• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En ny Rolexlänk har anlänt

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Kom inte hem förrän nu. Har inte direkt vunnit stora pluspoäng med att fotodokumentera denna "unboxing"........:)

Köpte som sagt en Rolex ref 1500 av NiklasArvid för någon dag sedan. Det fantastiska 34mm uret saknade dock länk. Verkligen ingen biggie men råkade nämna i unboxingtråden att jag sökte efter en 19mm oyster........urinvånaren hade tydligen en 7835 länk liggande under en Skydwellerbox modell Grande. Idag har jag länken i brevlådan, free of charge...... Vad ska man säga....tack! KS-andan är fantastisk!

Och ni som överhuvudtaget tänker tanken att ironisera och dryga er över denna post bör tänka igen. Min jurist, MKRGG är en riktig rättshaverist som tycker det är roligt att stämma folk. Helst utan rättslig grund.

Bilder:

Grönt paket. Röd hand.
null_zps27a86131.jpg


null_zpsf301cc03.jpg


null_zps5b10e5d5.jpg


null_zps554ea148.jpg


null_zps33ea3aed.jpg


null_zps85d530b6.jpg


null_zps2e79c0ad.jpg


null_zps7d657505.jpg


Länken är fantastisk men eventuellt ska jag överväga att hitta en extra länkbit för lite mer komfort. Är ju van vid bilhandlarstyle :)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Och förresten, allt rättsligt utan rättslig grund är roligt. Det och övervåld så be nice!
 

10past10

Omega
Yeha, så skall set se ut!

(F.ö anser jag att 19 mm är det armband Rolex borde har använt även på exp 1016. 20 mm är lite lite för stort för expl huvudet, rent estetiskt, tycker jag alltså. )

Igen; grattis, alltid härligt när man "får ihop och blir klar" med en klocka. (Så man man kan snö in på nästa grej).
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Hoppsan! Generöst! Såg en 7835 på VRM, men utan ändlänkar, och tänkte på dig, men längre än så kom jag inte förrän jag såg detta.

Utmärkt. Komplett och tidsenlig nu, med andra ord!

Vikta länkar är otroligt rassliga och mitt-länken blir ofta böjd, men de är väldigt tåliga och håller länge. Enkla att hålla efter också, om man inte är rädd för att massera dem lite med rätt verktyg, då och då. Endast överträffade av nitade länkar. Om man pratar vintage, alltså. Och inte har något emot rassel.

A
 

acce1999

Patek
2-Faktor
(F.ö anser jag att 19 mm är det armband Rolex borde har använt även på exp 1016. 20 mm är lite lite för stort för expl huvudet, rent estetiskt, tycker jag alltså. )

Håller inte med. Men OK. Smaken är som baken. Och det är ju bra.

Finns för övrigt 36 mm Oysters med 19 mm länk. Tror de heter 6084. Undrar om inte Aurum haft en sådan???

A
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Kom inte hem förrän nu. Har inte direkt vunnit stora pluspoäng med att fotodokumentera denna "unboxing"........:)

Köpte som sagt en Rolex ref 1500 av NiklasArvid för någon dag sedan. Det fantastiska 34mm uret saknade dock länk. Verkligen ingen biggie men råkade nämna i unboxingtråden att jag sökte efter en 19mm oyster........urinvånaren hade tydligen en 7835 länk liggande under en Skydwellerbox modell Grande. Idag har jag länken i brevlådan, free of charge...... Vad ska man säga....tack! KS-andan är fantastisk!

Och ni som överhuvudtaget tänker tanken att ironisera och dryga er över denna post bör tänka igen. Min jurist, MKRGG är en riktig rättshaverist som tycker det är roligt att stämma folk. Helst utan rättslig grund.

Bilder:

Grönt paket. Röd hand

Länken är fantastisk men eventuellt ska jag överväga att hitta en extra länkbit för lite mer komfort. Är ju van vid bilhandlarstyle :)


GRYMT! klassisk look, grattis!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Förklaring/lästips/beskrivning på hur man genomför denna massage?

//Johan
Måste nästan visas... Men grunden är att se till att ha stöd (bord) under mellanlänken när man viker om dem, annars kröks de lätt på mitten (vilket man ser på många vikta länkar). Mejsel med smalt brett blad ... eller fin kniv ... plus liten platt-tång och hammare med plast/gummi-huvud är bra verktyg att ha till hands.

Och så en grön Scotch Brite för borstning.

... Har en vikt länk som inte används... och som behöver "massage". Ska komma ihåg att fotodokumentera... men det står dessvärre inte högt på agendan (än)... Men rätt var det är dyker det kanske upp ett användningsområde (läs: lös klocka)... :)

Ber att få återkomma (men ha tålamod).

A
 

Sond

Patek
Grattis till länken. Att bara få en länka så där är ju fantastiskt. Blir glad för din skull. Och urinvånaren är värd en stjärna i himlen..:)
 
Topp