• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En paket öppning av den andra klockan på månen.

Jens

Greedo
Bulova är en tillverkare som är svårt att tycka illa om. En mkt bra val. Själv sportar jag min Accutron, som är en klocka från Bulova, titt som tätt.
2016-08-19 07.49.26.png



J
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Denna dök upp häromdagen, Bulova moonwatch. Eftersom den verkar ganska ovanlig tänkte jag bjuda på en liten paketöppning. Min första så vi får se hur den blir.:). Så det är min första Bulova. Har spanat en hel del på den innan jag slog till. Har suktat efter en speedy länge. Tycker den är ruskigt fin och en härlig historia men också för dyr för mig. Har inte känts kul att köpa en ren homage av den heller för själva historiekopplingen går ju bort då. Men så dök ju denna upp, en liknande men som ändå står på egna ben och har faktiskt den där månhistoriken som jag som rymdnörd älskar. Så jag har inte råd med den första klockan på månen men som tur är så kan man köpa den andra klockan på månen!!:)
  • Movement: High Performance Quartz
  • Crystal: Sapphire Glass
  • Case Diameter: 45 mm
  • Case Thickness: 13.5 mm
  • Water Resistance: 50M
IMG_20161003_172843-01.jpeg
IMG_20161003_172856-01.jpeg

Helt ok låda.
IMG_20161003_172953-02.jpeg
Finns två versioner av den. En på länk och sen denna som jag köpte som kommer med läder och ett velcro strap. De har även lagt i ett verktyg för att byta mellan dom, vilket alltid är trevligt. Har köpt dyrare klockor med sämre boxar om jag säger så...
IMG_20161005_103156-01.jpeg
Följer med gör såklart en manual, ett äkthetsgaranti kort samt en trevlig liten bok om historien kring klockan.
Och nu lite wristshots..
IMG_20161003_180109-01.jpeg
På läder.
IMG_20161003_185115-01.jpeg
IMG_20161004_142810-01.jpeg
Och på velcro. Vilket jag föredrar. Tycker den sitter riktigt bra på det.
Överlag så är jag mycket nöjd med med den här bulovan. Att den ska tappa mindre än 10 sek per år och att det är en sweeping second hand på den gör inte känslan sämre. Riktigt kul klocka att ha i sin samling.:)

En fråga :)

Eftersom det inte står Accutron på den, är den gjord i Japan då? Eller står det Swiss, den är ju dyrare än motsvarande Accutron? Som jag förstår det är alla Bulova Accutron gjorda Schweiz och alla övriga Bulova gjorda i Japan.
 

Chumba

Rolex
En fråga :)

Eftersom det inte står Accutron på den, är den gjord i Japan då? Eller står det Swiss, den är ju dyrare än motsvarande Accutron? Som jag förstår det är alla Bulova Accutron gjorda Schweiz och alla övriga Bulova gjorda i Japan.
Bra fråga..Det står inget på själva klockan. Jag gjorde en sökning på Google men det var inte lätt att hitta något riktigt svar på det. :shifty:
 

mega

Rolex
Kul att det blev en till slut :)
Passa dig du får för dig att köpa till en länk. Har läst att dom borrat hålen till bandstiften olika på denna och länkmodellen. Länken kommer alltså inte sitta så snyggt.
En liten rättelse, det är inte sweeping seconds. Sekunderna tickar fram. Däremot så sveper kronografhanden.

Min säger hej:
DSC_1329.jpg
 

mega

Rolex
Funderar förresten på ett ljusare band, tycker att det svarta framstår som så tunt ut och ger konstiga proportioner. Vet inte om det är färgen, mönstret eller en kombo.
Tänkte något i stil med detta, känns som om proportionerna blir mer rätt (inte min):
images.jpg
 

Chumba

Rolex
Kul att det blev en till slut :)
Passa dig du får för dig att köpa till en länk. Har läst att dom borrat hålen till bandstiften olika på denna och länkmodellen. Länken kommer alltså inte sitta så snyggt.
En liten rättelse, det är inte sweeping seconds. Sekunderna tickar fram. Däremot så sveper kronografhanden.

Min säger hej:
DSC_1329.jpg
Funderar förresten på ett ljusare band, tycker att det svarta framstår som så tunt ut och ger konstiga proportioner. Vet inte om det är färgen, mönstret eller en kombo.
Tänkte något i stil med detta, känns som om proportionerna blir mer rätt (inte min):
images.jpg
Ja det där med länken är ju märkligt. Det gäller att man tagit ett genomtänkt beslut när man köper den. Stämmer att det är chronovisaren som flyter. Märker att det gick lite fort när jag skrev det. Däremot tickar sekundvisare 2 ggr per sek:). Håller med om lädret gillar det inte heller, men velcrot gillar jag. Men tycker också att det ser riktigt bra ut med den combon som är på bilden. Har även sett ett par grymma bilder med ett rallystrap.:)
 

Chumba

Rolex
Det där blev riktigt riktigt bra. Bästa jag sett på den klockan. Jag tycker inte om att planka rakt av... Men denna gång kan jag inte hålla mig... Så jag får krypa till korset och fråga... vad det är för läder ?

leif-1394.jpg
Köpt på cheapestnatostraps. Faktiskt riktigt skönt läder. Här kommer länken. collections/kvarnsjo-leather/products/kvarnsjo-racing-suede-2?variant=20525802565
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Jag har kört min sedan i våras. Provat olika band. Landar dock alltid på velcrot som den kom med. Otrooigt bekväm då.
Riktigt bra klocka är det iallafall.
 

mega

Rolex
Jämförde nyss min med "time.is" som jag brukar ställa klockorna efter. Den går helt exakt rätt fortfarande, detta efter ca två månader. Sånt är kul med precisionsurverk.
 
Topp