märkbart. Subc är ju "endast" 40mm men botten och luggarna är ju tjocka så den bärs större. Zenithen är 42mm och har ju tachymeter skalan på tavlan ist för på en ring som tex speedy pro vilket gör att den ser större ut. När jag skiftade då märktes ju förändringen men jag tycker den sitter bra, den blir inte för stor. Har man en väldigt smal handled kan kanske luggarna på zenithen bli ett bekymmer för de är tätt långa. Lug till lug mäter zenithen 50mm enl mitt skjutmått. Jämförbart med den stora omega PO.

Tack för ett utförligt svar!
 

mega

Rolex
Om jag bara fick ha en klocka som jag fick välja fritt så skulle jag välja just den. Känner igen mig i det du skriver. Har också alltid velat ha en sen jag såg den första gången. Och 36.000 vph... mums...
Du är väl ensam på forumet om att ha den "stora" modellen ?
Mera wristshots please!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Om jag bara fick ha en klocka som jag fick välja fritt så skulle jag välja just den. Känner igen mig i det du skriver. Har också alltid velat ha en sen jag såg den första gången. Och 36.000 vph... mums...
Du är väl ensam på forumet om att ha den "stora" modellen ?
Mera wristshots please!

Ja jag är nog ensam om just denna varianten.

Har försökt ta bra wristshots med iphonen men jag tycker inte jag får till det. Den ser så att säga större ut på bild än irl. Tittar jag rakt uppifrån i verkligheten så syns tydligt att bandhornen inte sticker ut men på vissa bilder så ser det mysko ut. Får vrida armen lite för att få hyfsat rättvisande bilder.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Topp