• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En rigtig keeper.

Stensbjerg

Breitling
Hvilke af dine ure kan du ikke se dig selv,
Sælge Uanset hvad der så måtte ske.?

Nu har jeg ikke den store sum sat i ure pt
Men min Seiko SBDB001 kan jeg ikke forstille mig skal videre igen uanset hvad der sker.

Nok det ur af dem jeg har været igennem jeg har været mest glad for,
Det lagt sammen med at det repræsenter en værdi der gør at jeg aldrig behøver at sælge det
Gør at jeg er sikker på at det er et ur jeg beholder, uanset om jeg køber flere ure eller ej.


God weekend til hele forummet.:happyhappy:
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Hvilke af dine ure kan du ikke se dig selv,
Sælge Uanset hvad der så måtte ske.?

Nu har jeg ikke den store sum sat i ure pt
Men min Seiko SBDB001 kan jeg ikke forstille mig skal videre igen uanset hvad der sker.

Nok det ur af dem jeg har været igennem jeg har været mest glad for,
Det lagt sammen med at det repræsenter en værdi der gør at jeg aldrig behøver at sælge det
Gør at jeg er sikker på at det er et ur jeg beholder, uanset om jeg køber flere ure eller ej.


God weekend til hele forummet.:happyhappy:
Härligt! Posta gärna bilder på den.
 

Stensbjerg

Breitling
Sorry har ikke lige styr på hvordan man lægger billeder ind
Kan heller ikke tage nogen som yder uret retfærdighed.

Men jeg er stor Seiko fan
Og for mig ser min top 3 inden for mærker således ud.

1. Seiko/JLC
2. Rolex.

Helt sikkert også de mærker jeg holder mig til hvis der skal nyt ind fremover,
"Mangler" stadigvæk til tider det Master Compressor Memovox jeg solgte. :banghead:
 

Apansson

Torpare
Gärna bilder på din!
Jag tror själv aldrig jag blir en flippare, kommer alltid bara köpa det som är snyggt för att jag vill ha det i min ägo!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Seiko är grejer det! kommer alltid att vara en av mina absoluta favorittillverkare! men har du en vettig mobilkamera så ska det nog gå bra! sen har ju forumet nog den bästa bildfunktionen jag sett. Bara att lägga in direkt från datorn... :)

Namnlösy.jpg
 

Calleb

Breitling
2-Faktor
Till viss del håller jag med Apansson, klart jag bara köper det jag tycker är snyggt och avser behålla. Men skulle situationen uppstå, Gud förbjude, att jag var tvungen att avyttra några klockor för att skaffa en annan (eller av annan anledning typ kvaddat bilen) - ja då skulle nog två klockor ligga kvar i boxen - 116610lv ("Hulken") och en Sjöö Sandström (arvegods). Är mina keepers (hmm... idag).
 

frere

Audemars
2-Faktor
Tror att danska är helt ok för de flesta! Bara nyttigt med lite kontakt med omvärlden för folk från västmanland:)

Den enda klocka jag helt säkert vet att jag inte kommer att göra mig av med är en quartz-certina...den är inte värd besväret att sälja, och jag gillar den.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Alla mina klockor är keepers, då jag inte är den som impulsköper, utan är noggrann i köpet jag gör. Den är alltid väl planerad och kommer att fylla utrymmet i min klocksamling. Tråkigt, jag vet men det är klart värt det.

Enda scenariot som jag kan tänka mig att sälja någon av mina klockor är om jag behövde pengarna för något väldigt akut/speciellt. Rädda huset, rädda någon närstående familjemedlem eller något åt det hållet.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ni är töntiga. Läs det noggrant ett par gånger till om det behövs. Men att klanka ner på en ny medlem från ett annat nordiskt land är inte den så kallade KS anda som vi slår oss på bröstet för så ofta. Gör om gör rätt.

Du behöver inte förolämpa de som inte förstår. Jag förstår inte, därför bad jag Stensbjerg skriva på engelska så att jag kan tillföra något till tråden.

Nästa gång du ska rätta någon föreslår jag att du skippar förolämpningarna. Det behövs inte på forumet.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Exakt, sen när blev skriven danska "omöjlig" att förstå?

Jag säger inte att jag förstår precis allting på skriven danska, men iallafall andemeningen med det skrivna.. :)
 
Topp